40 jaar + later

14e Beelden Expo Animali. Toen buuf en ik laatst vanuit Groningen-stad kozen voor de alternatieve route huiswaarts reden we op zeker moment over een rotonde met een banner erop... daarop werd deze tentoonstelling werd aangekondigd. Bloemen, kunst en dieren, voor ons beiden een ideale combinatie, het zou nog maar even duren, tot en met 26 september, oftewel nog een maandje dus. Nou hadden buuf en ik daar wel oren naar maar de agenda's stonden al redelijk vol, zij werkt in de zorg en in de vakantieperiode is het natuurlijk één en al drama met personeel dus werkt ze extra. Bovendien staat-zit-liep ze te wachten op een oproep voor een operatie, ze krijgt haar 2e nieuwe knie. (terwijl we dus onderweg waren vertelde ze dat de oproep binnen was gekomen en ze 9 september aan de beurt is). 'Dan maar snel plannen' zei ze... en zogezegd zo gedaan.
Nou zijn wij beiden wel van de 'vroege' en zijn altijd graag bij opening al op locatie maar dat kan vandaag niet want deze week krijgen veel mensen in onze wijk controleurs van Mijnbouwschade over de vloer om te kijken wat de schade aan onze woningen is door gaswinning. Menig huis in onze wijk is al 'soort van in de steigers', sommigen wachten op de komst van materiaal, bouwpersoneel, geld of wat ook maar. Buuf is vandaag voor die controle aan de beurt en wij eind deze week. Terwijl de buren naast buuf al controle hadden en alles al geregeld is (binnen een maand na dat controlebezoek)... ja ja ik stond/sta verbaasd want er zijn nog zovele mensen zowel in Drenthe maar ook in Friesland en voornamelijk Groningen die al 'eeuwen' wachten op hulp bij hun schade, schade die beduidend erger is dan de onze. Niet dat ik het snap maar oké ik ben ook 'maar' een ex-blondje.
Aan het eind van de ochtend was buuf dan vertrekgereed en stapten we de auto in om die een klein half uurtje later te parkeren. Gelijk vlogen tal van herinneringen door mijn hoofd want op onze trouwdag was het bar slecht weer dus ipv de reportage op de buitenlocatie te laten maken tuften we zo'n 15 Noordwestwaarts ipv 8 km Noordoostwaarts. De alternatieve locatie was toen Hortus in Haren, bijna 41 jaar geleden, sindsdien was ik er niet meer.
De tekst op de website luidde: Samen met de kunstenaars Fiona Zondervan, Cindy Sprokel en Pieter Jan Kuiken vormt Hortus Haren dit jaar de Beeldencommissie van de Hortus. Het thema was snel bedacht: ‘Dieren’ en naar aanleiding hiervan ontstond de titel: ‘Hortus Animali’. Deze passende titel ‘Hortus Animali’ belooft in weinig woorden iets heel bijzonders. Een samenkomst van mens, dier en natuur op allerlei vlakken. Eer werd een shortlist opgesteld van geschikte kunstenaars rondom dit thema en uiteindelijk hebben 25 kunstenaars toegezegd hun werk graag te willen exposeren in de Hortus. - - - Lees verder op - - -> https://www.hortusharen.nl/agenda/14e-beelden-expo-hortus-animali/
"Te bewonderen: 120 beelden die mooi verspreid staan opgesteld in de boeiende en bloeiende tuinen van de Hortus."... dat klinkt toch wel aantrekkelijk, ja toch? 
De tuinen lagen er schitterend bij... zeer zeker de moeite waard, zelfs als je slechte lopers bent zoals bij. 6000+ stappen en dikke 5 km en vele uren later namen we nog een drankje en sleepten we ons terug naar de auto. Wel met de grootste pret eigenlijk want ja 'krak en mik op stap'...doen alsof we nog jonge huppelende deerntjes zijn terwijl onze ledematen ons op alle fronten een halt toeroepen. Hoe dan ook... ik kwam thuis met 200+ foto's incl de foto's op de gsm. Die staan in een album datr zich opent als je op de foto hieronder klikt. 



Veel kijkplezier!

Ps.. duimen jullie ff voor ons.... morgen ga ik met Vanyar terug naar de dierenarts. Het gaat niet goed dus  we beginnen ''m aardig te knijpen ondertussen. ... Hij is nog maar 7...en 5 weken... 




Heb én hou het goed  

12 opmerkingen:

  1. Mooie tip. Ik kom graag in de hortus.
    Mooialbum weer
    Sterkte met Vanyar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Dank u , graag gedaan. Nouhou...wij gaan volgend voorjaar weer is het plan... maar dan op de fiets hopelijk, nu durfden we dat beiden niet aan, ik vanwege mijn rug en zij vanwege haar ene knie.

      Dank je well

      Verwijderen
  2. Sterkte en moed, dat wens ik je toe met Vanyar.Ik duim!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ha die Melody
    daar was het goed toeven , mooie plekjes leuke kunstwerkjes , en 2 huppelende jonge deerntjes :)

    mijn duimen draaien :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha die Karel... het was daar prachtig inderdaad, genoten.. en het bood gelukkig ook even wat afleiding van alle zorgen. Haha ja dat moet je je dan maar erbij bedenken.

      Verwijderen
    2. ja mooi plekje hadden jullie gevonden om te huppelen en de zinnen wat te verzetten
      suc6 vandaag

      Verwijderen
    3. Ja klopt... was ook een toevalstreffer eigenlijk omdat we de aankondiging zagen... anders was het me ontgaan

      Dank je wel.

      Verwijderen
    4. volgend jaar een mooie fietsbestemming

      😟

      Verwijderen
    5. dat is het plan... we gaan zien wat er dan mogelijk is

      Verwijderen
    6. 🚳🚲🚵‍♀️🚴‍♀️

      Verwijderen