Foto Thee #25





#26 ~ sinds 6 januari 2024


De vraag op woensdag 19 juni 2024 is:


"Welk gerecht kan jij het beste koken?"



... De foto zegt het wel, ja toch?
Ik kook niet. Al vanaf dag 1 dat wij zijn gaan samenwonen -11 april 1983- lag die taak in handen van mijn huidige echtgenoot. Niet dat ik niet weet hoe het moet, integendeel, het is er wel in 'gesudderd' om in het onderwerp te blijven en op momenten dat het noodzakelijk was/is kan ik dus ook een prima maaltijd in elkaar flansen maar daar blijft het dan ook bij. (Er liggen keramiekplaten over de inductieplaat om enerzijds die inductieplaat te beschermen en anderzijds te voorkomen dat de poezels zich verbranden, tijdens/na het koken. 






Heb en hou het goed

28 opmerkingen:

  1. Hans en koken allebei.
    Maar jij dus alleen als het noodzakelijk is :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. prima toch... als je het leuk om te doen vindt... ik niet ;-) precies dus

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. ;-) Ik zei het als kind al... .als ik later trouw dan met iemand die kookt en geen voetbal kijkt... en dat heb ik waargemaakt ;-)

      Verwijderen
  3. Ik heb mijn hele leven altijd gekookt en vind het heerlijk als ik eens bij iemand ga eten en er voor mij gekookt wordt! Dus je bent een bofferd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat snap ik helemaal. Ik heb niks met eten... lang verhaal kort, mede door psych.problemen jarenlang en de misofonie... maar dat ik bof ben ik me wel van bewust

      Verwijderen
  4. mogge Melody
    ik heb het koken en het hele HuisHaten moeten leren toen ik hier alleen achterbleef
    het koken red ik ook wel , het HuisHaten is beslist geen hobby geworden 😁

    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mogguh Karullll

      Ik ook mede door dat ik op kamers moest op mijn 16e... en ja hier ook niet hoor....wat moet dat moet maar verder , toedoeloe ;-)

      Verwijderen
    2. haha ja alleen als ik hem wegzet... als ik hem pak zeg ik 'hallo, het is gedaan met je vrijheid, ana het werk') :-)

      Verwijderen
    3. ik sta vaak verbaasd over het geduld dat die slangentrees van mij heeft , zels nog meer dan ik 😁

      Verwijderen
    4. hahaha ja snap ik .... nou de mijne krijgt daarvoor geen kans, ik maak er korte mette mee ;-()

      Verwijderen
    5. ik gaf haar vandaag nog vrij , maar 1 der komende dagen zal ik haar laten zuchten
      ik ben ff naar Artis , kan bij de kassa nieuwe pas halen

      Verwijderen
    6. .....Makkelijker als er geen (langharige ook nog) huisdieren rondlopen hè

      Verwijderen
  5. Wij hebben ook twee glasplaat. Daar staat elektrische kookplaat erop. Bij mij ziet staat landschap erop.
    Jou paprika ziet schoon uit. Erg leuk. IK kook ook vaak zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Snap ik wel, het beschermt toch die kookplaat hè. Oh dat lijkt me ook erg leuk..

      haha ja die platen poetsen doe ik wel vaak.... de poezels lopen er vaak over heen

      prima toch...

      Verwijderen
  6. Een vriendin deed het precies hetzelfde. Afwassen deed ze liever zelf, mooi verdeeld dus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij deelden ook altijd al de taken... ook binnen de mogelijkheden die ik altijd had fysiek gezien... ik vind ramen lappen en strijken leuk... afwassen niet, heb altijd al een vaatwasser gehad, vanaf heet moment dat die dingen in de handel kwamen.

      Verwijderen
  7. Hoewel het niet m'n hobby is kook ik wel altijd zelf! Na z'n pensioen heeft Henk ook leren koken en deden we het meestal een beetje samen. Maar ik kook wel heel simpel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat snap ik wel ... uit eten elke dag is gewoon niet betalen, als je dat al zou willen

      Verwijderen
  8. Een van ons twee kookt, maar we staan tijdens dat proces altijd samen in de keuken. Toen we nog werkten om de dag door te nemen, nu kletsen we over van alles en nog wat. Wie niet kookt dekt de tafel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal goed... zolang je het maar doet zoals je het als het prettigst ervaart. Vaak loop ik met de hond een rondje terwijl J kookt... of ik ben aan het stofzuigen bijv

      Verwijderen
  9. Dit is voor mij geen nieuws, ik kook wel heel graag en veel, voor mezelf maar ook graag voor anderen. Wat ik maak is blijkbaar erg lekker, ik krijg elke week wel de vraag wanneer ga je weer Grieks koken, door verschillende mensen. Ik heb mijn blog ff op pauze gezet hoor, te druk met camping en Kreta enz. Ok kom wel weer terug.

    BeantwoordenVerwijderen