Winst & Verlies

Na een halfwakende nacht stapte ik vanochtend rond de klok van 8 de auto in en een klein half uur later wisselde ik mijn plaats met schonedochter en nam zij het stuur over waarna ze richting het verrre zuidwesten tufte. Ruim 2 uur en een kwartier verderop lag ons doel, Artis en daar wilden we het eea doen, zien en vooral ervan genieten.
Onderweg reden we soms in de zon en soms onder zeer donkere wolken door... met in herinnering de 52mm water die er gisteren was gevallen hoopten we stevig op een droge dag. Op een gegeven moment stonden we bij Zeewolde voor het stoplicht en een donkere wolk begroette ons van rechts... met een klein stukje blauw...waarop ik zei: "als ik kon toveren, dan ging nu die wolk leeg en wij genieten van het blauwe daarachter de rest van de dag'. Alsof de weergoden besloten hadden mij gewillig te zijn want nog geen minuut later plensde het en werd het droog, en bleef het droog.

Weer enige tijd later belandden we (u.i.t.e.r.a.a.r.d. grmblllll) in de file dus moest ik Karel appen dat we later zouden zijn. Belachelijk, een irritatiepunt want we calculeren altijd een half uur minimaal extra in als we in ons land een zoo bezoeken willen maar oké. Na verloop van tijd konden we ons dan toch bij Karel voegen, nadat hij weer een tas met J.v.H.puzzels in mijn auto had gedeponeerd en gingen we aan de koffie met wat lekkers natuurlijk.

Daarna gingen we aan de wandel. De gebruikelijke route bleven we redelijk trouw en bij het verblijf waar normaliter Mowgli zit troffen we nu Rica aan. Mowgli dus in haar verblijf, zouden we later opzoeken.

Toen deed mijn camera raar... en ja hoor, er was is afgebroken dus ik moest wat freubelen om de batterij actief te krijgen, anders doet de camera het niet. Dat lukte gaandeweg de dag redelen met een aantal haperingen. Het was heerlijk weer, de jassen gingen uit en we vermaakten ons verder prima. Af en toe wel wat hinder van de vele schoolreisjesgroepen maar ja dat hoort er nou eenmaal bij. We waren vooral heel benieuwd naar het nieuwe leeuwenverblijf en eerlijk is eerlijk het oogt geweldig. Helaas wel 1 minpuntje... het glas dat een deel van het verblijf omringd is voorzien van zwarte vierkante stippen... dat fotografeert erg lastig, gaan jullie wel tegenkomen in heb album.
Het Kerber-terras is open voor publiek -onder begeleiding- , toen we eraan toe waren was er geen begeleiding meer aanwezig dus die kans ontging ons helaas. Geen nood, het is zo het is, het zij zo.
Enige tijd terug had Karel mij een tip doorgegeven mbt silicone lenskappen om spiegelingen in glas etc te vermijden, leek ons ideaal.. dus ik kocht er een aantal en zodoende konden we vandaag allemaal die kappen uitproberen.

Dat werkte als een tierelier joh, zo blij mee dus. Tot op zeker moment ik weer met mijn batterij aan de klooi moest en die kap er even af moest halen... om aan de andere kant van het park tot de ontdekking te komen dat ik die kap was verloren. Karel was nog zo lief om terug te lopen en te gaan zoeken maar die vond hem helaas niet. Terwijl ik even later op een bankje zat uit te hijgen (zo leuk joh, fibromyalgie) betelde ik gelijk een nieuwe want ik wil niet zonder zo'n kap over 2 weken naar Antwerpen en Mechelen moeten.

Onderweg naar de uitgang sprak ik nog een verzorger aan en die wist mij te vertellen dat men heel goede hoop heeft dat 1 van de giraffendames toch nog drachtig is geworden (wat wij al vermoedden gezien haar buikomvang) in de korte periode dat Rocky er is geweest. Hoopvol dus, enorm hoopvol. En zo vermaakten we ons dus weer prima met een paar kleine minpuntjes maar heej als de rampen niet groter worden, is er niks om over te klagen. We liepen tegen 5-en naar de uitgang en terwijl ik nog even plaats nam op het terras hobbelde Daphne de winkel in om een parkeer-uitrij-kaart te regelen en Karel voegde zich bij mij. Terwijl hij zijn spullen opruimde kwam hij tot de ontdekking dat ook hij iets kwijt was... en jawel, jullie raden het vast al wel... ook die zelfde zonnekap. Zucht.... winst-verliesdag dus. We namen afscheid en terwijl Karel de tram opzocht zochten wij de auto op en keerden we terug in de files en stopten we onderweg nog even om wat drinken en een ijsje kopen. Terwijl we van dat ijsje genoten kreeg ik een appje van Karel... die had de zonnekap terug gevonden, blij dus, dus weer winst.

Daphne en ik waren rond 7.20 in Beilen terug en een kleine 20 minuten later was ik zelf ook thuis alwaar ik, zoals gebruikelijk, opgewacht werd door vele dribbelende voeten, zwaaiende staarten en iemand met 2 handen die mij met een beker leut tegemoet liep. Na ééa opgeruimd te hebben, J te hebben verteld van alle belevenissen k0n ik met de foto's aan de slag. Ik gooide er wel een aantal weg want die waren bewogen enzo maar er bleven toch nog 200 over. Inclusief de foto's die ik voor Petra maakte natuurlijk... die ook weer blij was een serie nieuwen te ontvangen. Mijn album staat inmiddels online en dat opent zich als de foto hieronder aanklikt. Veel kijkplezier.








