Zwijmelen Op Zaterdag


Dé Blog-Muziek-Uitdaging op zaterdag bij Tasja

#editie 615 op zaterdag 17 augustus 2024

Doe je ook (weer) swingend, zingend, dansend en zwijmelend mee?

1 = Marja 17-11-2012 / 04-11-2017 (nr. 1 t/m nr. 260) ~ / ~ 2 = Trees 11-11-2017 / 13-07-2019 (nr. 261 t/m nr. 347) ~ / ~
3 = ikzelf 20-07-2019 / 25-01-2020 (nr. 348 t/m nr. 375)~ / ~  4 = Tasja 01-02-2020 (vanaf nr. 376)



Onderstaand nummer hoorde ik van de week voorbijkomen terwijl ik in een kringloopwinkel struinde, heb het gelijk maar ff in mijn gsm-notities gezet voor vandaag. Het bracht me in ieder geval toen ik het hoorde gelijk terug naar mijn examenperiode van de middelbare school... én de betere/leukere herinnering aan dit nummer is dat de dansleraar op de dansschool dit het ultieme nummer vond om de Engelse Wals te leren... en aangezien ik 5 dagen in de week op de dansschool was staat dit nummer op het netvlies van mijn oren *glimlach. (en mis ik de mode van toen, denk ik nu gelijk) 
De groep Wings met hun eerbetoon aan het Schotse schiereiland Kintyre.









Fijn Zwijmelweekend iedereen! * ~ *






Heb én hou het goed  
ps. als je reageert met instellingen anoniem, zet dan alsjeblieft je naam in de reactie erbij zodat ik weet dat jij het bent. Bedankt!

14 opmerkingen:

  1. mogge Melody
    een terechte ode aan het mooie Kintyre , ik heb het noordelijke deel gefietst komend met de veerboot vanaf het eiland Aran , woest en ruig , schitterend landschap

    fijn weekend groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Middag Karulll

      Ja toch. Ik ken het alleen van foto's... ooit zou ik er wel willen zijn maar dat zal wel bij 'willen' blijven

      dank u , hetzelfde

      Verwijderen
  2. Van dit lied heb ik ook altijd gehouden en met het filmpje erbij is het helemaal een succes. Ik heb hier in mijn eentje lekker mee zitten galmen :)
    Fijn weekend gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Snap ik wel ... het voelt gewoon heel fijn aan ook. Haha heel goed

      Dank je wel, jij ook

      Verwijderen
  3. Mooi lied en wat een toeval vandaag... Dat merk je wel als je de Zwijmel op Zaterdag bij mij luistert. En net als Jij heb ik hier beslist een Engelse Wals op gedanst. Fijn Weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hè ... toeval bestaat niet, ik kom zo kijken bij je ... dank je wel, jullie ook

      Verwijderen
  4. Ja en of ik Wings herinner. Toen vaak gedraaid en nog even mijmeren en zwijmelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Kan ook bijna niet anders als je uit dezelfde generatie komt ongeveer

      Verwijderen
  5. Er op gedanst heb ik niet maar er natuurlijk wel altijd met plezier naar geluisterd. In wezen is het het gewoon een heel saai en sloom liedje ( zoals ik net allereerste stukje van de film, ik zou daar echt geen 3 minuten naar luisteren, maar ja, met de muzikale Beatle saus eroverheen is het dan ineens een geweldig nummer, die pipers.... heérlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooo... prachtig. Dit is echt één van mijn lievelingsliedjes.
    Het brengt mij terug naar de kleuterschool.
    Wat een heerlijk zwijmel! (En waar komen in hemelsnaam al die mensen vandaan, in dat lege landschap :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Fijn te lezen dat ik jou er een plezier mee deed. Ja dat moet haast wel... we schelen zo'n 10 jaar

      Haha ja geen idee... maar ja mensen ergens bij elkaar krijgen kunnen sommige organisaties heel goed

      Verwijderen