maandag, april 01, 2024

Hyena's in Nederland




Op mijn blog bij WP heb ik tal van pagina's met info over meerdere diersoorten, per dier een pagina met alle -mij bekende- gegevens van die dieren in Nederlandse dierenparken. Deze pagina's laat ik daar staan en ga ik vanaf nu ook niet meer updaten. Ik ga ze wel deels overzetten naar hier met meest recente info die ik dan weer ga updaten wanneer zich iets aandient. Subpagina's zijn niet mogelijk hier dus tot ik daarvoor een acceptabele oplossing heb maak ik er eerst berichten van en die plaats ik in DEZE categorie. Vandaag de 1e -ingekorte versie- van alle okapis, de lange versie vind je HIER


Update 25-04-2024: 12 dieren over 3 parken. Blijdorp Rotterdam / Safari Park Beekse Bergen in Hilvarenbeek / Dierenpark Amersfoort



In Hoenderdael - Anna Paulowna
meerdere dieren, helaas geen info verkrijg-vindbaar


In ZieZooHoenderdael - Volkel: 3 (info per 25-4-24) 
1 gestreepte en 2 gevlekte...  geen geslacht/namen ontvangen 


In Dierenpark - Amersfoort: 2
M = Balai = ??-??-?? - - - - - V = Osaghie = ??-??-2011


In Blijdorp - Rotterdam: 4
M = Karoi = ??-??-?? - - - - - V = Kaidi = ??-??-???? - - - - - M = Kanzai en V = Khenzi = 09-05-2023


In Beekse Bergen - Hilvarenbeek: ? (geen exacte gegevens)
2 groepen...1 bij de leeuwen en 1 bij de okapi
Bij de okapi:
M = Basu = 09-06-2016 - - - - - V = Kipenzi = ??-??-???? - - - - - V =  Jayla = ??-??-???? - - - - -  
Bij de leeuwen
M = Dhakiya en M = Dayo = 12-09-2022 (2e 2-ling van Jayla en Basu. 1e 2ling 2021 verhuisd naar Gelsenkirch) - - - - - 

1e tweeling van 30-04-2021 van Kipenzi....... geslacht / naam onbekend....
2e tweeling van 2022 van kipenzi ............
3e tweeling van Kipenzi van 29-12-2023 ....geslacht/naam onbekend - - - - - 


Info is nog niet compleet... wordt aan gewerkt!
De blogpost is toegevoegd aan

2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ja hè... komt uit ZieZoo in het Brabantse Volkel... daar hebben ze nl (als enige park in Nederland) 2 soorten, de gevlekte en de gestreepte... en die laatste vind je nergens anders in ons land

      Verwijderen