Zwijmelen op Zaterdag


Dé Blog-Muziek-Uitdaging op zaterdag bij Tasja

#editie 611 op zaterdag 20 juli 2024

Doe je ook (weer) swingend, zingend, dansend en zwijmelend mee?

1 = Marja 17-11-2012 / 04-11-2017 (nr. 1 t/m nr. 260) ~ / ~ 2 = Trees 11-11-2017 / 13-07-2019 (nr. 261 t/m nr. 347) ~ / ~
3 = ikzelf 20-07-2019 / 25-01-2020 (nr. 348 t/m nr. 375)~ / ~  4 = Tasja 01-02-2020 (vanaf nr. 376)


Vorige week maandag (8.7) overleed Theo Moody op 86-jarige leeftijd. Zijn vrouw -sinds 55 jaar- kon vanwege haar eigen gezondheidsproblemen niet bij de uitvaart aanwezig zijn. Hoe triest is  dat?! Afgelopen mei werd bekend dat zij kanker had, tumoren in de lever oa en uitzaaiingen in logen en hersenen, waaraan ze afgelopen dinsdag dan ook overleed op 81-jarige leeftijd. 

Wieteke van Dort... iedereen rond mijn leeftijd, kent haar ongetwijfeld! Tal van zaken waaronder bijv. Tante Lien... Deftige Dame... als je aan haar denkt denk je ook gelijk, althans ik wel, aan Joost Prinsen en Aart Staartjes maar dat terzijde. Zij was zoveel meer, de laatste keer dat ik had op tv zag was in een aflevering van Secret Duets in het seizoen van 2023 waarin zij de 'secret duetpartner' van Dave von Raven was. Voor mij stamt de 1e herinnering aan haar uit Oebele. ik plaats 2 nummers van Wieteke, eentje uit Oebele en 1 als Tante Lien met een andere grootheid, Willem Nijholt.  





Willem Nijholt ging haar voor, vorig jaar juni. In mijn gedachten zie ik ze daarboven bezig met zijn tweebeidjes, de boel vermaken. RIP, jullie (zullen) worden gemist!



Fijn Zwijmelweekend iedereen! * ~ *






Heb én hou het goed  
ps. als je reageert met instellingen anoniem, zet dan alsjeblieft je naam in de reactie erbij zodat ik weet dat jij het bent. Bedankt!

8 opmerkingen:

  1. Ja ja wat een liefde moet dat geweest zijn. Eerst je man en kort daarna ga je zelf hemelen. Ik hoop dat het ze goed gaat daar. Stratenmaker op zee zat ik me vaak te bescheuren met haar en vooral als de deftige dame.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja nou hè. Gelukkig heeft zij niet lang zonder hem moeten zijn. Ook al is de manier van haar levenseinde natuurlijk de foute. Ja dat ook inderdaad

      Verwijderen
  2. Een ras actrice was ze maar ik herinner me haar voorál van de kinderprogramma's waar ze aan meewerkte. Met tante Lien had ik niets. Ik kwam haar ooit tegen in de Haagse binnenstad bij C&A een vriendelijke dame die net als ik voor kinderen op kledingjacht was. De dood van haar man was de genadeslag voor haar en ik denk dat het zo goed is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja vind ik ook.... en nee ik was ook geen fan van Tante Lien maar weer wel van Willem Nijholt , die veel met haar samen heeft gewerkt.
      Dat denk ik ook ja... het is goed zo, denk ik ook, wie wil met zo'n groot verdriet langer leven terwijl de k door je lichaam raast

      Verwijderen
  3. Ik ben net iets ouder en heb deze programma's niet gevolgd. Maar ik ken deze veelzijdige Wieteke van Dort natuurlijk wel. Het is goed zo denk ik, dat als je toch al ziek bent, kort na je man hene gaat. Dat heb je niet voor het zeggen, maar als het gebeurt is het goed zo. Mooie Zwijmels heb je hiervoor gebruikt. Fijne dag😊

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat snap ik wel, 'echt gevolgd' heb ik eht ook niet maar ik kreeg t wel mee ... ik herinner me niet precies meer hoe en wat maar ja dat is geen halszaak verder.

      Ja dat vind ik ook hoor... i

      Dank je wel jij ook

      Verwijderen
  4. Mooi dat je hier aandacht aan geeft.
    Ik ken haar werk niet zo goed. Mijn moeder was groot fan en met mijn moeder heb ik Wieteke ooit live gezien op de Pasar Malam in Den Haag.
    Leuk om dit te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je well.

      Geeft toch niks... dat snap ik wel hoor, ik vond zelf haar leuk maar echt 'groot fan' was ik dan weer niet. Ahh leuk!

      Dank je wel

      Verwijderen