Gouden Randjes Dag


Dagen met een gouden randje... die zijn het mooist, het fijnst, het meest hartverwarmend, dat zijn jullie vast wel met me eens. Zulke dagen heb je niet elke dag, moet ook niet, dus waardeer je ze des te meer als je ze wel beleven mag. Vandaag had ik zo'n dag!

Een tijdje terug kreeg ik een apje met: "Ko... ken je de vogelhut, was je daar al eens, vind je dat leuk, dan neem ik je ermee naar toe...". Degene die het schreef kent mij (volgend jaar 30 jaar) redelijk goed en weet dus wel waar hij mij blij mee kan maken. Natuurlijk zei ik ja! En na overleg boekte hij voor vandaag dat uitje. Zodoende stond ik vanochtend aan half uur eerder dan normaal naast het bed en stond ik 3 kwartier later te wachten tot hij mij zou oppikken.


De reis zou plm 1 3/4 uur duren en dat lijkt lang maar als je kletst vliegt het om en 'even' later parkeerde hij de auto op het terrein in Lunteren en werd ik begroet door een langharige knuffel, eentje met een forse rij tepels en ik hoorde al dat die veelvuldig aan het werk moesten. Oftewel een dame Landseer die recentelijk jonkies had gekregen. Even later voegde ook papa zich erbij, moest ff de hakken in het zand zetten want dat heerschap leunde tegen mij aan en liet zich het geknuffel door mij welgevallen en duwde me nog net niet ondersteboven. 
We liepen om wat gebouwen heen en troffen al mensen die voor ons gearriveerd waren, gemeleerde groep, ook Duitse en Belgische gasten erbij. We waren met zijn 16-en en allemaal met camera's en de ene nog langer dan de andere grote toeters erop. (ja dat weegt er wel in... ik prees me blij met mijn camera die niet zo'n toeter heeft en dus vele malen lichter is.) We kregen koffie aangeboden en even later kwam 1 van de 2 valkeniers aanlopen met een klein vogeltje. Uiteraard was het een geklik van jewelste en ik durf wel te stellen dat er 1000-en foto's gemaakt zijn. (Nee niet door mij maar door ons allen samen).

De ene na de andere vogel werd aan ons voorgesteld en de valkenier deed zijn uiterste best ons alle kans te geven mooie plaatjes te schieten. Nadeel van mijn camera is dat hij niet goed werkt bij vogels in vlucht, dus dat soort foto's heb ik dan weer niet of nauwelijks maar ik heb evengoed een mooie serie kunnen maken waar ik heel blij mee ben.


De uren vlogen om en toen was het op een gegeven moment al ver na 12-en. We ruimden de spullen op en na een babbel met deze en gene namen we afscheid en keerden we huiswaarts. Gelukkig was het niet druk op de weg dus rond 2-en waren we terug bij 'mijn' auto en namen ook wij afscheid van elkaar. Enkele minuten later kon ik dan aan de koffie, daar was ik uiteraard wel aan toe.
De foto's op de pc... en ff gekeurd... een 10-tal belandde in het ronde archief en de rest (140) zette ik in een album. Er zitten foto's bij die bewogen zijn maar ik vind ze zelf te leuk om weg te gooien, dat vergeven jullie me vast wel. Vriendje Ludo heeft ook prachtige foto's geschoten... wel in vlucht enzo... maar ja hij blogt niet dus die kan ik helaas niet met jullie delen. De mijne wel uiteraard, die staan in een album, en zoals gebruikelijk, opent het album zich als je op een foto klikt, in dit geval de foto hieronder.


Welke vogels vandaag allemaal aan bod kwamen staat op een lijst, die 1 van de valkeniers geschreven heeft.. die lijst fotografeerde ik en die foto zit uiteraard ook in het album. Ik sluit af met een foto van dwergmuisjes, geen vogel maar wel te leuk en de valkenier deed ook hier zijn best om ons mooie kiekjes te laten schieten, dat is gelukkig prima geluk.


