zaterdag, april 13, 2024

Zwijmelen op Zaterdag



Dé Blog-Muziek-Uitdaging op zaterdag bij Tasja:


Alweer enkele jaren is man VW-rijder en dat bevalt hem prima. Vorig jaar kochten we een andere -groter en jonger-  omdat die een hogere instap heeft en een beter toekomstbeeld, mede ook omdat we al wel ingecalculeerd hadden dat onze bruin een andere auto in de toekomst onmogelijk zou kunnen trekken. We zijn dus best heel blij met onze VW-Tiguan! Voelen jullie hem al aankomen? Die 'maar' die in die zin doorklinkt? Nou luisturt en duh huivurt... 
Op de tv is momenteel veelvuldig een reclame te zien van een knulletje -dat er volwassen uitziet- dat zit te janken in een vw die hij omruilt. Uiteindelijk tikt zijn echtgenote op het raam met de melding 'schat nu is het wel genoeg hè?" Welke vrouw zo'n vent wil is me een raadsel maar oké, wie dit toch verzonnen heeft??? Jeetje, je wilt toch niet met zo'n mietje geassocieerd worden, noch als bedrijf, noch als partner? VW is dus geslaagd in het vakkundig om zeep helpen van een gouwe ouwe. Het is dat we geen geld hebben maar man heeft al neigingen (en ik ook!) om de auto om te ruilen voor een soortgelijke van een ander merk. 
Kortom: Voordat die gouwe ouwe écht helemaal uit ons collectief geheugen verdwijnt, plaats ik hier 2 andere versies. Het origineel van Laura Branigan, uit 1983 en de wellicht beter bekende versie van Michael Bolton die er een hit mee scoorde in 1992. 



* Fijn Zwijmelweekend iedereen! * ~ *


Heb én hou het goed  

10 opmerkingen:

  1. mogge Melody
    ik ken die reclame niet
    maar het lied is me wel bekend en als ik kiezen moest ging ik voor die van Laura Branigan

    fijn weekend groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mogguh Karull houen zo... is vreselijk gejank

      ja dat zou ik ook doen

      Verwijderen
  2. Beide liedjes ken ik niet, ze zijn best goed.
    En ik heb geen last van VW :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vergeet te zeggen dat ik de versie van Laura erg mooi vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een tekst die mij zeer aanspreekt, dat snap je wel. De versie van Michael Bolton kende ik wel fijne stem heeft hij. En hij kán zingen. Ik heb een C van hem met allemaal klassieke aria's en dat doet hij geweldig. My secret passion heet die CD

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. uiteraard. Ja dat weet ik, heb er al eens wat van op tv gezien en toen online ook opgezocht. Mooi, genieten dus maar.

      Verwijderen
  5. Ik heb nog steeds geen TV dus ik ken de reclame niet.
    Maar ik snap je ergernis.
    Het levert wel een mooie zwijmel op.
    Veel veilige kilometers wens ik je toe!

    BeantwoordenVerwijderen