woensdag, april 03, 2024

Leren door te proberen #5

Joehoe, blij ei hier!!!


Voor hen die mij al langer volgen is het geen nieuws dat mijn layout vaak wijzigt en dat ik ook niet schuw voor een totaal andere layout via een ander thema. 
Zoals ik al vaker benoemde irriteerde het me -toenemend- mateloos dat steeds meer thema's verdwenen en vervangen werden door lelijk thema met (letterlijk) een prijskaartje. Waar je dus als gratis blogger helemaal niets aan hebt en als betalende ook niet zo heel omdat je dan voor meer luxe extra moet betalen. Ook worden veel 'oudere' thema's niet of nauwelijks nog voorzien van updates. 

Na weer veel tijd gespendeerd te hebben aan zoeken en lezen vooral... ontdekte ik dat je dus niet een handjevol maar 1000-en!!! thema's tot je beschikking hebt, gratis!!! MAARRRR, vanuit het verleden weet ik dat je in een gratis blogomgeving geen externe thema's kunt downloaden, dus ik zocht en las verder. Kan dat bij blogspot gewoon wel !!! Ik voel nog net niet van de bank. Toen kwam ik een bloggersite tegen met maar liefst 4400+ thema's en terwijl ik daar ff doorheen bladerde gingen tal van luikjes open want ik herkende een aantal thema's waarmee weblog en wordpress gewerkt hadden, ik kwam bijv. ook het thema KOI tegen dat Rietepietz gebruikt. En ja hoor, toen kwam ik het thema tegen dat ik ooit bij weblog al gebruikte: "Lovebirds".
En dus ging ik aan de slag... 

Uiteraard (u kent mij) waren er wel een paar dingetjes die ik anders wilde.
a) Net als vroeger wijzigde ik de bruine balk boven met het menu erin en de bruine balkjes met "lees verder" in een andere kleur.
b) Een deel van de standaard teksten stonden er in het Engels, dat zette ik om naar het Nederlands. 
c) En wat ik altijd ook doe... is widgets meer zichtbaar maken door de ruimte ertussen te vergroten. 
d) De standaardafbeelding linksboven is een vogelkooi met 2 witte duiven erin, die verving ik door iets toepasselijkers. 
3) En tot slot bracht ik randjes om de afbeelding aan.

Kortom.... hier zit iemand met een glimlach van oor tot oor... ik besteed dan wel veel tijd aan het uitzoeken van de (on)mogelijkheden en lees me suf in een aantal talen maar het blijkt ook telkens meer dan de moeite waard. (- - - het weer buiten lokt toch niet dus verveeltijd zet(te) ik om in geniettijd- - - ) 

Ik zoek nog wel ff verder, leer meer omdat ik alles probeer, dus tot een volgende keer! :-) 


Heb én hou het goed  

8 opmerkingen:

  1. Hallo blij ei, van harte gefeliciteerd, dit moeten als cadeautjes zijn voor jou!! 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha die Melody
    os het nu blijeimelody :)
    er gingen weer luikjes open bij je , kijk dan val je wel bijna van de bank :) , maar je werd er ook blij van , en dat is wat telt
    nu slapen hoor
    😴

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha die Karullll

      haha soms wel ;-) vaker dan voorheen sinds ik hier zit, waar het het bloggen betreft in ieder geval sowieso

      Heb ik gedaan hoor, straks met buuf op pad

      Verwijderen
  3. Hehe, 't is waar, tijd zat zo met dat rottige weer om van die dingen uit te zoeken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bijzonder dat er vlak na Pasen, nog een blij ei is hoor!
    Ze zeggen zoekt en gij zult vinden, dat klopt dus.

    BeantwoordenVerwijderen