Foto Thee #24





#24 ~ sinds 6 januari 2024


De vraag op woensdag 12 juni 2024 is:


jaaahaaaa en toehoeeeeen....



Toen gebeurde het weer... ik mocht weer eens niet op Aukje der blog. Ligt niet aan haar hoor, we weten immers allemaal dat het spookt in blogland en er dus dingen gebeuren die niet te verklaren zijn. Dit is er zo'n voorbeeld van. Ik mailde haar wel met de melding dat ik niet naar binnen kon maar ja aangezien zij gisteren geopereerd is heeft zij wel andere zaken aan haar hoofd dan ene blogster uit het noorden tevreden te stellen toch *glimlach. 
Gelukkig is daar dan Karel... en nadat ik even aan zijn app-mouwtje trok stuurde hij mij een printscreen zodat ik deze blog niet hoefde over te slaan.



Jaha... *krabt zich even aan der voorhoofd... "hebbieeffuh ???"
Er zijn heel veel onderwerpen te verzinnen... maar welke voert de boventoon en bovendien wie zit daarop te wachten, wie wil -beter nog- zal het lezen? Ja oké ik weet, het laatste deel van mijn zin hier is nier relevant want dat is de vraag van Aukje niet... Duhuhssss ff kijken of ik een geschikte foto heb die bij mijn keuze past:


Ik ga er vanuit dat deze foto niet gelijk duidelijk zal maken wat ik ermee bedoel... Zoals bekend hebben wij huisdieren, 3 vd 4 haren uit, 2 vd 3 zijn ook nog langharig ook... dus tja de stofzuiger kan hier nooit met vakantie, er zit niet eens een snipperdag in. Gelukkig hebben we er 2 dus mogen ze af en toe even in de ruststand  *grtijns....
Als je buiten wilt gaan zitten wil je niet eerst aan de slag moeten met stofzuiger om de bank schoon te krijgen, dus heb ik er altijd dekens overliggen. De laatste tijd ook constant een groot zeil want het dak van onze partytent is uiteraard niet waterdicht, bovendien waait het water er zo wie zo wel omheen/in ook.
Duhuhsss toen het vorige week 1 dag goed weer was wilden we barbeknoeien en ik trok de dekens weg... en wat denk je? Juist! Allemaal kattenharen, kon ik alsnog eerst stofzuigen. Die slimmeriken op 4 voeten kruipen gewoon onder het zeil en de dekens door om toch lekker zacht en droog buiten te kunnen liggen.... kortom, een boehoek, maak er maar een encyclopedie van... "huishouding doen met huisdieren".








Heb en hou het goed

24 opmerkingen:

  1. Ik ben in mijn dochters huis en haar twee poezen doen dat ook, liggen gewoon de hele dag op de tuinkussens onder de hoes die over de bank ligt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat zijn wat je noemt slimme katten 😂🤣😂

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeg mij wat! Ook hier twee katten die ons bezig houden met de stofzuiger!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan ze een ongelijk geven, kruip zelf ook graag diep onder het dekbed. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja hoor, katten storen zich niet aan dekentjes, al stop je het nóg zo vast in, ze peuteren gewoon alles weer los en kruipen eronder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Juist... jij snapt dat.... zwarte kleding is dus geen feestje, zelfs niet bij het uitgaan ;-)

      Verwijderen
  6. Wat een gezellig zithoekje in de tuin.
    Ach, je krijgt ook veel liefde van je harige vriendjes terug, zo heb ik mijn hondjes altijd beleeft. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja toch.... de helft van 2/3 lengte van onze tuin is tuin en de andere helft terras.... 1/3 in de lengte is een border met planten aan de andere kant van het pad.... gaat prima.... Ja joh, dieren hebben hier ook meer rechten dan mensen hoor ;-)

      Verwijderen
  7. In deze tijd van het jaar kam ik mijn kat zowat elke dag en dan haal ik er een halve kat aan haar uit. Niet dat madam het fijn vindt maar tja het moet wel even gebeuren natuurlijk. Ik heb buiten alleen inklapbare (kunststof) stoelen en haal die alleen uit de garage wanneer ik buiten wil zitten. En wanneer ik alleen ben zit ik zelden buiten dus de kat ligt hier niet op tuinmeubels , soms wel lekker in de zon op de tegels of op het gras. Ik heb een hoekhuis, met in de tuin rondom veel struiken en bomen en het gras wordt jammer genoeg snel mos. Een paar jaar terug heb ik het gras helemaal laten vervangen , nu is het weer voornamelijk mos. Nou ja dat is ook groen dus ik laat het maar zo. Het gaat me te veel kosten om steeds nieuwe graszoden te kopen en te laten leggen. Nu de zon schijnt weer lekker dus straks voor ik vanmiddag naar mijn kleindochter op ga passen even een stukje wandelen. Fijne donderdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat moet vaak wel hè, onze katten worden ook dagelijks geborsteld... ongelofelijk hoeveel haar er soms uitkomt hè

      Wij hebben ook een hoekhuis... en ja dat mos is misschien niet de bedoeling maar anderzijds lijkt het wel mooi... alles heeft zijn voors en tegens hè... en ja jouw buiten zitten snap ik ook wel hoor.
      Dat is gezellig, ik wens jullie veel plezier saampjes, dank je well

      Verwijderen
  8. Dets wat frens ar for ♥
    'Huishouding doen met huisdieren.' De titel heb je al!
    Hahaha,, ze zijn er onderdoor gekropen. En je kan niet boos op ze worden!
    Rosa is hier de koningin. Als wij onze benen willen strekken en mevrouw ligt 'dwars' dan hebben BJ en ik ordinair pech.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha ja .... nee hoor, zeker neit, geef ze es ongelijk....wel buiten willen wezen maar dat dankzij de weergoden niet kunnen... dan maar met behulp van de trucjes van je personeel toch

      Ja precies dat...

      Verwijderen