Poep


Diergaarde Blijdorp plaatst met regelmaat video's in de categorie 'Vraag van de week' en soms zitten er vragen tussen die ik extra leuk vind. De catorie (playlist genoemd) bevat momenteel al 54 video's dus wil je meer zien kijk dan even op https://www.youtube.com/playlist?list=PLUnm0xOTE2cWtw_a2R7U6fnQuRpj4CROj.
De vraag die in de video van gisteren werd beantwoord luidt: "Kan je aan mest zien of een dier ziek is?".






Overigens...de foto bovenaan dit bericht is van Artis. De directie van Artis liet van olifantenpoep een bankje een bankje maken... om maar aan te tonen dat mest van dieren voor meer dan 1 doeleind goed is. het verhaal omtrent dit bankje kun je lezen op https://www.at5.nl/artikelen/219192/in-artis-kun-je-zitten-op-een-bankje-van-olifantenpoep-dankjewel-olifanten







Heb en hou het goed

36 opmerkingen:

  1. mogge Melody
    en ze maken er ook mooie bankjes van :)
    ja er is veel af te lezen aan poep , bij elke dier en ook bij het beest in de dierenwereld , de mens
    ik doe ook al jaren mee aan het darmonderzoek , en gelukkig tot nog toe in orde

    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mogguh Karullll

      Ja dat klopt... helemaal waar hè.... ik ook hoor.... en al vanaf mijn 10e veelvuldig onderzoeken ivm de spastische darmen en de reacties nav allergieën

      Verwijderen
    2. ja zo'n bankje kennen we hé :)
      ik weet niet sinds wanneer ik daaraan mee doe , ik houd het op deze eeuw pas
      en hoop dat ze niets vinden zoals bij jouw pppffftt

      Verwijderen
    3. ja klopt... geeft ook niks, zolang je er geen problemen mee krijgt is het goed ;-)

      Verwijderen
    4. zo is dat
      ben nu ook al wat dagen niet fit , schrijf het toch toe aan de warmte onlangs
      komt goed

      Verwijderen
    5. Ja toch. Ik las, erg vervelend voor je, hopelijk knap je snel op.
      tuurlk.

      Verwijderen
    6. mogge Melody
      kwam fitter van bed
      het is behoorlijk regenachtig , maar zou wat opklaringen geven , wil ik ff een boodschapje doen , weet ik gelijk hoe dat gaat
      mak an
      geniet de dag

      Verwijderen
    7. Mogguh Karulll

      Dat is fijn ... ah ja snap ik ... hier is het wel koeler, ook nat, het regent/miezert etc maar echt niet-meer-benauwd- is het helaas ook niet

      Dank je wel, ik ga puzzelen en later op Senna passen (zij wordt volgende week geopereerd, heeft kanker)

      Verwijderen
    8. ja het is slechts 20 graden op het balkon , dus ik heb alles weer ff open staan , heerlijk zo , doet goed
      de regen haalt de benauwd het weg hier

      O dat is niet best , geef haar een knuffel namens mij

      Verwijderen
    9. Ah dat is lekker inderdaad... hier is het somber, benauwd, miezerig enzo en 18 graden... de benauwdheid belet het afkoelen helaas...

      Zal ik doen

      Verwijderen
    10. mogge Melody
      goed zo :)
      fijn weekend groet

      Verwijderen
    11. Mogguh Karul

      Dank je wel jij , ook... wij gaan fietsen vanmiddag... 40 km plm

      Verwijderen
    12. veel fiets plezier
      ik zal zo eten halen , en dan is het plan een klein rondje door m'n tuintje lopen , zien of de fut wat terug is

      Verwijderen
    13. Joop gaat fietsen, ik blijf thuis... mijn rug zit vast en dan is mijn evenwicht ook waardeloos...dus dat durf ik dan niet aan, zeker niet 40 km

      Kalm aan dan maar

      Verwijderen
    14. O dat is erg , wens je beterschap en wie weet morgen een klein rondje doen
      ik kom net thuis van een rondje wandelen , heel rustig aan , 6.5 km in bijna 3 uur :)
      nu in de totale ruststand

      Verwijderen
    15. Ja nogal ja... ik baal als een stekker... het is me erin geschoten toen ik verkeerd van de wc opstond... 't is al een tijdje niet goed maar nu extra erg... fysio kan ik niet meer betalen dus tja...
      Morgen maar weer zien, nu eerst dag zien door te komen

      groot gelijk

      Verwijderen
    16. wat oefeningen doen misschien om het los te maken ?
      en mak an doen

      Verwijderen
    17. Ja die doe ik altijd al, elke dag meermalen... al sinds 1979

      Verwijderen
    18. Ja en nee... als ik dat niet doe dan kan ik na een paar dagen niet meer lopen zonder dat ik door de grond ga van pijn

      Verwijderen
    19. mogge Melody
      dat klinkt niet best :(
      ik hoop voor je dat het zich oplost

      geniet de dag

      Verwijderen
    20. Mogguh Karulll

      Neuh... zulke periodes zijn zeker niet fijn... maar ja anderzijds, het is al zo sinds 79 dus ik weet niet beter... heb goede en slechte dagen...

      Dank je wel. er zijn ergere dingen

      Verwijderen
    21. vandaag dan maar een goede dag , welke zich van dag tot dag uitbreid

      Verwijderen
    22. Nee verre van ... maar wel beter dan gisteren ;-)(

      Verwijderen
    23. morgen nog weer beter enz enz 👍👎👍👎👍👎 ik zal duimen

      Verwijderen
    24. Ja inderdaad.... de rug is weer los, ik kan weer bewegen zonder door de grond te zakken... .dank je wel dus, je duimen heeft gewerkt

      Verwijderen
    25. mogge Melody
      fijn om te horen

      geniet de dag

      Verwijderen
    26. middag Karulll .... alles op zijn tjid hè

      Verwijderen
  2. Sterkte met Senna
    Leuke vraag, informatief filmpje, leuk bankje

    BeantwoordenVerwijderen