Zing Zo #613




Limerick op Zondag

sinds 29 januari 2012

#613e editie op zondag 25 augustus 2024

Zing mee met: 


Wij mensen doen vaak aan 'verzaken'
Niet gek dat velen verward raken
De zorg schiet te kort
Veel waar 't ook aan schort
Kunnen we het ooit nog goedmaken?


Insecten zullen 't niet begrijpen
maar menig mens is  'm aan 't knijpen
d'Echte obstakel
voor kleinste schakel
Noodzaak tot hulp begint te rijpen.


Er zijn mensen, al dan niet boeren
die zich voor de insecten roeren
geven een stuk land
hotel aan de kant
Daar kunnen die hummels zich voeren.





Heb én hou het goed  
PS. Als je reageert met instellingen anoniem... laat dan in de reactie aub je naam achter zodat ik weet dat jij het/hier was, dank je well.

28 opmerkingen:

  1. mogge Melody
    wat een prachtig lied , in woord en beeld

    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mogguh Karullll Dank u dank u gaan we weer proberen

      Verwijderen
    2. ben aan het ruimen en klusjes doen , maar op mijn manier , alles mak an

      Verwijderen
    3. ben aan het puzzelen... zojusit met buuf naar kofferbakmarkt geweest, paar puzzels kunnen scoren.. nu weer thuis ...

      Verwijderen
    4. ff naar de gamma , toch ook een 10 km fietsen :)
      dacht nog afplaktape te hebben , niet dus

      Verwijderen
    5. Ah ja ... oefff ... dat kan je ook beter bij de Action halen, veel goedkoper

      Verwijderen
    6. voor veel artikelen is het raadzaam eerst bij de action te kijken...

      Verwijderen
    7. ben er ooit 1 x geweest , was stervens druk en ik vond het een bende :)

      Verwijderen
    8. Ah oké ja dat snap ik ergens wel dan .... wij hebben meerdere vestigingen om ons heen gelukkig en wij gaan -als we gaan- rond etenstijd dan is het wel rustig.. en ook nooit in het weekend en ook niet op marktdagen.

      Verwijderen
  2. Dat heb je mooi ge-zin-zo-d. Met een aantrekkelijk bloemenveld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een groot veld met práchtige bloemen
    je hoort er de bijen vast zoemen
    men heeft het nu door
    en zorgt er vaak voor
    dat er even geen maaiers opdoemen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij weet deze 'kunst' wel te roemen
      en dat ook heel goed te benoemen
      Beter gaandeweg
      maar wat ik je zeg
      Tegenstand blijft helaas opdoemen

      Verwijderen
  4. Naast al dat zwoegen en zorgen
    Zijn er grote zorgen voor morgen
    Het is een gegeven
    Zonder insecten geen leven
    Het bestaan van de wereld ligt in hen verborgen

    Dus ik hoop dat de mens zich bewust is
    Dat het bestaan van insecten een must is
    Ze zijn wel heel klein
    Maar moeten er zijn
    Anders wordt het een grote droevenis

    Dus wees blij met wespen en bijen
    Je hoeft er niet zelf mee te vrijen
    Zorg voor bloemen
    Dan hoor je ze zoemen
    En kan het leven op aarde gedijen

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die bloemenfoto! Ik denk dat als ik een bij was ik helemaal gek werd. Waar-o-waar moet ik heen? Die gele, die rode, die oranje dan, de paarse? Even rust op het terras van het insectenhotel. Ober, een glaasje nectar alstublieft en zet er een portie bitterballen naast als je wilt. Neenee, stuifmeelballen, je weet wel, een eierbal maar dan anders. En dan overzien we de weide en traantjes druipen me langs de voelsprieten. Die overvloed! Maar, Ko, om eerlijk te zijn heb ik echt nog nooit een insect in of uit zo'n insectenhotel zien gaan en komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je fietst, kom je wel eens iets tegen hè ;-)
      En ja ik zie het helemaal voor me hoe zo'n vlucht danst door de lucht want hun keuze blijkt reuze

      Misschien omdat je er niet 'genoeg' op let... je moet geduldig zijn maar je ook realiseren dat die meeeste hummeltjes ons kennen als 'meppers'.

      Verwijderen