Zwijmelen op Zaterdag


Dé Blog-Muziek-Uitdaging op zaterdag bij Tasja

#editie 607 op zaterdag 29 juni 2024

Doe je ook (weer) swingend, zingend, dansend en zwijmelend mee?

1 = Marja 17-11-2012 / 04-11-2017 (nr. 1 t/m nr. 260) ~ / ~ 2 = Trees 11-11-2017 / 13-07-2019 (nr. 261 t/m nr. 347) ~ / ~
3 = ikzelf 20-07-2019 / 25-01-2020 (nr. 348 t/m nr. 375)~ / ~  4 = Tasja 01-02-2020 (vanaf nr. 376)


Alweer vele jaren geleden zat ik veelvuldig in een theater ergens in het land en kwamen vele mooie mensen met (minder/meer mooiere stemmen) de revue passeren via 'springplank' Jeans, dat inmiddels ook al weer vele jaren niet meer bestaat.  Gaandeweg die jaren tussen 1997 en 2015 kwam David Goncalez binnen waaien en na 1 seizoen al vertrok hij weer om grotere rollen te spelen, oa in musical The Lion King. Ook in Jeans kwam Nigel Brown voorbij, die bleef meerdere seizoenen gelukkig. Ook hij ging naar The Lion King oa. 
Op zeker moment werden hij en David onderdeel van de 12-koppige  The Chicago Funk en deden ze mee met de tv-shows van 'Battle of the Bands' waar ze de finale behaalden. Vorig jaar zou ik er al met Daphne heen maar toen werd ik ziek dus gaf ik mijn kaartje aan Daphnes moeder en gingen zij samen. Daphne ging op zoek naar een andere datum en locatie in onze buurt en die vond ze in haar geboorteplaats, hoe leuk is dat, in de zomer, dus buiten in de open lucht. Zodoende staat dat al een hele tijd in onze agenda's en over een week is het dan zover. De 6e juli. Laat nou die 6e juli ook nog de verjaardag zijn van mijn vriendje Karel, die jaar en dag de chauffeur van Jeans was en in het jubileumjaar van Jeans in 2015 overleed op 30 juli, op 67-jarige leeftijd, hij heeft dus zo goed als niets meegekregen van dat seizoen terwijl hij zich er zo op verheugde.
Nigel zong in die jubileumshow oa 'bridge over troubled water' solo en dat was heel bijzonder want het was het lievelingsnummer van Karel. Na  Karels overlijden en de overname door een op winst beluste producer, en vele andere zaken die ik niet wil benoemen- klapte de Jeans-zeepbel in elkaar en was het einde oefening. 
Nigel had gelukkig het ruime sop al gekozen, evenals vele andere Jeans-cast-&-bandleden zodat zij niet zonken met het Jeans-schip dat onherroepelijk ten onder ging. 
Kortom... over een week gaan we genieten van muziek van Earth, Wind & Fire...via de tributeband "The Chicago Funk', dus vandaag alvast even een opwarmertje.



Fijn Zwijmelweekend iedereen! * ~ *






Heb én hou het goed  
ps. als je reageert met instellingen anoniem, zet dan alsjeblieft je naam in de reactie erbij zodat ik weet dat jij het bent. Bedankt!

14 opmerkingen:

  1. mogge Melody
    gezellige boel daar
    wens jullie veel luister plezier

    fijn weekend groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn dochter zong met drie andere koorleden samen (tijdens het zomerconcert) een medley van Earth, Wind & Fire. Het klonk heel groovy (-;

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah dat had ik graag gehoord ;-) Ja dat vind ik ook altijd wel bij deze muziek

      Verwijderen
  3. Earth, Wind & Fire heeft de twijfelachtige eer mij bij de eerste tonen naar de radio te doen snellen om de uitknop in te drukken. Weet niet hoe het komt maar ik kan niét aanhoren. Dat geld dan natuurlijk ook voor de tributeband als die net zo goed is. ;-) Juist, muziekje niét geluisterd. Maar geniet jij gerust hoor. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geeft niks hoor.... gelukkig mogen smaken verschillen en is er mbt dit specifieke onderwerp genoeg keuze
      Dat gaat wel lukken... ten 1e vind ik die muziek wel mooi... ten tweede ken alle bandleden dus weet ik wel aardig wat ze kunnen en heb ik er wel vertrouwen in

      Verwijderen
  4. Die EWF zette altijd e radio harder waarbij mijn ex ontstemd raakte. Lekkere muziek maakte die lui. Bedankt voor de zwijmel/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik moest toch nog even komen luisteren vond ik. En het is niet voor niets. Wauw wat een heerlijke muziek. Ik wens je alvast een fijn weekend en tot morgen!!😃

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Niks moet hè... Ja dat vind ik ook.... gaat goed komen denk ik wel, de weergoden lijken ons ook gunstig gezind ...

      Verwijderen
  6. Oooo...dat is dan morgen!
    Heel veel plezier !

    BeantwoordenVerwijderen