Nog een week

plus 1 dag dan... om het goed te zeggen. 
Morgen over een week hopen Daphne -die hier 's zondags al komt en hier dan ook slaapt- en ik 's ochtends tijdig in de auto te stappen en dan =hopelijk= zonder al te veel problemen noch tijdsverlies rond de klok van 11 ergens in Antwerpen de parkeergarage onder het station binnen te rijden.
In en/of rond het station -waar we geheid ook de camera's zullen laten klikken, hetzij dan gelijk al of later die dag bij vertrek- ontmoeten we dan Karel & Margriet, die op één van de vele perrons zijn aangekomen, nadat ze elkaar onderweg troffen en samen verder reisden.
Het stationsgebouw uit, rechtsaf en door de poorten van Antwerpen Zoo. Met hopelijk uiteraard mooi weer, droog vooral als het immers kan.
Als we daar klaar zijn zal Margriet terug treinen naar haar woonplaats en Karel zal bij ons de auto instappen waarna we naar Mechelen zullen rijden, daar wacht ons dan het vakantiehuisje dat we eerder dit jaar al konden 'scoren'. Voordat we echter dat huisje binnen zullen stappen zullen we eerst een supermarkt opzoeken want onze ingewanden zullen wel smachten naar nat en droog voedsel. 
De volgende dag is het dan ook weer vroeg opstaan, na de gebruikelijke rituelen ontbijten en hup de auto weer in.. naar Zoo Planckendael. Een prachtig maar ook groot park met haar 46 hectare tegenover de 11 van zoo Antwerpen, dus we hebben wel de hele dag nodig, zeker ook omdat Karel dat park nog niet kent. 
Aan het einde van die dag gaan we dan terug naar het huisje en de volgende ochtend zullen we dan Karel op het station droppen zodat hij terug kan treinen naar zijn eigen huis en haard en waarna wij door zullen tuffen naar Emmen. 
Mijn echtgenoot zal dan in Emmen zijn om zoon te helpen de oude vloer uit de woonkamer te verwijderen. Hij rijdt dus met de auto van Daphne naar Emmen en dan gaan wij vanuit Emmen samen terug naar Assen. We nemen dan ook Mika mee die een week bij ons blijft zodat de jeugd alle ruimte en tijd heeft om met de mensen van het vloerbedrijf hun woonkamer van een nieuwe vloer te voorzien. 
Nou ben ik niet zo heel erg thuis is de 'veestapels' van beide parken maar enkelen ervan ken ik natuurlijk wel. 
In Antwerpen lopen bijv. 2 Aziatische Olifanten, 12-jarige Assam & bijna 10-jarige Sam.

Ook loopt er een 7-tal Okapi; Fokman Semuliki 27.4.2018 /  Merries Lindi (21.9.2014), Zaïre (25.7.2018) & Yenthe (28.10.1997) en dan nog 2 'hummels'; Ubundu (26.1.2019), Xandor (3.4.2022) & Xambo (7.10.2022). Bijna een jaar geleden kwam Xambo in het nieuws vanwege een medische primeur, een knie-operatie.  (Correctie door Menno P, waarvoor heel hartelijk dank! - - - > Semuliki en Yenthe zijn overleden en Xandor is naar Singapore vertrokken...dus geen 7 maar 4 dieren... Ubundu met mama Lindi & Xambo met mama Zaïre).)

Natuurlijk zijn er vele andere dieren te bewonderen en als de weergoden ons niet in de steek laten zullen we ons ongetwijfeld dan ook wel gaan vermaken. 
Wellicht treffen we Cindy ook nog want één van haar favorieten is jarig die dag. Gorilla-dame Vizazi wordt dan 4. Naast Vizazi wonen er nog 4 andere dames. De zilverrug Matadi die in Antwerpen woonde overleed helaas afgelopen oktober door ziekte. De andere dames zijn: Thandie, die op dezelfde dag jarig is als ikke maar dan een aantal jaartjes jonger, 26.11.2018, 5 is dus. Mayani van ruim 23, 6.12.2001 en 24 jarige Mambele 21.2.1999 en dan sluit ik dit rijtje af met Amahoro van plm. 34, zij komt uit het wild én bovenal is zij de enige Oostelijke Laagland Gorilla die buiten Afrika leeft, heel bijzonder dus. De anderen zijn Westelijke Laagland Gorilla's. Vizazi is dochter van Mambele en Thandie is dochter van Mayani.
Amahoro (34) Mambele (25) Vizazi (4) Mayani (23)Thandie (5)
Er zijn uiteraard veel meer dieren in het Antwerpse, en er staan ook nog eens prachtige gebouwen en de tuin is ook om van te snoepen... we gaan ons dus niet vervelen en onze camera's zullen volop aan het werk moeten. Op de dieren in Planckendael kom ik deze week nog wel terug... dit is dus een 'wordt vervolgdje'...

UpdateBEA voegt zich ook gezellig bij ons rond de klok van 11 in Antwerpen !



