Het komt weer...

Een tijd terug hoorde ik er al van... een Olifantenparade, weer in Nederland dit jaar en dat in Hilversum. Verder info bleef onvindbaar, tot ik vanochtend bedacht: "laat ik eens zien of er nu wat meer info beschikbaar is" en ja hoor... kijk: 

We hebben er al meerdere gezien de afgelopen jaren en het is elke keer weer genieten, ook al zie je (deels) dezelfde olifanten terugkomen. De laatste parade die wij bezochten was in Amsterdam in herfst 2022, toen in "The Style Outlets", waar we Karel 's ochtends troffen, de parade aandeden en toen doortuften naar Artis. Als je zo dichtbij bent sla je dat natuurlijk niet over.

Deze parade bestaat sinds 2006... ooit opgezet door vader en zoon... en inmiddels wereldwijd bekend. Dit jaar doet de parade 4 landen aan, Nederland dus, Amerika (Californië), Zwitserland en op 2 locaties in Thailand.  De 1e was in 2007 in Rotterdam en bevatte 50 kunstwerken. Inmiddels zijn er 56 geweest. En met de 5 die dit jaar gehouden worden komt het aantal dan op 61. 
Wat mij betreft mag dit' doorgaan want het doel achter die parades is nog steeds een heel geldige... het beschermen, behoeden en behouden van de diersoort Olifant. 

Wij gaan een datum prikken en ergens in de herfst naar Hilversum tuffen... om DEZE parade te gaan bewonderen die in Hilversum staat vanwege 600-jarig bestaan. 



22 opmerkingen:

  1. Onlangs was ik in Ootmarsum, zittend op een terras terwijl we naar een DHL-busje keken dat zich een weg baande door een smal straatje, heb ik meneer F. verteld over de olifantenparade daar. Dat was toen toch een megaklus. In Hilversum zijn de straten wel wat breder, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah prachtig plekje... en ja een aantal straatjes is erg smal daar... .moeilijk manouvreren met wagen die gevuld zijn met zulke beeldwerken.
      Ja dat klopt.. het was er zelfs 2x ...
      Geen idee, zo goed ken ik Hilversum niet... we gaan het beleven

      Verwijderen
  2. Die zijn in Antwerpen ook geweest, in 2008, met 71 exemplaren verspreid over de binnenstad. Mooi was dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hé dat is aardig in de buurt :)
    geen idee waar ze komen te staan , maar ik vermoed in het centrum

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat vind ik nou écht iets voor jou! (En voor Daphne en Karel.) Iets om naar uit te kijken 🐘en ook nog voor een goed doel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een geweldig evenement hoor, je kunt er een geheugenkaartje vol schieten toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zeker.... haha ja nou en of ... alhoewel een kaartje van 32 gig niet zo snel vol is , maar dat hoef ik jou niet te vertellen

      Verwijderen
  6. Reacties
    1. Ja enorm!! plusminus 50 - 75 beelden *dat verschilt nog al eens.... door een stad verspreid vaak.... van zo'n 1.75 hoog .... De datum die we prikten is vrijdag 27 september.... we hopen 's ochtends op tijd in Hilversum bij Karel te zijn ...en dan willen we daarna naar Dierenpark Amersfoort. Kom je ook? Ga je mee?

      Verwijderen