Zwijmelen op Zaterdag


Dé Blog-Muziek-Uitdaging op zaterdag bij Tasja

#editie 610 op zaterdag 13 juli 2024

Doe je ook (weer) swingend, zingend, dansend en zwijmelend mee?

1 = Marja 17-11-2012 / 04-11-2017 (nr. 1 t/m nr. 260) ~ / ~ 2 = Trees 11-11-2017 / 13-07-2019 (nr. 261 t/m nr. 347) ~ / ~
3 = ikzelf 20-07-2019 / 25-01-2020 (nr. 348 t/m nr. 375)~ / ~  4 = Tasja 01-02-2020 (vanaf nr. 376)

Afgelopen woensdag is hij overleden...een naam die velen ongetwijfeld (n)iets zegt. Hij was, zo zegt men, Nederlands beste bassist, ook kon hij zelf verdienstelijk zingen. Toch zullen de meesten hem kennen als de drijvende kracht achter veel Nederlandse successen. Geboren op 15 september 1963 was hij dus nog maar 60 jaar, deze producer, bandleider en muzikant; Edwin Schimscheimer
Bij mijn zoektocht en overdenkingen, 'wat zal ik dan plaatsen'... stuitte ik op iets van hemzelf. Een optreden tijdens De Herinneringslantaarn op 11 oktober 2020 in Amersfoort.  Ook nog eens heel toepasselijk vind ik zelf... enerzijds omdat velen hem zullen missen nu en anderzijds omdat ik deze maand een aantal van die 'ik mis je-emoties' heb en daarin ongetwijfeld ook niet de enige ben.


Wanneer ik straks weer thuis kom en jij er dan niet bent,
dat is voor mij de leegte, de leegte die niet went. 
Wanneer ik straks weer thuis kom, waar jij niet op mij wacht, 
wacht daar voor mij de pijn die maar niet wordt verzacht.
Want ik mis je, ik mis je, ik mis je het meest, 's avonds in het stille huis.
Ik mis je, ik mis je, ik mis je hier, waar je altijd bent geweest.

Wanneer ik straks weer thuis kom, waar het donker is en kil,
dan is dat zo'n moment dat ik wel schreeuwen wil, 
Wanneer ik straks weer thuis kom met niemand om mij heen,
jou ooit echt vervangen kan, dan voel ik mij alleen.
En ik mis je, ik mis je, ik mis je het meest 's avonds in het stille huis.
Ik mis je, ik mis je, ik mis je hier waar je altijd bent geweest,

Maar zit ik in de kamer, waar wij haast elke dag, het late uur beleefden,  
dan hoor ik plots jouw lach.
Heej ben je daar? Ja je bent er weer, eigenlijk ben je er altijd.
Het is alsof je zeggen wil, kom op je kan het.

Ik mis je, ik mis je, ik mis je het meest 's avonds in ons stille huis, waar we samen zijn geweest.





Fijn Zwijmelweekend iedereen! * ~ *






Heb én hou het goed  
ps. als je reageert met instellingen anoniem, zet dan alsjeblieft je naam in de reactie erbij zodat ik weet dat jij het bent. Bedankt!

34 opmerkingen:

  1. mogge Melody
    ja ik zag het in het nieuws , zo jong nog :(
    passende zwijmel zeer zeker

    fijn weekend groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas ken hem niet. Nooit van gehoord. Te jong gestorven. Wat erg. Hij kan heel mooi spelen. R.I.P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij heeft veel Nederlandse bands en zangers naar enorme successen geholpen, Ja dat klopt, veel te jong.

      Verwijderen
  3. Las het van de week dat Edwin Schimscheimer overleden is. Zoveel gedaan in de Nederlandse muziek en ik kende hem niet, Nu wel... Prachtig lied en zo mooi dat Kitty zei, "maak er maar een aantekening van voor ons beider crematie, mocht het zo ver zijn." Dus gedaan!! Heel toepasselijk omdat het vandaag 11 jaar geleden is dat mijn schoonmoeder is overleden. Een prachtmens die ik nog elke dag mis.

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah ja. ..... Kitty heeft gelijk... ik liet m ook aan Joop horen, die zei hetzelfde ongeveer ;-)
      Eh ja dat ook... de vriendin die ik laatst al noemde, is morgen 10 jaar geleden weggegleden. Idem hier dus,

      Verwijderen
  4. Veel te jong om te sterven, maar daar wordt ook niet naar gevraagd natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, helaas niet! Het zou fijner zijn als mensen mochten gaan op het moment dat ze willen, en uitstel krijgen op het moment dat ze nog niet willen. Iedereen komt ooit wel op een punt dat het klaar is.

      Verwijderen
  5. Helaas nooit van die gast gehoord. Maar klinkt best wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh joh?! Hij was één van de groten achter bijv. Dolly Dots, Ruth Jacot en vele vele meer.

      Verwijderen
    2. Ach, dit lied brengt veel herinneringen op gang. Eventjes slikken ook.

      Verwijderen
    3. ja hè, had ik ook toen ik het deze week voor het eerst hoorde... inmiddels een paar keer geluisterd, dan komt de tekst wel binnen ook...

      Verwijderen
  6. Ja zeker véél te jong, en de naam zegt me inderdaad niets. Hoewel ik de tekst natuurlijk flink naar me toe kan trekken vind ik zijn uitvoering niet heel geweldig. Nie t echt een zanger hé!. (rietepietz is er weer uitgegooid) .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jah... over leeftijd hebben we niets te melden hè, dat wordt (normaliter) voor ons beslist... Er zjin inderdaad betere stemmen, zijn muzikaal talent lag elders en daar is hij dan ook beroemd mee geworden. Zijn teksten en arrangementen zijn veel bekender, niet voor niets waren bijv De Dollydots in hun tijd zo succesvol.

      Jah, het spijt me... ik heb geen idee hoe dat kan, wat dat vderoorzaakt etc, laat staan op te lossen. Het is 1 van de laatste (en irritante) puntjes

      Verwijderen
  7. Hij heeft een mooie stem en zijn woorden zijn voor sommige mensen zo waar. Veel te jong....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad.... vandaag trek ik dat naar me toe... een vriendin overleed vandaag 10 jaar geleden... 3 maanden nadat ze 50 was geworden

      Verwijderen
    2. denk aan mooie momenten samen
      en aan mooie momenten die nog komen

      Verwijderen
    3. Dat komt ook zeker wel goed.... het verwerken blijft, het gemis ook, maar ook acceptatie want ik weet dat ik het toch niet kan veranderen.

      Verwijderen
    4. ei no... .we denken in veel dingen, ook in deze, gelijk

      Verwijderen
  8. Prachtig ... het geeft zo precies weer wat voor mij de afgelopen jaren gold.
    Ik kende hem niet. Heb hem nu opgeslagen.
    Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach Neeltje, dat spijt me te lezen!

      Fijn dat ik je er een plezier mee mocht doen, al is 'fijn' misschien niet het juiste woord in deze context.

      Verwijderen