België 1


Vanochtend, ruim voor de wekker aan, was ik wakker en na enige tijd liep ik met Vanyar buiten in een sille wereld... Het zag er naar uit dat het een warme dag zou worden... zo voelde het ook... en dat bleek ook gaandeweg de dag. We tikten nog net niet de 30 graden aan.
Hoe dan ook... we zaten om 7 in de auto en vrijwel probleemloos tuften we zuidwaarts en om even na 10.30 reden we de parkeergarage onder het Prinses Astridplein in. Weer even later troffen Karel aan de koffie bij zo'n amerikaans koffiehuis en na heel eventjes wachten konden we Bea begroeten en Myriam. Na even op adem gekomen te zijn liepen we het station uit en gingen we door de poorten van Antwerpen Zoo. Heerlijk weer, geen jas nodig, zelfs geen vest (die bond ik dus om mijn heupen) en zo liepen we kletsend en klikkend, menig meter makend.
Ik had al een berichtje van Cindy gehad... dat er schoolreisjes waren, zo'n 2000 kinderen!!! Iekssssssssssssssssssssssss

Het was al weer een paar jaar geleden dat Daphne en ik er waren... voor Karel was het de 1e keer en voor Bea en Myriam was het ook al 'eventjes' terug dat ze er waren, we keken dus onze ogen uit en bemerkten ook dat ook dit park niet stil zit als het gaat om verbeteringen aan de dierenverblijven. Nieuwe routes en wat al niet meer. Nou had ik me er extra op verheugd om het giraffenhuis weer te mogen bewonderen, die vlieger ging helaas niet op want het was gesloten. Bij navraag kreeg ik te horen dat het alleen vandaag gesloten was. Karel vroeg nog even door en hoorde dat één der giraffen een behandeling aan der hoef had gehad en dus daarna in alle rust moest bijkomen, geheel logisch natuurlijk dat ze dan de deuren sluiten. Ook zijn ze bezig met kisttraining van olifantenbul Assam, die op korte termijn richting een Duits park vertrekt.


We troffen nog een bekende, zoals ik al verwachtte want ik wist dat ze er zou zijn, Cindy dus van Gorillafan.nl die één van haar favorieten kwam bezoeken omdat die jarig was, oftewel Vizazi, die 4 werd vandaag. We begroetten elkaar, kletsten even wat en liepen weer verder. Met de afspraak dat we later die dag terug zouden keren want om 13.30 zou de verzorger dan iets leuks doen voor de gorilla's. De warmte was aangenaam maar soms ook wel een beetje veel van het goede, nee niet om te klagen maar van 0 naar 100 in zo'n korte tijd ineens zo warm, is wel ff wennen. In het deel van het park waar je de nijlpaarden en tyapirs op kunt zoeken bevindt zich een waterval... en het pad ervoor stroomt dan over, jullie snappen vast wel, dat ik het niet kon laten en met mijn -in sandalen gestoken- voeten daar effe in stak, heerlijk zo'n verkoeling vanaf de onderkant.



Aan het eind van de middag namen we plaats op het terras en genoten we van een verkoelend (al dan niet warm) drankje en weer even later namen we afscheid van Bea en Myriam, die huiswaarts keerden, terwijl wij met ons drietjes nog even de -veel te warme- vlindertuin indoken. Het liep tegen 6-en dus we maakten een klein beetje haast, deden de shop nog even aan om onze verzamelingen magneten aan te vullen en hobbelden toen het station in, maakten een paar foto's en zochten vervolgens de auto op.



Een klein half uurtje later parkeerden we de auto bij een grote Albert Heijn en weer even later liepen we met een kapitale kar vol boodschappen terug. Een klein kwartiertje later parkeerden we de auto voor het vakantiehuis dat we gehuurd hadden en de gastheer wachtte ons al op. Ik had onderweg natuurlijk via whatsapp, zoals afgesproken, contact opgenomen. Die meneer verwelkomde ons hartelijk en legde alles uit. Na enige tijd vertrok hij en gingen wij ons opfrissen met een koele was/douchebeurt. Daarna was het tijd voor de koffie, dat viel er natuurlijk zeer smakelijk in. Weer ven later zaten we aan tafel om te eten en ook dat smaakte prima. Inmiddels is het halverwege de avond en komt bedtijd rap naderbij.



Mijn foto's zijn inmiddels geselecteerd en uitgezocht. Staan online in een album, dat album opent zich als je op de foto hieronder klikt.



