Terug



Afgelopen herfst en winter blogde ik op mijn vorig blog een aantal keren over aangespoelde schildpadden, die werden opgevangen in Diergaarde Blijdorp te Rotterdam. De eerste blogpost kwam op 23 oktober, de 2e op 19 december, de 3e op 22 december, de 4e op 23 december, de 5e en 6e op 25 december, nr. 7 kwam toen op 27 december en nr. 8 kwam daarna op op 29 december.
Men zette het beste beentje voor in pogingen al die dieren terug te brengen naar de best mogelijke gezondheid zodat ze terug uitgezet zouden kunnen worden. Dát ging niet helemaal goed maar een aantal overleefde gelukkig wel en eerder vandaag kwam er een updatevideo online:


Daar gaan ze! De twee opgevangen dikkopschildpadden Brick en Bohdi zijn uitgezet in de Atlantische Oceaan. Dankzij de zenders, die mede mogelijk gemaakt zijn door de Vereniging Vrienden van Blijdorp, kunnen we hen volgen. Wetenschappers hopen zo meer te leren over het zwemgedrag van zeeschildpadden. En misschien zelfs enige inzage te krijgen in waarom ze tegenwoordig vaker aanspoelen. Lees het hele bericht op https://diergaardeblijdorp.nl/nl/media/blijdorp-zet-zeeschildpadden-uit-bij-de-azoren.


Opgeven is nooit een optie... dat is hier weer eens te meer bewezen...








Heb en hou het goed

24 opmerkingen:

  1. Dat zag ik op tv, mooi dat ze er een paar hebben kunnen redden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Had de andere video al gezien op Yt en zag toen dat ze beiden een rode stip op schild ontvingen en een chip in de poot. Hoop dat deze twee het zullen redden. Het is mooi werk wat ze allen doen. En net ook het filmpje erbij gekeken wat je hier postte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hopelijk gaan die van hun vrijheid genieten en leven ze nog lang zonder problemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mogge Melody
    prachtig om te zien , nu hopen dat ze het redden

    fijn weekend groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mogguh Karul ...

      Dat hoop ik ook ... we doen ons best, jij ook

      Verwijderen
    2. ik doe altijd m'n best :)
      wasje draaien en puzzelen , en als de was hangt mezelf wassen , verder deze dag geen plannen

      Verwijderen
    3. weet ik toch.

      Hier ook geen plannen, mijn hoofd staat er niet naar... dus de dag maar nemen zo die komt ... en puzzelen is er een deel van

      Verwijderen
    4. mogge Melody
      dat was gisteren , vandaag ff wat boodschapjes doen , de puzzel is klaar , kan altijd weer een andere opzetten , maar eerst ff wat doen

      geniet de dag

      Verwijderen
    5. Mogguh Karull

      Jah ik weet het... ik ben er niet helemaal bij nog... doe dat maar ... hoeveel/welke neem je donderdag voor me mee?

      Verwijderen
    6. doe maar fijn mak an
      geen idee welke ik meeneem , ik denk 3 dozen

      Verwijderen
    7. Jah doe ik ook..... vanochtend hard gewerkt, barbecues vh wijkfeest schoongemaakt...

      Isse goe... kijk maar...

      Verwijderen
    8. dat is fijn om zinnen te verzetten
      ik deed boodschapjes , en verder alleen nog nieuwe glijders onder stoelen zetten
      en in de ruststand

      Verwijderen
    9. Ja klopt... en ook nodig. Gisteren een drukke dag gehad... dus vandaag amar weer kalmer aan... Senna hier... krijgt morgen echo, daarna besluiten hoe en wat verder ... en dan donderdag gelukkig uit

      Verwijderen
    10. lekker mak an dan vandaag
      Senna zal Vanyar ook missen
      en als het tegen zit , missen jullie haar binnenkort ook :(

      ja donderdag een dag van ontspannen

      Verwijderen
    11. zeker weten.
      ja klopt, dat is wel heel spannend inderdaad.
      ZIn in!!

      Verwijderen
    12. goed zo
      vreselijke onzekerheid :(
      we maken er een topdag van

      Verwijderen
    13. :-)
      Ja dat is verre van leuk helaas...
      Gaan we doen.

      Verwijderen
  5. Ik zag het op tv. Mooi he! hopelijk gaan ze een mooi leven tegemoet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi dit kunnen. Dit kunnen in de gaten houden. Ik zag toen toevallig op de tv. Echt schitterend werk om te doen. Vrijheid.. Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen