Zorgenkindjes

Een tijdje terug had Senna een 'nare' plek op haar linkerwang... in 1e instantie leek het een muggenbeet ofzo... als snel moest buuf naar de da en daar leek het een hotspot te zijn, de behandeling werd ingezet. Echter de wang werd niet beter, slechter eerder... en Senna voelde zich niet echt happy, dat merkte je aan alles. Buuf bleef ongerust, haar kinderen en wij ook.. en dus ging ze terug. Na grondig(er?) onderzoek bleek de hotspot in een tumor veranderd te zijn, eentje die rap groeide ook nog. Senna had bijna gelijk problemen met eten, zo kon ze aan die kant niet kauwen en veelvuldig kreeg ze haar mond gewoonweg niet leeg, ze kreeg het niet weggeslikt. Afgelopen donderdag werd ze geopereerd en inmiddels is ze al weer een hele tante. Die kap is niet leuk, dat vindt ze ronduit vervelend maar ja dat moet wel want ze mag zich niet krabben daar, en dat het jeukt spreekt ook voor zich. Onder controle gaat de kap wel af maar zodra ze weer naar buiten wil hobbelen dan moet die kap weer om. Gelukkig laat ze dat wel toe en is ze inmiddels er redelijk aan gewend.




En dan die knuffel van ons... al een paar weken waren er momenten dat het leek alsof hij moeizamer omhoog kwam dan gewoonlijk. Het ouder worden, artritis, effecten van de Addison dus tja... afgelopen woensdag viel hij 'gewoon' van het bed af... krabbelde omhoog en klom weer op het bed. Leek oké. Donderdagochtend was dat een ander verhaal. Hij kon niet eens omhoog komen en bij het optillen om hem op de benen te helpen zakte het achterlijf gelijk weer in. Dus ook wij donderdag naar de dierenarts. Die onderzocht hem en was het wel met mij eens dat hij zich wellicht verstuikt had, dat de leeftijd in combi met de Addison ook zo diens effecten had en dat hij idealiter aan een medicijn extra moest. Maandelijks een injectie... tja, het prijskaartje ligt buiten ons bereik dus dat is geen optie. De dierenartsen gingen met elkaar in overleg en zouden mij later op de dag terugbellen. Er zijn tal van medicaties mogelijk maar niet in combi met zijn Addison. Kortom... pijnstillng via paracetamol en aanzien hoe dat gaat, over een 4 a 5 dagen weer contact om te horen hoe het gaat en of, zo ja, wat er dan verder moet gebeuren.  Inmiddels is het zondagavond en heel soms lijkt hij opgeknapt ... maar ja vaker wel dan niet lijkt het tegendeel waar. De paracetamol 2x per dag is geen feestje, hij heeft een hekel aan pillen, en hij had er al 3 plus nu 2 erbij, vindt hij niet fijn, en wij dus ook niet maar ja wat moet dat moet.  Ik zie het nog even aan tot dinsdag (zoals met de da ook afgesproken) en als het mij dan nog niet naar de zin is ga ik terug naar de praktijk. Kortom... op dit moment weet ik het niet...  (ps, zijn vacht is grotendeels weggeschoren omdat we 3 weken geleden een vlooienexplosie in huis hadden, er moest dus grondig gewerkt worden om hem vlovrij te krijgen, dat is gelukkig wel gelukt... hij en de katten zijn weer schoon, het huis ook... en de eigenaren van de logeehonden zijn ingelicht.) 






Heb én hou het goed  

24 opmerkingen:

  1. Heel veel sterkte! Mooi dat het met Senna beter gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mogge Melody
    ik leef met Senna en Vanyar mee en hoop dat het met die 2 weer goed , of althans dragelijk leven wordt :(
    en jullie ook sterkte met die lieve zorgenkindjes

    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beterschap voor allebei! Die rekeningen van de dierenarts zijn niet misselijk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ik moet met mijn hong morgen terug... ik ben bang dat er nog naar nieuws aan zit te4 komen

      Verwijderen
  4. Gelukkig gaat Senna beter. Wat erg van jou hond. Rekening van dierenarts is belachelijk erg hoog. Het is weer duurder geworden. Vaak gaan de mensen niet meer heen. Te duur. Moeten veel minder gaan kosten lijkt me. Voor de beide heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt.

      Afwachten maar, ik ga morgen terug... ik vrees niet veel goeds... Ja vind ik ook

      Dank je wel

      Verwijderen
    2. IK heb met je doen. Ik weet dit zo moeilijk is voor je. Sterkte.

      Verwijderen
    3. Dank je well. Jah is het ook, het went ook nooit... zelfs niet na dik 40 jaar... maar ja, het hoort erbij helaas.

      Verwijderen
  5. Ach, wat jammer voor de dieren.
    Een nare tegenvaller. Ik wens ze snelle beterschap !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De kap voor Senna is niet leuk maar het is voor een goed doel.
    Wat vreselijk van Vanyar. Onzekerheid is killing. Ik weet dat je hem niet laat lijden maar hoop vurig dat er nog een mogelijkheid is voor hem. Dat ik je sterkte wens is zwak uitgedrukt ♥️🐾

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt helemaal... wij zijn allemaal al lang blij dat de tumor weg is en er niets moest achterblijven.

      Jah.. dat klopt... we gaan het zien, morgen... weet ik toch meis xxx

      Verwijderen
  7. Laten we hopen dat Vanyar opknapt, en Senna ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. He wat een beroerd nieuws , zo'n kap ik dan wel voor het goede doel aar toch vervelend voor een dier. Liep koppie heeft het beestje, ik hoop dat het snel geneest. Uit wat je schrijft maak ik op dat het echt niet goed gaat met jouw knuffelkont, wat verdrietig als er nog zo weinig goede vooruitzichten zijn . Heel veel sterkte morgen bij de dierenarts ls je moet beslissen wat het beste voor het dier dier is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja nogal.

      Ja dat klopt... maar ze begint er al aan te wennen, het moet gewoon even want die operatiewond moet wel alle mogelijke kansen krijgen om te genezen. Bij dieren gaat het normaliter gelukkig altijd heel snel, veel sneller dan bij de mens.

      Dat klopt... vannacht weer meermalen uit bed gemoeten... dus tja... het rijtje klachten wordt langer en langer.. .straks om 11.30 naar de da. Dank je wel.

      Verwijderen
  9. Ach wat een verdrietig nieuws. Ik wens je sterkte bij de besluiten die je hoe dan ook moet nemen.

    BeantwoordenVerwijderen