We hebben onze 1e dag goed gevuld en met veel plezier doorgebracht. Bea hadden we al een paar keer ontmoeten maar nieuwe mensen erbij is altijd leuk, Myriam was voor ons nieuw, zo leuk!
Morgen op naar dag 2, Zoo Planckendael... maar wel eerst de tank van de auto volgooien want die is bijna leeg, dat had ik goed ingecalculeerd nadat ik gezien had dat de benzineprijzen hier een stukkie lager dan bij ons liggen. Bij ons is het nog 198.9 (vanochtend althans) en hier in Mechelen zagen we bij een pomp 1,60. Ongelofelijk toch?! Kortom, we gaan woensdag lekker met een volle tank terug zodat we thuis nog lekker kunnen profiteren van de goedkopere benzine, we doen er tegenwoordig langer mee want man hoeft niet meer de vele afstanden op/neer werk te maken immers.
Kortom.. .fijne avond iedereen... ik meld me wel weer


Heb én hou het goed  

22 opmerkingen:

  1. Geniet morgen rustig verder. Het belooft nog warmer te worden, maar Planckendael is meer open dat de Zoo, dus dat zal wel meevallen.
    Jullie hadden alvast een fijne dag met de bloggers én de dieren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha 'rustig' ;-) gaan we doen hoor... we maken ons niet zo druk, zeker niet met de temperaturen die voorspeld zijn... Planckendael is prachtig, lommerrijk en ook open... alles kan daar ;-) We gaan het beleven, één mooie dag hadden we al, die neemt niemand ons af ;-)

      Verwijderen
  2. prachtig verslag en een prachtig album met toch verrassend wat geluk momentjes
    een pracht park is het zeker , de aanplant en schitterende gebouwen maken het samen met de dieren een schitterende stadstuin
    inderdaad een een mooi adresje om te overnachten troffen we ook
    al in al een top dag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u dank u... ja hè... die van jou zal er ook weer mogen zijn, nog even geduld

      Helemaal mee eens... jammer dat het zo ver weg is ....

      Dat is zo wie zo een feit in hoofdletters.

      Verwijderen
  3. Grappig, dat beeld van die kameel. De koala is lief 🤩 Een fijne dag gehad in Antwerpen en een volgende te gaan in Planckendael. Slim om een vakantiehuisje te huren. Toch niet normaal dat wij zo veel accijns betalen op benzine? Heb het fijn vandaag! Groeten aan Daphne en Karel ♥️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Ja hè.. helemaal waar hoor.... jah bizar tot en met... ik had de tank vol vanochtend voor onder de 100 euro... dat is me in Nederland nog nooit gelukt met deze auto.

      Groeten gedaan, kreeg je al terug ;-) <3

      Verwijderen
  4. Deze dierentuin is zeker prachtig om te zien. Je ziet ook aardig dieren. Het is ook warm neem ik aan.
    Dit kost aardig weer geld met benzine betalen. Echt niet normaal. Maar ik heb je foto's en je verhaal genoten. Jullie gaan weer straks weer verder. Veel plezier!Geniet mooie weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het was een prachtige dag. Een sfeervolle zoo, goed weer en aangenaam gezelschap. Wat wil een mens nog meer?

    Kijken, kletsen en wandelen. Ik heb ervan genoten. Dank voor de invitatie en het wegwijs maken.
    Geniet van de volgende zoo vandaag!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal mee eens natuurlijk... ik wil 'niets' meer hoor... behalve dan 'meer' van zulke dagen

      Ik ook hoor...de anderen ook... is gelukt

      Verwijderen
  6. Mooie foto's van een mooie dag! Veel plezier vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi verslag.
    Vroeg opgestaan en een lange rit maar dan had je ook wat. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook voor mij was het fijn om nieuwe mensen te leren kennen. Ik had een heel leuke en ook leerrijke dag. Bedankt voor het leuke gezelschap.
    Inmiddels zit jullie tweede dag er zo ongeveer op ... zonder schoolreisjes deze keer???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) We vonden het superleuk dat je er ook bij was Myriam!! Dank je wel daarvoor ook.
      Ja klopt.. het is avond, we zijn terug binnen in het huisje enzo, eten staat op
      Haha nee heleaasssssss

      Verwijderen
  9. Na de eerste mooie dag wens ik jullie morgen nóg een mooie dag en een goede thuisreis. En ook morgen is het mooi weer, veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u dank u dank u .... dat gaat morgen ook wel lukken denk ik...gelukkig hoef ik niet zelf te sturen en pedalen

      Verwijderen
  10. Het is een prachtige Zoo. Die monumentale gebouwen zijn geweldig! Mooie foto’s ook

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut waar, daarom wilden we ook weer terug nadat het al weer ff geleden was, mede door corona etc

      Verwijderen