Leren door te proberen #10



Begin mei schreef ik mijn laatste post -voor deze post dan welteverstaan- in het rijtje posts dat ik schreef en publiceerde nadat ik in maart had besloten WordPress te verlaten en over te stappen op Blogspot.  
Er bleven toen nog 4 punten staan waarvoor ik geen oplossing had kunnen vinden... die 4 punten bestaan nog steeds. Heb nog steeds geen oplossing en soms irriteert me dast ook wel en ga ik weer even tijd besteden aan het zoeken maar de irritatie is bij lange na niet groot genoeg om terug te gaan.
Blijven er nog 4 over dus: 
01) Het kunnen liken van post(en) en/of reactie(s)
02) Dat lettertekens automatisch opgezet worden in de bijbehorende smileys/emoticons/emojies
03) Dat een Link in reactie niet aanklikbaar is (wel te openen: rechtermuisknop - openen nieuw venster)
04) Dat een anonieme reactie ook voor mij als blogeigenaar anoniem is
De ergernis bij WP weegt voor mij nog steeds zwaarder en als ik zo her en der bij anderen lees is het nog steeds gaande dus nee, ik verhuis niet, ik blijf lekker hier waar ik zit en mijn blogplezier terug vond. 

"Waarom dan deze post?" hoor ik jullie denken.. nouhou, dat zit zo...
De laatste tijd krijg ik mails van bloggers die mij volgen en die dan melden dat ze geen mailbericht hebben ontvangen om hen te melden dat ik iets nieuws plaatste. Ze lopen dan ook tegen het feit aan dat ze zich niet opnieuw kunnen abonneren want het systeem weigert dat omdat ze al abonnee zijn. 
Ik heb inmiddels veel tijd besteed aan het zoeken naar de oorzaken en de oplossing maar helaas beide niet gevonden. Ook zocht ik naar het verwijderen van mijn abonnees met de bedoeling hen dan opnieuw uit te nodigen maar dat gaat ook niet.
Dus tja.... het enige dat ik hierop dus kan zeggen is dat het wel algemeen bekend is dat ik dagelijks wel blog, dus wil je weten wat ik schreef, kom dan gewoon ff kijken. Het thema dat ik gebruik toont de meest recente post links boven in de hoek en de post die daarna komt staat eronder... oftewel de volgorde is verticaal... 1-5-9-13 / 2-6-10-14 / 3-7-11-15 / 4-8-12-16 etc
Onderaan mijn blog ... in het widgetgedeelte staan de mogelijkheden om abonnee te worden, er staan er 3. Ik volg bloggers zelf via hun rss-link omdat ik uit ervaring weet dat abonnementen bij WP ook vaak problemen veroorzaken... wil je weten hoe dat moet, ik leg het je met alle plezier uit. Is de manier om die ergernis kwijt te raken in ieder geval, vind ik zelf. 



Heb én hou het goed  

10 opmerkingen:

  1. Kijk, dat 'abonneer' probleem, dat is net de reden waarom ik bij Blogspot ben weggegaan. Als je, zoals jij, alle dagen blogt, dan weet je als lezer dat je gewoon alle dagen even moet gaan kijken of er iets nieuw gepost is. Ik blog om de 3 à 4 dagen, daar zit geen regelmaat in. Op den duur was ik al mijn lezers kwijt en dat vond ik niet fijn. Sinds ik blog op WordPress heb ik er trouwens veel lezers bijgekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik snap dat... al had ik er bij wp ook last van... daarom werk ik al jaren met rss, ideaal.

      Verwijderen
  2. Ik weet dat je elke dag blogt en toch vergeet ik dan te kijken, terwijl ik je bij WP volgde via email, ik ook niet elke dag je blogs las maar je zat wel in het vizier door alle ongelezen mails.Nu moet ik er bewust aan denken zoals nu.Dan zoek ik je weer op

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat ik al schreef hè... je kunt in je widgets iedere blog die jij wilt volgen via rss benoemen. Dan hoef je alleen maar naar je eigen blog te kijken in die widget om te zien of iemand iets nieuws plaatste of niet. (dat heb ik ook, kijk maar eens helemaal onderaan.....ik heb ingesteld dat ze niet allemaal te zien zijn tenzij iemand dat wil en op de link eronder klikt)

      Verwijderen
  3. De dingen die jij nog zoekt mis ik in ieder geval niet. Ik heb mijn eigen maniet om mensen te volgen door zelf een linken pagina te hebben waar ik dus gewoon dagelijks even langs ga.
    Wat ik zelf wél vervelend vind is dat regelmatig mijn account eruit gegooid wordt bij bloggers maar dat komt meestal wel goed met een beetje prutsen.
    Je " plaatjes" van de logjes vind ik uiterst onoverzichtelijk maar oke, jouw site, jouw keuze.Er is overal wel iets dat we zelf liever anders zouden doen. Dus ga lekker door met wat je doet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik weet het.... ik wil graag iedereen ten dienst zijn maar dat lukt niet als het systeem niet mee werkt.
      Ik heb -weliswaar een andere- ook mijn manier van iedereen volgen en niks missen ;-)

      Ja dat is het ook.... .dat speelt zowel bij wp als bij bs.... het zij zo... al heb ik wel het idee (kan ik me verbeelden natuurlijk) dat het ook uitmaakt in welke browser je werkt... bij blogspot in chrome werken, werkt beter dan bij firefox bijv omdat blogspot van google is, net als chrome

      Jah dat snap ik.... ik zou de volgorde graag horizontaal hebben in plaats van verticaal maar dat is helaas in dit thema niet ingebouwd.... en de maker wil het wel doen maar dat kost me dan een behoorlijk bedrag en dat heb ik er niet voor over. Dit thema is wel een favoriet van mij dat wel, het spijt me. Maar ja hebt gelijk.

      Verwijderen
  4. Dat van die browser klopt wel, voor mij reden om chrome als belangrijkste browser te hebben. Ik heb firefox ook geïnstalleerd, maar gebruik hem nooit.
    Mijn leeslijst bevalt me prima, ik mis niets van de blogs die daar staan en ik kan naar believen bloggers toevoegen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt... BlogSpot is natuurlijk onderdeel van Google dus is het ook wel logisch dat dat beter werkt dan FF of welke andere browser dan ook.... ik gebruik zelf ook altijd Google Chrome overigens... ik heb FF wel en ME ook maar die gebruik ik on dingen te controleren (zoals weergave van blog bijv) en wanneer ik andere bloggers help en in moeten loggen in hun blogs.
      Ja die ken ik ook... kijk ik soms ook in. CSS bevalt mij beter... ieder zo zijn voorkeuren hè, niks mis mee ook.

      Verwijderen
  5. Iedereen blogt eigenwijs op eigen wijze. Ik leer wel graag dingen zo, dus bedankt voor de tips. Ik krijg trouwens diverse Blogger blogs in mijn WP-reader. Ik heb verder een eigen leespagina met links van blogs die ik af en toe bezoek. Je kunt niet alles bijhouden immers.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat klopt ook, gelukkig maar ook toch ;-)
      Helemaal goed en waar ook... lekker doen wat goed voelt !!

      Verwijderen