maandag, april 29, 2024

Zomer in Arnhem

... op 29 april... in werkelijkheid natuurlijk een lentedag maar qua temperatuur een zomerdag, we waren maar wat blij met de deodorant in onze tassen en de zakdoeken om het (nee geen angst---)zweet van onze voorhoofden te vegen. 

Eenmaal binnen met zijn allen en ik in de scoot, begonnen we zoals altijd met koffie natuurlijk en daarna, ook zoals gebruikelijk zochten we de meisjes op. Nou ja meisjes? Het zijn echte dames natuurlijk want onderhand zijn zij op pensioenleeftijd (die van de mensen dan welteverstaan). Zowel Pinky als Saba (foto hieronder) stonden genoeglijk hun magen te vullen.



Eind januari hadden we deze datum al geprikt... en toen Karel een voordeeltje had wilde hij die graag met anderen delen dus namen Anne Marie en Esther graag zijn uitnodiging aan en voegden die zich bij ons vanochtend. Esther ontmoette Karel al op het station in Utrecht en Anne Marie kwam bijna tegelijkertijd met ons aan bij het Arnhemse park. Onze heenreis was ook probleemloos verlopen want het was minder druk dan normaal op de weg ivm de meivakantie. Die drukte misten we uiteraard niet maar het miste ons wel want in het park was het een drukte van belang. Vooral in de overdekte gedeeltes kan het dan als een kakafonie klinken dus met enige regelmaat zette mijn rechterhand 'gas erop' bij de hendel van de scoot en tufte ik snel naar een meer open ruimte om het geluid minder belastend in me op te kunnen nemen.



De dag vloog om en het liep al tegen de avond toen we bij de uitgang van het park weer afscheid van elkaar namen. We waren het er allemaal roerend over eens dat het een fantastische dag was mede door het prachtige weer natuurlijk waar we volop van genoten hebben. Karel en Esther stapten op de bus, Anne Marie in haar auto en Daphne en ik in de mijne... en zo tufte iedereen op zijn eigen manier huiswaarts. Vol indrukken, cameras met volle kaartjes en lege batterijen en natuurlijk, logisch en terecht, moe maar heej moe worden van iets dat zoveel plezier geeft kan nooit kwaad of wel dan. Dagen genoeg aan de horizon om weer bij te tanken immers. Voor Karel, Esther, Daphne en mij zijn dat -voor wat betreft dit soort uitjes- een dikke week want volgende week staat Zoo Parc Overloon in onze agenda's en dan niet alleen het park maar ook 60 levensgrote dieren van legosteentjes.


Ik kwam wel met een mooi aantal foto's thuis maar niet alle foto's doorstonden de keuring, er bleven 100 over en die staan uiteraard, zoals gebruikelijk, in een album. Wil je dat album bekijken klik dan op de foto hierboven. Veel kijkplezier!





Heb en hou het goed
De blogpost is toegevoegd aan

22 opmerkingen:

  1. Wat een geluk hadden jullie met het weer. Dat kan niet anders dan groot genieten zijn. Ideaal zoo-weer met echte zomerse kiekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ontzettend inderdaad... .jas uit, vest uit... blote armen en veel meer bloots (bij anderen) en genieten maar
      echt wel

      Verwijderen
  2. Het was weer een super gezellige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker dagje, mooi weer erbij. Ik zie jullie genieten en tevreden huiswaarts keren. 😀

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal waar ;-) De jas ging niet aan/heel snel uit ... en bleef uit

      Verwijderen
  4. het was een topdag , ook zonder deodorant
    je hebt het weer mooi neer gezet in woord en beeld
    ik bekijk morgen mijn kunsten met de camera
    ben al blij dat ik de mailbox leeg heb en de reacties bij gewerkt

    slaap wel groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hè. zulke dagen maken kunnen wij wel ;-)
      Dank je wel... ja joh, alles op zijn tijd hoor....
      hahaha ja dat snap ik ook

      Verwijderen
    2. inderdaad prima gelukt :)
      ik doe lekker mak an , maar ondertussen staat het er
      keek ff bij Artis , geeft 30% korting in Overloon
      dus ik zal kaartje aan de kassa moeten kopen

      Verwijderen
  5. Goedemorgen MelodyK,

    Het was zeker een hele fantastische dag zo genoten en het was echt eerst jasje uit,truitje uit en later op de dag werd het weer wat fris maar wat weet je jij en Daphne veel van de dieren en op naar ons volgende uitstapje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedemorgen Esther... Ja hè, vonden wij ook hoor!! En het weer was de kers op de taart, hopelijk volgende week ook ;-) Ja wij ook!!

      Verwijderen
  6. Jullie hadden gisteren echt mooi weer gehad. Het is ook warmer weer. Lekker voor jullie om dierentuin te bezoeken. Leuk bij sommige bloggers ook meegegaan zijn. Fotoalbum ziet zeker heel mooi uit. Vlinders staat heel goed op de foto's. Andere dieren ook. Meivakantie iets drukker dan normaal. Dat hoort ook erbij. Geen jasje aan......Lekker. Gisteren kreeg ik ook warm.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja nou en of, was een cadeautje hoor!!
      Ja dat klopt, het was erg druk, zal ook vast komen door de weersvoorspellingen van de rest van de week, die zijn stukken slechter dan gisteren.
      Dat snap ik helemaal :-)

      Verwijderen
    2. Weer vandaag al minder weer. Gisteren waren wij Oosteinde geweest. Onze broer ook mee die heeft ook auto. Ik denk zelf gaat regenen. Word dan ook weer wat koeler weertje. Fijne dag.

      Verwijderen
    3. Jah klopt... hier ook... erg somber en betrokken buiten, maar wel benauwd, onweer in de lucht

      We gaan ht beleven hè... dank je wel jullie ook

      Verwijderen
  7. Dat ziet er heerlijk en gezellig uit

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eindelijk hadden jullie eens mazzel met het weer. En ik had het ook (-: Voor die dikhuisdames heb ik bewondering, hoor. Leve het matriarchaat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja nou en of. Ik was niet echt fris, zondag al de hele dag plat, en maandag dus met een stoot paramollen binnen het velletje...

      Haha ja ik ook.... ze zijn geen vriendinnen overigens maar ze tolereren elkaar

      Verwijderen