Zwijmelen op Zaterdag


Dé Blog-Muziek-Uitdaging op zaterdag bij Tasja

#editie 606 op zaterdag 22 juni 2024

Doe je ook (weer) swingend, zingend, dansend en zwijmelend mee?

1 = Marja 17-11-2012 / 04-11-2017 (nr. 1 t/m nr. 260) ~ / ~ 2 = Trees 11-11-2017 / 13-07-2019 (nr. 261 t/m nr. 347) ~ / ~
3 = ikzelf 20-07-2019 / 25-01-2020 (nr. 348 t/m nr. 375)~ / ~  4 = Tasja 01-02-2020 (vanaf nr. 376)

Sommige artiesten hebben het speciale, niet nader te benoemen, 'iets'. Voor mij is één van die artiesten Brenda Lee.
I



Deze Amrikaanse werd geboren op 11 december 1944. Al jong succesvol was ze op haar 10e de grootste verdiener in het gezin. Al heel jong hoorde ik haar voor het eerst en ik weet nog dat ik singles en lp-s bij elkaar sprokkelde op vlooienmarkten die ik met mijn vader bezocht, meestal elke andere zaterdag. Veel van haar muziek zit dus ook verankerd in mijn geheugen en elke eerste klank brengt mij acuut terug naar mijn meisjeskamer, mijn kofferpickup en het stapeltje plaatjes, klein en groot, dat ik als kind van 12 en ouder bezat.

Als eerste plaatste ik hier een nummmer van Brenda waarmee zij in haar kindertijd successen behaalde, het kenmerkende geluid dat niemand anders dan Brenda heeft, had ze toen al en dat behield ze gelukkig ook.


Inmiddels is deze dame bijna 80, ik sluit af met een opname uit 2005:


Fijn Zwijmelweekend iedereen! * ~ *



Heb én hou het goed  

16 opmerkingen:

  1. mogge Melody
    ik ben niet sorry om dit allemaal geluisterd te hebben , mag wel graag wat country , liefst blue grass horen

    fijn weekend groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mogguh Karullll

      haha is oké natuurlijk... je weet, niks moet, alles mag.... Ik hoef het niet elke dag te horen maar als ik het hoor is het wel altijd goed

      Verwijderen
    2. nee alle dagen is voor alle muziek te veel , ik luister trouwens zelden nog maar muziek

      Verwijderen
  2. Wart was ze goed hè, ik was er stapel op. ♪Sweet nothing..♫

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is heeeel erg vroeger, ik weet wel dat we als kind de tekst niet kenden en dan maar zongen : 'Toetifroeti ouwe loeder' tja je moet wat met zo'n liedje natuurlijk .
    Een fijn weekend gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa ... ook ik ben niet meer zo'n jonkie hè haha ja wie deed dat niet ... doet...

      dank je wel, jij ook

      Verwijderen
  4. Helemaal afgeluisterd. Mooi, wel net voor mijn tijd maar mijn vrouw is zes jaar ouder en is hier mee opgegroeid.
    Geniet van het weekend want nu gaat de zomer toch echt beginnen. Daar reken ik op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah oke, mooi dat het je kon bekoren. Ik ben iets jonger dan jullie maar ik groeide ermee op dankzij mijn vader.

      Gaan we doen... morgen komt schoondochter, slaapt hier, dan maandagochtend vroeg naar Antwerpen...enkele bloggers treffen daar en dan de zoo in. Dus dat mooie weer is extra welkom ;-) Zeker als je daar een paar dagen vertoeft want dinsdag gaan we dan naar zoo Mechelen

      Jullie ook een fijn weekend

      Verwijderen
    2. Veel plezier maar dat gaat zeker lukken.

      Verwijderen
    3. Dank je wel, haha ja hoor, daar twijfel ik ook niet aan

      Verwijderen