donderdag, april 04, 2024

Vogel-Vrij



... is de naam van een expositie die afgelopen november startte en eindigt op 14 april as.
 

Gepromoot met de tekst:
" Bewonder nu in het eeuwenoude Klooster ter Apel 'Vogel-Vrij', een community-art project van Myrte van Dijk. Duizenden keramische vogels sieren tijdens deze tentoonstelling de ruimtes van het eeuwenoude klooster. Ze zijn stuk voor stuk met de hand gemaakt door meer dan 1000 mensen. Van Dijk wil hiermee zoveel mogelijk mensen kennis laten maken met boetseren en laten zien dat onze handen eigenlijk ons beste gereedschap zijn. Info klooosterterapel.nl

Vandaag stond het op de agenda van buuf en mij. Zo stapten we na de koffie in de auto en reden we 3 kwartier zuidoostwaarts. Bijna constant regen begeleidde ons onderweg, zowel op de heen- als terugreis. We waren veel te vroeg, -vergeten te kijken hoe laat het klooster open zou gaan- maar geen nood, kringlopen zijn er altijd te vinden dus deden we er eerst 1 aan. Daarna het klooster waar we een aantal uurtjes ronddwaalden. Daarna lunchen en toen nog een kringloop en toen door naar huis. Zo vloog menig uurtje om terwijl de camera's in onze gsm's bleven klikken.

Halverwege de middag stapten we het huis weer in en na een bak koffie ging buuf met Senna huiswaarts en kon ik aan de slag met de foto's etc. Het album bevat 225 foto's, 3/4 ongeveer zijn van mij en 1/4 van de buuf. Klik maar op de foto hieronder om dat album te openen.
Veel kijkplezier.


 





Heb en hou het goed

10 opmerkingen:

  1. ha die Melody
    de link naar het klooster en de foto's openen niet :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha die Karel.... da's balen, excuses, ik had vergeten het album in Google te delen ;-) Is hersteld. Hij doet het nu wel

      Verwijderen
    2. ja kom er net vandaan , mooie serie , metselwerk is mijn favoriet

      Verwijderen
    3. Oke, dat snap ik... de mijne ook ;-) Maar ik hou sowieso van zulke gebouwen

      Verwijderen
  2. Schitterende foto's van een prachtig klooster. De stenen, de oude kleden/gewaden, doorkijkjes, plavuizen op de vloer, spinrag in de wind.
    Daar was ik graag bij geweest! Fijn dat jullie het leuk hadden ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ja zeker, was echt prachtig. Je was erbij, ik stak een kaarsje voor je aan! Dank je wel, ja was heel gezellig, is t altijd.

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Ja nou en of.... ik was er vele jaren niet maar ervoer het wel weer zo inderdaad

      Verwijderen
  4. Altijd het bekijken waard zo'n klooster, dan krijg je natuurlijk ook een mooie fotoserie.

    BeantwoordenVerwijderen