Zing Zo #610




Limerick op Zondag

sinds 29 januari 2012

#610e editie op zondag 4 augustus 2024

Zing mee met: Neeltje & Rietepietz







Je kunt naar iets staan uit te kijken
Afstand onoverbrugbaar lijken
Doch als tijd vergaat
iets dichterbij staat
kan uitkijken 't gemoed verrijken








Als 't verwachte dan weer voorbij is
Voel je misschien iets van gemis
Niets is ooit voorgoed
tot 't zich weer voordoet
Zaak van 'in' of 'achter' 't net gevis.





Heb én hou het goed  
PS. Als je reageert met instellingen anoniem... laat dan in de reactie aub je naam achter zodat ik weet dat jij het/hier was, dank je well.

26 opmerkingen:

  1. Mooie woorden bij even mooie foto's van een verrassend beeld. Ik dacht even aan een duiveltje, maar duivels zijn geen indianen en de zon heeft de tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dain! Haha nee klopt, het is geen duiveltje... ook geen indiaan trouwens.... het is een huisjesslak. Staat op een zuil van zo'n 2 meter midden in een vijver... ik schat dat het beeld zelf zo'n 75 cm in lengte/hoogte/breedte is

      Verwijderen
  2. mogge Melody
    leuk beeldje bij heel mooie woorden
    neem de tijd , en geniet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mogguhhh Karulllll

      Ja toch...

      Dank je wel hoor, komt goed... We doen het kalm aan vandaag... De Bakkerij is klaar en nu heb ik "Beurs van de toekomst' liggen...

      Verwijderen
    2. ook ik heb een mak an dag , fiets straks ff een stukje op 2 puzzels op te halen , en via een ommetje over de hei terug

      Verwijderen
    3. :-) Heel goedddddddddddd.... ik doe mak an want ik moet dinsdag op de been... .ga naar een valkenier voor een roofvogelshow, op uitnodiging... dus wil zo fit mogelijk zijn dan

      Verwijderen
    4. aha goede reden om mak an te doen :)
      ik hoop dat je de mooie vogels goed in beeld krijgt

      Verwijderen
    5. Dat d8 ik ook. Oh vast wel... of het mij lukt ze ook goed te fotograferen is verhaal 2 ... jammer dat wel mijn eigen geheugen niet via een usb aan de pc te koppelen is hè om de 'foto's over te zetten

      Verwijderen
    6. dat ga je redden met de camera
      zo met het eigen geheugen is mij ook nog niet gelukt :)
      suc6
      ik kan weer puzzelen en koers kijken

      Verwijderen
    7. Ja vast.
      We gaan het zien...
      ik ga ff liggen

      Verwijderen
    8. fietsen is klaar , nu ook wat puzzelen

      Verwijderen
    9. Mooi zo, alles op zijn tijd ;-)

      Ik ga zo de deur uit... naar de Vogelhut in Lunteren op uitnodiging

      Verwijderen
    10. laat ik daar nu ook maar niet 1 moment aan getwijfeld hebben :)

      Verwijderen
  3. Prachtig beeld, helemaal in combinatie met je mooie woorden. Handig om altijd je huisje bij je te hebben 💋

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hè... .dank je welll

      Dat lijkt mij ook wel eigenlijk maar dan moet je niet mijn rug hebben

      Verwijderen
  4. Tijd is een heel vreemd begrip
    Het gaat als een slak of voorbij in een wip
    Geeft het wachten op morgen
    Een kop vol met zorgen
    En veranderd je vrolijk humeur in een dip

    Maar is dan die morgen aangebroken
    Lijkt gisteren heel ver weggedoken
    En is vandaag
    De steen uit je maag
    En lijkt enkel een vreugdevuur aangestoken

    Genietend echter glijdt ook die dag voorbij
    Staat treurnis weer klaar vooraan in de rij
    Wat blijft is de herinnering
    Daarom is het dat ik zing
    Want bij die gedachte aan dat word ik blij

    Neeltje



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou precies dat dus.... exact zo als ik het bedacht ;-) Dank je wel voor je aanvulling, schitterend.

      Verwijderen
  5. De toekomst is niet te bekijken
    Dat is ook heel goed zal wel blijken
    al lijkt dat een straf
    je bent beter af
    het heden kan zeker verrijken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig maar dat we 't niet weten
      anders zouden we constant zweten
      Het mooie dat komt
      't nare dat verstomt
      We moeten beiden welkom heten

      Verwijderen