Kortom........wat een heerlijke dag! Vrienden zijn bijzonder, zeldzaam en onbetaalbaar, je bent rijk als je ze hebt. Laat ik nou zo'n rijke muts zijn die ze heeft! Lieve Ludo superbedankt voor dit fantastisch cadeau!!







Heb en hou het goed

22 opmerkingen:

  1. Moet een fijne dag zin geweest voor jou, mooi als iemand aan je denkt.
    De laatste vogel, met die veren op zijn kop, stond een paar dagen geleden ook in de krant. Zeldzaam exemplaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut, ja nou en of.

      Dat is de HOP ... en ja klopt... ze komen nu terug in de natuur, hun aantallen nemen gelukkig weer toe! ....Ik ken ze wel, want menig dierenpark heeft ze ook in de collectie.

      Verwijderen
  2. Wat heb je mooie foto's gemaakt.
    Die dwergmuisjes zijn echt mini mini. Dat zie je dus pas als je er hand naast houdt. Hoewel ik niet van muizen hou vind ik deze toch wel schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je well.

      Ja klopt... ze zijn 2 duimen groot /dik ongeveer... Ja dat heb ik ook ;-)

      Verwijderen
  3. Wat een fijn uitje. Is zo'n schattig dwergmuisje zijn of haar leven wel veilig tussen de roofvogels? Ik heb je mail gelezen en beantwoord.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja nou en of. Ik heb het niet nagevraagd maar ik betwijfel het inderdaad... het is natuurijk ideaal voedsel voor oa de gier en de arends die ze daar hebben

      Verwijderen
  4. Wat een mooie serie kon je maken, die met de muizen ook geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel... ja die zijn ook goed gelukt hè, was ik zelf ook erg blij mee

      Verwijderen
  5. Top! Een geweldig uitje.
    En prachtige foto’s.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eindelijk naar de vogelhut! Een dag om in te lijsten. Wat zijn roofvogels toch prachtige dieren. De foto van het veldmuisje is subliem. Echt een pareltje. Het beestje zal niet lang leven, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja haha inderdaad. Zeker weten! Ja nou en of... ze hebben er velen maar niet allen kwamen aan bod, ook ivm de warmte enzo. Ja hè, die is me goed gelukt, ben ik zelf ook blij mee hoor. Neeej, dat vrees ik ook

      Verwijderen
  7. mogge Melody
    dat jij genoten hebt is zeer zeker , en wij weer hier bij jou op het blog
    wat een schitterende vogels en muisjes
    de Hop is 1 van de favorieten
    Landseer zocht ik ff op , wat een schitterende hond , ja die duwt je wel ff aan de kant hihihi

    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mogguh Karulll

      Haha ja hè, is wel te zien... dat is mooi, daarom deel ik het ook, dat weet je wel.

      Ja joh, de oh;s en ah's waren niet van de lucht, tussen al dat geklik van de camera's door dan

      Weet ik :-) Hij was ook erg aan de valkenier gehecht, volgde hem op de voet (letterlijk)

      Ja die mogen er wel zijn inderdaad

      Verwijderen
    2. kijk dat wat blij maakt moet je doen
      je hebt helemaal gelijk , ik denk er net zo over
      terecht al die ohs en ahd
      dat was goed te zien hé , zal je maar gebeuren een Hop op je hand te krijgen
      die loopt jou eerder omver dan andersom :)

      net een buitje regen hier , maar lijkt goed dus ik stap zo op de fiets

      Verwijderen
    3. Precies !!!

      Hier regent het al bijna de hele dag dus fietsen zit er niet in

      Verwijderen
  8. niet ff regenkleding testen 😁
    ik ben bijna thuis en heb 60 km op de teller , nu ff een welverdiende 0.0

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goh. prachtige foto's heb je gemaakt Ko! Die bald eagle, of hoe noem je dat, visarend? Dat zwarte uiltje, de close up van die valk en de hop op de lens van collega fotograaf. Schitterend! Mooie uitstap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u dank u .... zeearend dus :-) Het was inderdaad een feestje, heb enorm genoten. Absoluut ....

      Verwijderen