vrijdag, april 12, 2024

Rondjes draaien

Ongeveer een jaar geleden ergens zag ik op fb een groep opduiken met de naam van onze wijk. Ik bevriende me met die groep en gaandeweg begreep ik dat er plannen waren een fietsgroepje op te starten... Het werd op een bepaalde zaterdag mooi weer en enkele dagen ervoor kwam dan via die groep ook een oproep. Iedereen die wilde was welkom, de route zou zo'n 25 km zijn. Ook buuf zag het wel zitten dus gingen we samen. Van het één kwam het ander en er al snel kwam er een soort van ritme in, 2x in de maand op zaterdagmiddag.




Nou wonen we natuurlijk in een prachtige provincie met veel groen (en ja ook geel door glyfosaat) dus we zien veel van die prachtige natuur waar onze provincie om geroemd wordt. We zagen de afgelopen weken nog geen koeien maar wel al schapen en lammetjes natuurlijk... tot aan afgelopen woensdag toen we ook een ander dier troffen... In Groningen-provincie had ik dit al wel vaker gezien, grote landerijen met een zwerm varkens erop maar in Drenthe nog niet.

Gisteren checkte ik het weer voor het komende weekend. Ik zag dat het morgen (vandaag dus) prachtig fietsweer zou worden en vanaf zondag weer typisch Nederlands weer, regen, hagel en rukwinden. Dat ik niet de enige was die hierover nadacht bleek wel toen de groepsapp pingelde en iemand anders voorstelde vandaag weer bij elkaar te komen met de wielen en pedalen en alles dat daarbij hoort. Al snel reageerden de anderen, ik fiets (niet) mee en zo gaan we dus straks weer op de trappers, 2e keer deze week een mooie route van zo'n 30 km. Officieel 'moeten' we pas volgende week zaterdag maar dat drukt de pret natuurlijk niet. Onze fietsaccu's liggen aan de stekker, mans pet had klaar ter voorkoming van verbranding op zijn kale knikker.. we gaan onze oude gewrichten maar weer eens aan het werk zetten over een paar uurtjes. Goed voor lijf en leden én natuurlijk de heksenketel op mijn schouders. 


Heb én hou het goed  

16 opmerkingen:

  1. dat is fijn om te lezen Melody , dat doet mijn fietshart goed
    niet vechten onderweg hoor met je noot :)
    en ja jullie wonen in een mooie provincie om te fietsen
    dus ik zou zeggen , geniet er van

    fijn weekend groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha ja maak je maar geen zorgen, komt goed... 33km op de teller erbij

      zo is het, hebben we gedaan

      Verwijderen
  2. Wat een geweldige initiatieven en voor het fietsen komen nu natuurlijk de mooie dagen. Heel veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja toch... .zeker weten, nu weer 33km ruim erbij.. .was erg mooi en ook heel gezellig weer. Dank je wel

      Verwijderen
  3. Hi Melody, ik heb je nieuwe stek gevonden. Veel plezier gewenst. Ik kom af en toe om de hoek kijken. Ik vind het lastig om hier te reageren als WordPressblogger. Ik doe dat dus met naam en losse link. Ik kan geen likes meer achterlaten en weet vaak niet zoveel zinvols op te merken. Dus je ziet me niet maar ik lees je wel. Jouw evt. terugreacties komen ook niet in mijn meldingen maar ik hou het wel in de gaten. Veel blog en ander plezier gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoioi, welkom Dorothé. Dank je wel hoor.

      Isse prima hoor, niks moet, alles mag, voel je welkom.

      Het makkelijkst is om met hetzelfde emailadres als waarop je wordpress draait ook een blogspot account te maken, dan hoef je nooit apart uit/in te loggen. Ik had al jaren een blogspot account om het reageren bij blogspotters te vergemakkelijken. Maar ook hier geldt, niks moet natuurlijk.

      Geeft allemaal niks hoor. Doe wat goed voelt, dan ben ik tevreden.

      Likes kunnen hier niet nee, dat klopt. Daar heb ik dagenlang om gezocht maar geen enkele werkende oplossing gevonden. Dat zou kunnen inderdaad, hoe dat zit weet ik niet, heb ik dus ook geen oplossing voor.

      Dank je wel, komt goed, mijn blogplezier is weer terug gelukkig, ik was het al heel lang kwijt.

      Verwijderen
    2. Ik heb een blogspot account maar ik wil natuurlijk doorverwijzen naar mijn wp-website. Ik heb mijn bloglink gewoon in mijn klembord opgeslagen en daar kopieer ik het uit als ik op een bloggerwebsite wil reageren.

      Verwijderen
    3. Je kunt in je Blogspotprofiel je wp-link plaatsen toch

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Ohja zeker weten.... jullie camper / fietsen / camera's kunnen hier ook stevig werk verrichten ;-()

      Verwijderen
    2. Dat zal er zeker eens van komen. Nu nog even druk met wielrennen, en wellicht ook deelname aan de 1000km van Kom op tegen kanker, maar daarna is er veel mogelijkheid. Hoewel ik nu even aan niks toe ben, mijn energie is op.

      Verwijderen
    3. Kalm aan maar, Drenthe loopt niet weg. je weet wat ik altijd zeg: "volg je hart want dat klopt"... voor alles is een tijd immers. De belangrijkste tijd is: goed voor jezelf zorgen, daarna al het andere

      Verwijderen
  5. Ik weet uit ervaring dat het in jullie provincie prima fietsen is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 'weten' deed ik het altijd wel als Groningse... maar 'ervaren' doe ik het nu ook zelf en dat is wel heel fijn ;-)

      Verwijderen