Heb én hou het goed  

28 opmerkingen:

  1. Dit is wel hele reis zeg. Wel leuk voor jullie om naar Antwerpen te gaan. Daar is zeker veel dieren te zien.
    Leuke film om te zien. Veel gorilla's te zien. Veel plezier!!! Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jah ach, valt wel mee... vanaf hier zo'n 4 uur als er niks ergs gebeurt onderweg...

      Het is daar prachtig, alleszins het bezoeken waard, dus we hebben het er wel voor over.

      Dank je wel, jullie ook

      Verwijderen
  2. ja die dagen komen nu vlot dichterbij , ik kan de snoepjes thuislaten begrijp ik wel , want er is daar genoeg om van te snoepen las ik :)
    zo de olifanten treffen is een feest op zich
    we gaan het meemaken

    en jullie nadien de verbouwing en het oppassen op Mika

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja toch, lekker. Inderdaad... niet onnodig gewicht meeslepen ;-)

      Zo is het... voor alles is een tijd en plaats

      Verwijderen
    2. ik doe klein rugzakje voor camera en jas in het rolkoffertje en dat las ik al kan in een locker naast de hoofdshop en abonnementsdienst

      Verwijderen
    3. Heel goed... je kunt ook naar de parkeergarage komen (als wij er ook zijn) en dan je spullen in de auto doen

      Verwijderen
    4. kan ook ? als ik die kan vinden en er in mag zonder auto :)
      ik ga ff liggen nu 😴

      Verwijderen
    5. We houden , zoals altijd, contact dus zodra we in de buurt zijn app ik wel .... en dan kan ik je wel naar ons toe praten eventueel .... de ingang van de parkeergarage is naast het station.... als je naar buiten loopt en de zoo rechts heb dan moet je dus naar links (2x)

      Verwijderen
  3. Lieve Melody, dus als ik het goed begrijp, zijn jullie maandag 24 juni in de zoo van Antwerpen om 11 uur? Zo ja, dan kom ik ook graag! Ik neem de trein in Gent. Het station ligt naast de zoo. Makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag lieve Bea.,.. dat begrijp je goed ;-() Hartstikke gezellig, we kijken naar je uit hoor!!! Hartstikke gezellig dat je er ook bij bent!! We houden contact via de app

      Verwijderen
    2. Joehoe! Ik heb er zin in!

      Verwijderen
    3. Joehoetoehoeeeeeeeeeeeee wij ook!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Verwijderen
  4. Dat gaat weer een keileuke dag worden, heel veel plezier allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had de datum genoteerd én tot half vorige week vrij gehouden om erbij te zijn. Tot de zoon last-minute opvang voor de kinderen zocht in die einde-schooljaar-week en het me dus niet meer lukt.
    Ik wens jullie allen fijne dagen. Het worden hoogdagen voor jullie allen. Ik duim ook voor goed weer, voor jullie én de dieren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach wat sneu voor ons nou.... maar ja (klein)kids gaan voor... volgende keer beter

      Dank je wel

      Verwijderen
    2. Echt jammer, het was een unieke gelegenheid! Niet zozeer voor de dierentuinen, want daar kom ik wel eens met de kleinkids, maar om jullie te ontmoeten. Maar kinderen krijgen idd voorrang vooral als ouders met de handen in het haar zitten. ALS er nog een oplossing zou komen, geef ik zeker nog een seintje.

      Verwijderen
    3. Jah absoluut!!!

      We horen er wel van dan.. .en anders inderdaad de volgende keer ;-)

      Verwijderen
  6. Ik wens jullie een prachtige dag in den Antwerpen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel plezier alvast! Zijn beide erg leuke tuinen. Het lijstje met okapi's heeft echter wel een update nodig.

    Semuliki is in 2022 overleden en Yenthe overleed in 2020. En als het goed is zijn Xandor en Kisala (die in 2023 vanuit Rotterdam naar Antwerpen kwam) onlangs naar Singapore verhuisd. Dus de huidige okapi's zijn als het goed is:

    1,0 Ubundu (26-01-2019)
    1,0 Xambo (07-10-2022)
    0,1 Lindi (21-09-2014)
    0,1 Zaïre (25-07-2018)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, komt goed, we kennen beide parken redelijk, kwamen er vaker ;-)
      Ahh oké, ja dat klinkt aannemelijk... ik zoek wel regelmatig naar 'correctheid'; van mijn info maar ja het is zo lastig te vinden en ik hou er nou eenmaal niet zo van om 'iedereen' te bestoken met vragen enzo .... info zoals van jou is dus ook altijd enorm welkom en wordt zeer gewaardeerd. Ik ga de lijst aanpassen hoor. Dank je wel!!

      Verwijderen
  8. Hi Melody,
    Ik ben maandag vrij. Mag ik ook mee?
    Ik kom met de tram en ik sta om 11u aan de ingang van de Zoo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoioi.... wow, ja natuurlijkkkkkkkk ;-)
      Wij hopen er dan ook te zijn... Daphne en ik komen met de auto dus via het stationsgebouw... en Karel en Bea komen ook, maar zij met de trein... Het is maar wie je het eerst treft :-)
      Gezelllig!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Verwijderen