Heb en hou het goed

30 opmerkingen:

  1. Een mooi verslag van een lange maar zeer geslaagde dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al met al een mooie maar drukke dag. Blij dat je weer thuis was? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat klopt helemaal.

      Altijd :-) zulke uitjes vragen best het eea maar ik zou ze evengoed niet willen missen

      Verwijderen
  3. ha die Melody , ik zat lekker voor de tv :)
    maar zag net een mooi album , vol geluksmomentjes
    daar vallen de pechmomentjes bij in het niet , toch
    we hadden een prachtige dag
    nu zo goed en lang slapen
    😴

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha die Karulllll... niks mis mee toch, ieder zijn ding

      Dat is fijn, ja klopt wel hè. Ohja hoor, ze horen erbij maar wegen verreweg niet het zwaarst.

      ZO is het maar net, slaap lekker dan maar ... of beter gezegd, hopelijk is dat gelukt. Ik ga nu een paar dagen de rust in om bij te tanken

      Verwijderen
    2. zo is dat
      pech hebben is deel van het leven , we zijn wel wat gewend
      prima geslapen , als de koffie op is ff om eten en de wijkkrantjes weg , verder ook wat een rustdag en wachten op de bestelling , heb ook bretels besteld vanochtend
      en natuurlijk zal ik de foto's bekijken en een blog er over maken

      suc6 met tanken

      Verwijderen
    3. Precies dat.... mijn broekspijpen waren leeg hoor *grijnsssss

      Ik kijk ernaar uit

      Verwijderen
    4. ik snap niet dat ik dat stomme ding niet heb bemerkt , tot ik hier aan het buro ga zitten en het plots onder de stoel ligt ?

      Verwijderen
    5. Nee dát snap ik ook niet... heb ik ook meermalen aan zitten denken gisteren onderweg en thuis ook nog.... maar ja weet je, je had 'm ook gemakkelijk kunnen verliezen onderweg van artis naar de trein, in de trein, van t station naar huis etc

      Verwijderen
    6. ik geef het de schuld aan die zo goed als vergane bretels

      Verwijderen
  4. Jullie hadden goed weer gehad. Alleen file is zeker heel vervelend.
    Karel heeft weer puzzels voor jou meegenomen.
    Dieren foto's ziet mooi uit. Olifanten werd toen gevoederd door de verzorgers. Leuk om te zien.
    Er zijn zeker prachtig dieren erbij. Alleen pech momentjes.
    Gelukkig was blij veilig thuis gekomen. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, heerlijk. Het had wel ietsjes warmer gemogen ook gezien de tijd van het jaar maar goed het is zo het is en het was verder prima.
      Minderleuke dingen horen er ook gewoon bij hè.... gelukkig overheerst het plezier het ruimschoots.
      Dank jullie wel.
      Ja dat is zeker waar... weer een dag vol mooie herinneringen

      Verwijderen
  5. Leuk om te lezen! Mooie foto's en wat een goed idee die kap! Ik was ook aan de wandel en bij ons hetzelfde, eerst een enorme plensbui, daarna werd het droog en dat bleef het!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi album weer! Prachtige foto’s. Die zwarte stippen bij de leeuwen vind ik maar niets. Was weer een dagje genieten zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!!!.

      Ja vreselijk toch... al heb ik wel een vermoeden waarom ze er op staan

      Dat zeker, is het gelukkig altijd

      Verwijderen
    2. en dat vermoeden is , om vogels te laten schrikken en ze zich niet te pletter vliegen ?

      Verwijderen
    3. Half half inderdaad... die stippen maken het ook onmogelijk om oogcontact met de dieren te maken... en dus problemen te voorkomen. Je weet hoe zot sommige mensen zijn hè

      Verwijderen
    4. aha zo ja , ff niet aan gedacht
      ja zotten zijn er te veel

      Verwijderen
    5. Geeft niks..... er zijn nou eenmaal idioten die het leuk vinden dieren in de stress te jagen

      Verwijderen
  7. Gelukkig gingen jullie dinsdag en niet maandag, pffff. Zelfs de zon scheen, het mocht eens, hè?
    Goeie tip van die siliconen lenskappen. Moet je ze alleen niet verliezen... En jij panne met de batterij.
    Oogcontact maken met dieren? Waarom zou je ze daarmee lastig vallen in hun territorium? Ik wil ook niet dat mensen bij mij de huiskamer in loeren. Dat zijn losers, zullen we maar denken. Een paradijsvogelbloem in het 'wild' (-:
    Een toffe dag en nu bijkomen.
    Dikke liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja nou en of !!! Wat een verschil... van zeikkletsnat naar volledig droog. Jah nou en of!!

      Juist ja.. je hebt mensen en je hebt ehhhhhhh wezens met meer verstand in hun kleinste teennagel dan tussen hun oren waar het slechts ruikt naar uitgedroogde theezakjes

      Ja die staan er in meervoud in Artis.. .heel bijzonder, ik weet ze nergens anders te staan, zo uitbundig ook.

      Zeker weten... ja dat zeker, kost een paar dagen

      xxx

      Verwijderen
  8. Maar al met al toch een mooie dag geworden, en ik heb géén zwarte stippen gezien op de foto's hoor! Rietepietz account is er weer uitgegooid , blijkbaar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. helemaal waar.

      Ze zaten er wel hoor, erg lastig fotograferen tussendoor.... maar ja het is zo het is hè...

      Jah hou op schei uit... ik lag er zelf zelfs uit op mijn eigen blog terwijl ik ingelogd was .... en ik kon (dinsdag ook al niet) niet in Aukjes blog komen , grmblllll

      Verwijderen