België 2

Het is 17.45 op de dinsdag, 25 juni 2024... en Karel en ik zitten in de woonkamer terwijl Daphne doucht. Ik heb mijn beurt al gehad en Karel gaat zodra Daphne weer beneden is. Daarna gaan we eten koken, gisteren al deels voorbrereid nadat we boodschappen hadden gedaan. Mosselen schaft de pot... en nee we willen niets delen *glimlach.

Vanochtend rammelde de wekker niet, ik hoorde Karel op zeker moment naar beneden gaan en even later volgde ik hem. Na een bak koffie dekte ik de ontbijttafel en toen Daphne ook beneden was gingen we eten. We waren vroeg.... Daphne moest er wel om lachen... ik zei al ginnegappend: "wacht maar tot jij onze leeftijd bereikt hebt, dan is slapen tot aan de middag al lang verleden tijd'.
Geruime tijd later stapten we in de auto, rond 9.30 was het toen. Het park zou om 10.00 opengaan en gezien diens omvang wilde ik er bij opening zijn. We lieten de jassen thuis uiteraard maar de zonnebrandcreme ging in de tas mee. De auto geparkeerd en het park in. We begonnen met continent Europa, dat vervolgden we met Oceanië en daarna was Amerika aan de beurt. Toen was het tijd om de magen te vullen want we wilden niet de olifantenbabbel missen die 0m 13.00 zou zijn. Het eten viel er zeer smakelijjk in en keurig ruim op tijd stonden we -te genieten van waterpret- bij de olifanten. Onze camera's hadden geen vrijaf en straks zal Petra ook weer heel blij zijn.

Nou heb ik kort geleden een inklapbaar krukje gekocht, wat een uitvinding zeg, heb ik dus meermalen gebruik vandaag want heej, Planckendael is geen stadspark-je...zoals Antwerpen en Artis dat wel zijn. 46 hectare is niet niks, zeker niet als je een 'beetje' extra gewicht in de schaal legt én de warmte zo plotsklaps ineens rond de 30 graden is, de hele dag ook. We zorgden uiteraard regelmatig voor pauzes en vooral ook voor vochtinname want je zweet je 10 tandjes zo'n dag. Ohja, ook hier, net als gisteren, hórdús kinderen op schoolreis...zucht...

Rond 17.30 hobbelden we het park uit en weer even later konden we terug ons huisje in. Ik schoot gelijk de badkamer in zodat ik zsm kon zitten met mijn pootjes omhoog. Dat deed ik dan ook een klein kwartiertje later. Ik zette de foto's op de pc, het ritueel van verkleinen en comprimeren en online met die hap. Zoals jullie zien staa2 in dit bericht maar 2 foto's, ben ff te moe om meer foto's te bewerken en erbij te plaatsen, klik op de foto hieronder dan ga je naar het album van vandaag, bijna 350 jullie kunnen op je gemakje, wellicht in etappes *grijns... met ons door het park lopen, gelukkig kan dat dan geluidloos want de kinderen zijn er niet in opgenomen.

Gezien de getallen op de foto ben ik best heel trots, wie had dat gedacht een paar jaar terug... Ik in ieder geval niet. Evengoed is mijn gezelschap natuurlijk ook moe, logisch. Zo meteen dus lekker eten en dan een avondje voor de buis totdat de bedden ons roepen. Morgenochtend dan terug van het huisje naar het station, Karel droppen, en dan tuffen Daphne en ik naar Emmen. De komende dagen heb ik niks in de agenda, en dat hou ik ook zo, snappen jullie vast wel toch?!






Heb én hou het goed  

42 opmerkingen:

  1. Dat is echt nagenieten. Rust nu maar goed uit! Flink gestapt en veel gezien.
    Voor morgen een veilige terugreis!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja enorm! Gaan we doen.... morgen hopelijk safe and sound thuis na een aantal uren en dan maar nagenietend bijkomen ook.

      Verwijderen
  2. was weer een top dag vol geluksmonentjes , ondanks het wat warme weer een dag genieten
    nu goed rusten en morgen mak an naar huis

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal waar.... absoluut... gaan we maar doen hè...

      Verwijderen
    2. mogge Melody
      klopt alles fijn mak an en op huis aan
      maar eerst nog ff een broodje en bakkie leut

      geniet de dag

      Verwijderen
    3. Middag Karulllll ... zo is het maar net... inmiddels al weer een poosje in mijn stoel, begin ik langzaamaan bij te komen

      Verwijderen
    4. puzzel al klaar zeker :)
      ik was net ff portie chinees halen , het is bloedheet buiten pppfffttt
      nu weer verder foto's en filmpjes bekijken en blogje maken
      ook wat puzzelen , morgen wijkkrantjes rondbrengen en eten halen

      Verwijderen
    5. Nu koelt het hier af... eindelijk een beetje... pfeeww... .mak an maar

      Verwijderen
    6. ik merk er nog niets van
      heel mak an pppfffttt

      Verwijderen
    7. Het bleef wel warm maar het ging van bijna 30 naar 25 en er kwam iets meer wind... en omdat ik alle deuren tegen elkaar open had gezet waaide het dus door het huis heen... dat merk je dan hè

