Foto Thee #34





#34 ~ sinds 6 januari 2024


De vraag op woensdag 21 augustus 2024 is:


"Wat is jouw favoriete ijssmaak?"


hmmm jahaaa... ijsss.... nou eet dat ik niet zo heel vaak dus foto's ervan zjjn er ook maar amper. Deze foto is van juli 2014...  ondergetekende was aan de wandel geweest in Norg tijdens een markt..,, en in Norg heb je een ijssalon, wijd en zijd bekend. Áls ik dus al eens ergens een ijsje koop dan is het wanneer ik daar ben. Die cafetaria met ijssalon dtaagt de naam 'Succes' ... en dat dus ook geheel terecht! Favoriete ijssmaak heb ik dus niet echt maar ik ben in die zin waarschijnlijk 'wat de boer niet kent dat eet ie niet'... dus hou ik het altijd bij een softijsje. Alhoewel ik onderweg ook nog wel eens bij een benzinepomp wil stoppen om DIT ijsje te halen. 








Heb en hou het goed

26 opmerkingen:

  1. mogge Melody
    volgende fietsritje Norg heen en weer , een km of 30 met een lekkere stop onderweg :)

    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wie wil zijn ijsje nou delen met een foto? Die ene, heel enkele keer, dat ik een ijsje eet, is het frambozen of bosvruchten. Mét slagroom vanwege de eiwitten. 💋

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja ach... mij maakt dat niet zo veel uit hoor ;-) Er zijn andere zaken die ik dan weer niet deel. Of jij gelijk hebt, smullen maar

      Verwijderen
  3. Ik vind ijs heel lekker, roomijs dan toch. Ik eet elke avond een ijsje, mijn guilty pleasure.
    Mijn favo smaak is mokka. Of malaga (rum rozijnen). Banaan vind ik meestal ook lekker. En dan vergeet ik speculoos nog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Prima toch ... geef mij dan maar koffie:-) De smaken die jij noemt zou ik niet kiezen, hooguit om te proeven omdat merken - smaken verschillen.. maar toch en nee die laatste, brrrr J heeft het als pasta voor op brood enzo, de geur, brrrrrr maar gelukkig ben jij er dan ook om het wel op te eten

      Verwijderen
  4. Softijs hebben ze soms ook in aardbei of chocolasmaak. ;-) Er is best wel veel ijs dat ik heerlijk vind!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh ja? geen idee, kan me niet heugen dat ooit tegengekomen te zijn.... maar ja ik let er dan ook niet op

      Verwijderen
  5. Ik krijg meteen trek! Heb alleen raketjes van de kleinkinderen en niet zo'n lekkere

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja dat geloof ik wel .... ah dat is minder dan... en nee zoals vroeger smaken ze al lang niet meer

      Verwijderen
  6. Een softijsje in Norg! Ik ken dat uitgiftepunt ( :-) ) en het ijs is lekker en de plek zo in het dorp gezellig. Vrouger kon je ook zo'n ijsje kopen aan het Friesche veen bij die roeibootverhuurder, moar nou eem nait. Misschain loater weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha ja vast.... klopt as n zweernde vinger. Ahh dai kink noit, kzel der ois noar kiekn

      Verwijderen
  7. Lekker ijsje gaat wel in. Softijs smaakt natuurlijk anders. Geeft mij maar lekker Italiaanse ijs! Leuke foto. Je vind het niet lekker.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja soms wel. Dat is waar, niet overal weten ze het goed te maken. Haha jawel hoor, maar toen had ik mijn eigen gebit nog en dat was toen ook al geen feestje, je ziet hier een beetje brainfreeze aan mijn gezicht

      Verwijderen
  8. Zal heel graag zo een heerlijk roomijsje eten maar kan er niet tegen helaas. En die lactose ijsjes zijn niet echt lekker. Houd het dus maar bij waterijsjes en ach die zijn ook in verschillende smaken en ook wel lekker. De foto vond ik heel leuk.😊

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah ja dat snap ik... dat lactoseprobleem herken ik maar al te goed en inderdaad, die ijsjes smaken nergens naar. Ik heb altijd lactasepilletjes bij me... dan kan ik mezelf af en toe op zo iets lekkers trakteren.
      Dank je wel... de vriend die bij me was maakte deze foto ... ik kreeg in die tijd altijd brainfreeze van ijs dus at het zeer zelden

      Verwijderen
  9. Ziet er alvast heerlijk uit.
    Ik zelf ben verzot op yoghurt ijs met orde bessen er in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was het ook hoor.... dat lijkt me ook lekker zo af en toe in ieder geval

      Verwijderen