Accueilir /Welkom Melman

11 juli 2002 werd hij geboren. Een dier dat altijd weer tot de verbeelding spreekt, een nek heeft dat tig keer zo lang is als het onze maar wel net als wij 'slechts' 7 nekwervels heeft. 13 juni kwam hij in Nederland aan... in het Amsterdamse... in Artis... waar wij de 11e waren...
Melman is zijn naam... en hij mag Rocky opvolgen. Rocky, die vorig voorjaar in Artis kwam en na een aantal dekkingen ongelukkig ten val kwam en daar ten gevolge van kwam te overlijden. Rocky die -zoals mij vorige week verteld werd- toch nog iets naliet bij één van de meiden. Welke van de 4 het is, dat kon/wilde de verzorger mij niet vertellen. Diens goed recht, ik zeur dan ook niet door uiteraard. Al lang blij dat hij mijn vermoeden wel bevestigde.

Ik vond op de Franse internetsnelweg een leuk fimpje van -toen nog- baby Melman.
Dat het hem maar goed mag gaan daar in de 'mooiste tuin van Mokum' zoals een ons welbekende blogger het ook noemt... en hopelijk gaan we hem gauw zien én dan bij voorkeur ook zien dat hij van wanten weet op het liefdesvlak. 23 jarige Ramla, 14 jarige Jelani, 17 jarige Kadija en 19 jarige Iwana gaan hem hopelijk in hun groep opnemen.
Overigens... het is de 2e giraf in Nederland met de naam Melman. In dierenpark Amersfoort heeft één van de 4 heren dezelfde naam.



Heb én hou het goed  

12 opmerkingen:

  1. wat een mooi filmpje van die kleine druktemaker Melman
    ja jij kletste ff met iemand zag ik wel , en mooi dat er vermoedelijk een jong op komst is
    we zullen die kant vast wel weer eens op

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja toch, leuk hè, dat jonge grut... hopelijk zien we 'binnenkort' kroost van hem zich ook zo gedragen

      ja precies... dat is dan kroost van Rocky nog... tuurlk

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Ja toch... babyspul is altijd leuk, dieren helemaal... en girafjes in het bijzonder, zijn altijd erg koddig

      Verwijderen
  3. Het filmpje, schattig! Daar word je vrolijk van.☼

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Dat bedoel ik maar... is je van harte gegund ;-)
      en ja alle (dieren)baby's zijn leuk maar sommige hebben net dat ene beetje extra

      Verwijderen
  4. Dat filmpje 😂 Wat een lekker ding. Alsof hij zijn benen uitprobeert. De volwassen giraffen kijken niet op of om. Die kijken van dat gedartel niet op. Maar wij wel!
    Leuke uitspraak van Karel over Mokum.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad...voor hen is het de normaalste zaak van de wereld, ik raak er altijd weer ontroerd door...

      haha ja hè

      Verwijderen
  5. Wow wat kunnen jonge giraffen heel hard lopen. Dit heb ik nooit gezien.
    Heel vrolijk!! Benen goed strekken om te hard hollen. Erg leuk filmpje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zeker... dat is ook instinct hè, ze moeten gelijk met de kudde mee kunnen in het wild om aan roofdieren te kunnen ontkomen
      Dit de manier waarop pasgeboren giraffenbaby's bewegen,, ik zie het graag zo

      Verwijderen
  6. Schitterend filmpje! Giraffen zijn wel een van mijn lievelings

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja toch.... staan ook hoog in mijn lijstje hoor, en dan met name de babyversie ervan....

      Verwijderen