      Verwijderen
    8. mogge Melody
      nee zo ver kelderde de temperatuur hier niet
      nu ziet het er ook alweer warm uit bbbrrrr , straks toch ff op pad
      en terug in de ruststand nadien

      geniet de dag

      Verwijderen
    9. Mogguh Karulll

      ah oke... het is nu ook al weer warm inderdaad... om 6 uur was het hier al 16 graden dus ik liep zonder jas met de honden buiten ;-)

      Ja precies hier ook hoor, kalm aan

      Verwijderen
    10. ik was nog niet buiten , maar op het balkon in de schaduw zag ik net dat het al 27 graden is
      zal wel zien hoe het gaat , heeft geen haast met de krantjes

      Verwijderen
    11. Ah ja snap ik... is iets anders als je honden hebt hè.. .en geen balkon ;-) 25 graden is hetr nu

      nee hoor, haast is nergens goed voor

      Verwijderen
    12. om 6 uur zal het hier ook lekkerder zijn geweest , maar ik heb geslapen als een os :)
      komt allemaal goed

      Verwijderen
    13. Haha ik ook wel maar ja .... je weet hoe het is

      tuurlk

      Verwijderen
    14. echt wel, al zou ik willen dan zou ik nu niet kunnen.... (gelukkig werken pijnstillers vandaag wel goed0

      Verwijderen
    15. ik luister naar het lijf , met de woorden van de copd therapeute in gedachten
      dat is dan een meevallertje

      Verwijderen
    16. hier ook behalve dan dat mijn wite jas een andere is ;-)

      Verwijderen
  3. Ja dat park is heel groot en daardoor heel vermoeiend en het was echt wel flink warm. Knap dat jij erin slaagt op dezelfde dag nog een blogje te schrijven. En morgen verlaat je ons kleine landje. Kom veilig thuis, want het is toch een grote afstand. Maar ik zie dat jullie genoten hebben. Fijn ook dat je schoondochter die interesse met je deelt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt... net zo groot als Burgers Zoo (wat iik altijd in een scootmobiel doe omdat ik dat echt niet belopen kan) . EH ja of dat knap is weet ik niet hoor, hjet is een routine, mijn hoofd zit zo in elkaar, anders blijft het onrustig tussen mijn oren.
      Ja straks gaan we weer rijden. dat hopen we ook natuurlijk. Dat klopt helemaal... ja joh... .dieren/dierentuinen .... en theater.. gelukkig wel

      Verwijderen
  4. Ik ben onder de indruk van de getallen, doet me denken aan de OS. Geen wonder dat je moe bent. Eenmaal thuis, een duik in je bed....😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha ja ik ook... nu (de volgende ochtend) nog steeds hoor... inmiddels gaat het weer goed maar gisterenavond was ik echt op sterven na dood :-)

      Verwijderen
  5. Wat een heerlijke dagen en wat een afstand heb je gelopen. Fijn dat het krukje zijn nut bewezen heeft! Komende dagen relaxen thuis!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal waar... ja nou so... dat is een uitkomst hoor. Gaan we doen!!

      Verwijderen
  6. Zoveel stappen, en dat twee dagen na elkaar! Je kan meer dan je denkt.
    Na de rit morgen (ook vermoeiend) maar een paar dagen flink uitrusten. Heb je verdiend!
    Veilige terugreis naar het mooie Drenthe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. maandag waren het er ook veel maar iets minder, toen zat we op 7km ruim... Ja dat is ook wel zo en ook wilskracht hè... achter in een dierenpark opgeven helpt niet want Daphne kan me niet op haar rug nemen ;-)
      Die rit doet Daphne gelukkig... dat ga ik ook zeker doen, dank je well ! Gaat vast goed komen

      Verwijderen
  7. Jullie hebben echt genoten. Prachtig dieren staat op album. Je hebt veel stappen gemaakt. Met de warmer weer van 30 graden is best knap om te doen. Waar is andere twee blogers? Twee dagen elkaar hebben mooie dagen belevenis genoten. Op weg naar huis. Succes....Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor 100%. Vandaag waren die er niet bij, alleen maandag in Antwerpen.
      Klopt... na het ontbijt straks hier de boel opruimen en dan reizen we naar huis.
      Dank jullie wel, jullie ook.

      Verwijderen
    2. Oke... Ik dacht al beetje. Veilig thuis komen.

      Verwijderen
  8. Dat zijn een flink aantal stappen, hartstikke goed gedaan hoor!!
    Zo'n inklapbaar krukje, is handig hè?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja nou hè.... dank je wel hoor... het was aan het eind ook een stukje slepen maar oké, ik heb t wel gered... Ja joh, nou, bblij mee hoor

      Verwijderen
  9. Mooi, genoten dus! De dag begint goed. In WL is een zeehondenpup geboren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut... Ik las het inderdaad... geweldig nieuws, vooral als de meesten het niet verwachtten, want wie verwacht nou een hoog zwanger dier na zo'n transport

      Verwijderen
  10. Strak plan om dat inklapbare krukje te kopen. Verstand komt met de jaren, hè? Flinke stappen hebben jullie gemaakt! Nu thuis bijkomen, hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja toch. Een nieuwe scoot en/of rolstoel en/of rollator is niet te betalen... ik zoek naar goede 2e handse uiteraard, komt goed mettertijd

      Doennewe

      Verwijderen