Toch wel!


Enige tijd terug zag ik bij Ferrara dat zij en Meneer F. naar Steenwijk waren geweest... HIER om precies te zijn... en dat leek me gelijk heel bezoekwaardig dus lichtte ik de buuf in en ook zij was enthousiast dus planden we een datum. Kort op elkaar, het kwam zo uit, ivm drukte op haar werk en de nakende operatie.
Een paar dagen geleden blogde St@@rtje over een bezoek aldaar, HIER dus.
Ook blogden zij beiden vervolgens over het museum dat zich aldaar bevindt; Het Hildo Krop Museum... St@@rtje schreef DIT en Ferrara schreef DIT.
Ik ga natuurlijk niet al die teksten herhalen want ze zijn allemaal al te lezen via de links hierboven.
Toen wij dit bezoek planden bezochten we de bijbehorende website: https://www.hendrickdekeyser.nl/museumbezoek en zagen we al veel moois voorbijkomen... of we daar allemaal nog tijd voor hebben met al het andere dat ook zo leuk en bezoekwaardig is, geen idee, de tijd zal dat wijzen.
Met alle verdrietigheid van gisteren aan beide kanten hebben we uitgebreid overlegd of we wel of niet zouden gaan, afleiding is fijn natuurlijk, verdrietig op de bank blijven hangen verandert de kwesties ook niet en dus gingen we toch maar. We lieten Senna in de vertrouwde handen van mijn vechtgenoot achter en stapten tegen 9-en de auto in, richting Steenwijk... een uurtje vanaf hier... en zoals zovaak zochten we eerst een kringloop op. Aldaar genoten van de ruimte, veel mooie (en mindermooie) spullen die keurig uitgestald waren... en schoon ook... dat is nog wel eens een dingetje in zulke winkels maar dat even terzijde. Tegen half twaald parkeerden we bij de villa en het vergapend genieten kon beginnen: 


Als je van Jugendstill houdt... is dit huis meer dan de moeite waard. De Henrick de Keyser stichting heeft op tal van locaties in Nederland historische panden gekocht en die worden dan ook gekoesterd en bewaard... de lijst van alle huizen vind je op de website/ De link ernaar toe staat al in bovengeschreven tekst. Mijn foto-album van vandaag bevat 125 foto's. Je bent van harte welkom om ze te bekijken en zo virtueel met ons mee te wandelen. Zoals altijd.. klik op de foto hierboven om dat album dan te openen.

Rond 3 waren we terug en na een onstuimige begroeting door Senna dronken we nog een bakkie en daarna ging buuf haar weegs en ik de mijne, naar hier... en nu ga ik plat. Slaapgebrek van de afgelopen week breekt me aardig op ondertussen dus tja, ff wat rust pakken. Fijne woendag iedereen verder!



Heb én hou het goed  

12 opmerkingen:

  1. Hád ik het geweten had ik ook die kant opgekomen, jammer! maar ik sla de link op en ga op zoek naar iets wat meer in de buurt ligt. Ik zag zelfs iets in Den Haag. Ik denk dat het heel goed was om je zinnen even te verzetten, het verdriet gaat er niet door weg maar je kunt even een beetje parkeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat is een mooi optrekje , en jullie hebben de wiel en de kan laten staan , of mee genomen voor de andere dames :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prima plek om even op andere gedachten te komen. Het is er goed toeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed dat jullie zijn gegaan. Heel verstandig.
    Je hebt het schitterend in beeld gebracht

    BeantwoordenVerwijderen