Kwartet op de Leeuwenberg

Het heeft even geduurd maar e.i.n.d.e.l.i.j.k. is er dan weer een man op de Leeuwenberg in Wildlands.
Ik schreef er HIER al het eea over. (Maison, Masensen zoals hij officieel heet, links op de foto)  Het kwartet wordt over enige tijd hopelijk een quintet of sextet of ... vul maar in... als moeder natuur meewerkt natuurlijk... de dames Aïsha, Shani en Zuma zullen hun best moeten doen samen met deze meneer... 
Inmiddels heeft Wildplaats een video geplaatst...
De koning der dieren is weer te zien in WILDLANDS Adventure Zoo Emmen. Dankzij een succesvolle introductie van de nieuwe man bij de drie al in het park levende leeuwinnen, zette hij vandaag vanmorgen - voor het eerst met alle drie de dames - zijn stappen in het buitenverblijf. Sinds zijn aankomst op 8 mei j.l. heeft WILDLANDS achter de schermen hard gewerkt aan de introductie van de leeuw met de leeuwinnen. Daarbij was direct een goede klik te zien met de oudste leeuwin. Dat was gunstig, omdat WILDLANDS hoopt dat de leeuw met haar ook voor nageslacht gaat zorgen. De leeuw mocht al eerder alleen en daarna met dit oudste vrouwtje, buiten openingstijden, het buitenverblijf verkennen. De afgelopen dagen lag het viertal achter de schermen ook zo relaxt bij elkaar, dat vanmorgen werd besloten ze gezamenlijk het buitenterrein op te laten gaan. En ook dat verliep rustig. De komst van deze man is niet alleen een prachtige aanwinst voor het park, maar ook een belangrijke stap binnen het Europese programma voor soortbehoud (EEP). Deze leeuw is zorgvuldig gekozen om deel te nemen aan het EEP. Dit programma is een middel om de populatie Afrikaanse leeuwen genetisch gezond te houden. Alle dierenparken die zijn aangesloten bij EAZA werken via het EEP samen.

Nu nog effe kijken wanneer het mij gaat lukken hem zelf op de gevoelige plaat vast te leggen...








Heb en hou het goed

24 opmerkingen:

  1. O dat gaat jouw vast wel lukken om deze jongeman op de foto te zetten
    en over wat langere tijd hopelijk ook een mooi nestje jongen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vast wel ... ergens... zodra mijn lijf t toelaat

      Verwijderen
    2. Helaas wel.... het gaat gewoon niet... 2x die rit in mijn eentje en het park door.... de fibromyalgie is te intens, zeker met al het natte weer....

      Verwijderen
    3. Nee dat klopt... ik stap niet achter het stuur als ik mezelf niet vertrouw, ik wil niet verantwoordelijk zijn voor het kapot rijden van een ander ....

      Verwijderen
    4. ik hoop dat de rust die je neemt je goed zal doen

      Verwijderen
    5. Ja op zich wel ... alleen in fibromyalgie grillig, de ene dag kan het prima zijn en de volgende drama... daarbij al dat natte weer van de laatste tijd maakt het erger... ik ben momenteel niet 1 van de gelukkigste mensen helaas

      Verwijderen
    6. spijt me te moeten horen , dat je niet gelukkig bent :(
      houd moed

      Verwijderen
    7. "De gelukkigste" ... daar bedoelde ik mee dat ik de pijn zat omdat het me belemmert... momenteel even erger doordat het natte weer daaraan bijdraagt.

      Ik bedoelde niet dat ik ongelukkig ben hoor 😁

      Verwijderen
    8. dat besefte ik wel degelijk , de pijn is ongelukkig
      persoonlijk ben je wel gelukkig natuurlijk

      Verwijderen
  2. Zonder man ben je nergens, eek leeuwinnen niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie leeuwenfoto's In Emmen ben ik een keer geweest toen mijn man nog leefde (jaren geleden dus) en we bij zijn ouders in Groningen op visite gingen. Een mooi park maar ik geloof dat het intussen is verhuisd naar een nieuwe locatie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja toch... dat was dan voor 31 december 2015, toen sloot het oude park namelijk. Het nieuwe park opende op 25 maart 2016, is niet te vergelijken met het oude park, totaal niet

      Verwijderen
  4. Een kloeke kerel dus met maar een nadeel: hij heet niet Appie, of nog beter Jappie. Dat er in de krant kan komen te staan: Jappie vader geworden van twee heerlijke bengels, Sierd en Hidde!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nodig is het denk ik niet om te vertellen dat deze reactie het geesteskind van Grunn'se Pjotr is. :-)

      Verwijderen
    2. Hahaha je hebt wel een punt ja,... maar ja dit zijn Perzische leeuwen dus die zullen niet zo snel een (noord-)Nederlandse naam krijgen toch?

      Verwijderen
    3. ;-) nee hoor.. .er is er maar 1 die zo schrijft als jij doet, dus als je daar niet van afwijkt herken ik je wel

      Verwijderen