Streepjes Baby

(Fotocredits Rob Doolaard - Blijdorp)
Dat in Diergaarde Blijdorp Okapi M'Buti drachtig was wist ik wel maar dat was het dan ook, het was dus afwachten wanneer zij zou gaan bevallen. Inmiddels is het dinsdag en een klein uurtje geleden plaatste men een video op youtube met het nieuws dat het kalfje ter wereld was gekomen afgelopen weekend.


"Dit weekend is er een okapi geboren! Moeder M’buti beviel voor het oog van de camera en dat leverde deze bijzondere beelden op. Okapi’s zijn ‘nestblijvers’ en daarom blijft de kleine de komende weken voorlopig in de stal. Moeder laat haar jong achter op een veilige plek en keert alleen terug om te zogen. Deze schuwe dieren komen alleen voor in het ondoordringbare oerwoud in de Democratische Republiek Congo waar ze worden bedreigd.


Kortom, ik mag dus weer mijn Okapi=pagina gaan aanpassen, al moet ik eerst nog even zien te achterhalen (als dat gaat) wat het geslacht is en de exacte geboortedatum. Mocht dat niet lukken dan voeg ik dat uiteraard later toe.

update 10-6--haar naam is Makimzie   







Heb en hou het goed

16 opmerkingen:

  1. Lief. Dat is in een vloek en een zucht gebeurd....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beschuit met gestreepte muisjes! Bedreigd, tsssk. Stropers zouden ze op moeten hangen. Dat mag ik niet zeggen, maar ik doe het lekker toch.

    BeantwoordenVerwijderen