Vliegende Muisjes #2

Gisteren publiceerde ik HIER een blogpost over vleermuizen... Vandaag kwam daar een aanvulling op, als het ware om de belangrijkheid van hun bestaan te benadrukken.
 
Insectenplagen: zonder vleermuizen zouden ze een akelige en onnatuurlijke realiteit zijn.
Tijdens De Nacht van de Vleermuis staan we - net als veel andere organisaties in Europa - stil bij de belangrijke rol van die de vleermuis vervult binnen het ecosysteem. Om de liefde voor dit vaak onbeminde diertje aan te wakkeren, organiseren we diverse vleermuissafari's in Beekse Bergen, zowel voor abonnementhouders als verblijfsgasten.
Hoeveel insecten eet een vleermuiskolonie in een jaar? En wat kan jij eraan doen om dit bijzondere dier te beschermen? Vleermuiskenner Jos vertelt je alle ins en outs.










Heb en hou het goed

10 opmerkingen:

  1. nee dat is niet te doen zo'n vleermuizen safari

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo een nacht safari lijkt leuk maar nee dan gaan mijn oogje toe want slaap heb ik hard nodig. Trouwens ook veel te ver en ontoereikend voor mij. Ik geniet wel van jouw nieuws en foto's erbij. Maar ik denk dat vele vleermuizen fans er vast wel zijn. Er zijn veel soorten daar en je moet ze ook maar net zien dan. Nee ik ga wel op droomsafari want dat is ook heel belangrijk. 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zeker mij ook ... maar niet te doen...veel te ver weg en bovendien is mijn slaap veel te belangrijk. Daar ga ik ook wel vanuit hoor.

      Verwijderen
  3. Als ik 's avonds laat op balkon zit vliegen ze om me oren. Flat van 12 etages en ik op de 9e maar vreemd genoeg vliegt er nooit eentje tegen me aan of naar binnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohh leukkkk , die ervaring deel ik niet met je .. wel jammer maar ja wie weet ooit, als ik mijn vechtgenoot uit 'een huis met een tuin' krijg

      Verwijderen