Zwijmelen op Zaterdag


Dé Blog-Muziek-Uitdaging op zaterdag bij Tasja

#editie 608 op zaterdag 29 juni 2024

Doe je ook (weer) swingend, zingend, dansend en zwijmelend mee?

1 = Marja 17-11-2012 / 04-11-2017 (nr. 1 t/m nr. 260) ~ / ~ 2 = Trees 11-11-2017 / 13-07-2019 (nr. 261 t/m nr. 347) ~ / ~
3 = ikzelf 20-07-2019 / 25-01-2020 (nr. 348 t/m nr. 375)~ / ~  4 = Tasja 01-02-2020 (vanaf nr. 376)

Afgelopen dinsdag overleed ze op 72-jarige leeftijd, Betty Dragstra. Wellicht zegt die naam je weinig tot niks maar als ik de naam "Pussycat" noem gaat er hoogstwaarschijnlijk wel een lampje bij je branden.

Ik zat nog op de lagere school toen ik ze voor het eerst hoorde, op tv, in Toppop. Vele mooie liedjes kwamen in die jaren uit hun 'handen' en in onze verkeringstijd hadden we in de auto cassettebandjes want ook J was liefhebber. Kortom... ik plaats een nummer bij een RIP Betty!

Een opname van één van de mooie liederen van deze band uit het Duitse muziekprogramma Disco met Ilja Richter als presentator. Een programma dat ik in tegenstelling tot Toppop wel mocht zien. (Toppop keek ik stiekem met mijn vader als moeder niet thuis was). De 2e video is een documentaire van zo'n 6 minuten waarin de dames aan het woord komen enkele jaren na hun grote successen.




Fijn Zwijmelweekend iedereen! * ~ *






Heb én hou het goed  
ps. als je reageert met instellingen anoniem, zet dan alsjeblieft je naam in de reactie erbij zodat ik weet dat jij het bent. Bedankt!

26 opmerkingen:

  1. mogge Melody
    een mooie ode aan deze 3 zussen
    ik was op vakantie over uit Canada , toen ik ze voor het eerst hoorde :)

    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. IK heb ze gehoord dat ze overleden is. Ik vind zo erg. Ze kon altijd goed zingen. Andere zusjes gaat wel erg missen. Ik heb vroeger altijd naar geluisterd naar mooie muziek. Weer eens leuk terug muziek te luisteren. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hè... vind ik ook hoor. Niemand van ons ontkomt aan dat ene laatste moment, noch aan het missen van geliefde mensen die voor ons aan gaan hè...

      Dank je wel, jullie ook

      Verwijderen
  3. Het was mooie muziek, dat zal het ook blijven. En ik vind tweeënzeventig ook nog te vroeg om te vertrekken, maar dat hebben we zelf niet in de hand, ik bedoel hoe oud we worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja vind ik ook. Ja zeker, ik ook ... we hebben het inderdaad niet zelf in de hand als we de regie niet zelf pakken althans.

      Verwijderen
  4. Dat las ik ook, jammer, zo oud is dat nog niet.
    Mijn man was dol op ze. Ik minder, meende een valse noot te horen bij Missisippi en kreeg te horen dat dat juist charmant was. 😄

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja toch. Vind ik ook. Haha ja hier niet anders... ik weet dat we jaren later bij de fanfare een stuk moesten instuderen dat geschreven was ivm de oorlog in Joegoslavië toentertijd, klonk zo vals als de sodemieter... bleek opzet om dus de chaos van een oorlog te verbeelden

      Verwijderen
    2. Geen gek idee natuurlijk, maar Pussycat.... 🤔

      Verwijderen
  5. Pussycat ja .... heb me er ooit scheel naar geluisterd. Niet alleen Mississippi maar ook Let Freedom Range liggen mij nog vers in het geheugen.
    Bedankt voor deze zwijmel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja wij ook hoor... in de auto ...afgewisseld met Boney M, Tavares en Abba ... Ik krijgt altijd kippenvel bij Georgia

      graag gedaan .... Je mag zelf ook meedoen hè? https://tasja72.blogspot.com verwelkomt je graag (net als ik en de andere deelnemer)

      Verwijderen
  6. Ik hoorde dat ze was overleden. Denk ik aan Pussycat, hoor ik meteen Mississippi. Het was een wereldnummer! Mooie ode aan Betty.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het was niet direct mijn groep maar dat niets af aan hun populariteit van destijds. De nummers zijn nog altijd goed om aan te horen . Ik had dat overlijden niet mee gekregen . Dat zal erin hakken bij de zussen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee dat klopt dan wel ... geeft niks.... ja dat denk ik ook... ook nog wel erg jong ook

      Verwijderen
  8. Een mooie ode aan Betty van Pussycat.. Ik lees hier dat zij overleden, maar daar heb ik niets van mee gekregen . Ze waren immens populair en ik zal er beslist wel op gedanst hebben. 72 jaar oud en net zo jong als ik nu ben. Veel te jong om heen te gaan maar dat hebben wij niet voor het zeggen. Het weekend is voorbij dus kan ik je dat niet meer wensen, maar dan morgen toch zeker wel een fijne woensdag😃🌻🌻Doei en zwaai🙋‍♀️🙋‍♀️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Geeft toch niks, je kunt niet alles bijbenen, ongeacht hoe jong je nog bent ;-) Ik zit er 10 jaar onder maar dat zegt helemaal niks inderdaad.... volgende week is het alweer 10 jaar geleden dat `1 van mijn beste vriendinnen overleed nadat ze in april 50 was geworden. Kortom... van elke dag maar zoveel mogelijk genieten en het minderleuke accepteren zodat je blijft leren het goede te waarderen

      Dank je wel... ik ga zo de auto in op weg naar Ouwehand in Rhenen om de verjaardag van schoondochter te vieren met een aantal bloggers

      Verwijderen
  9. Ik heb Pussycat niet zo mee gekregen. Was van voor mijn tijd.
    Mooi dat je hier even aandacht aan hebt besteed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat geloof ik gelijk wel.. jij komt 10 jaar na mij toch

      :-) Graag gedaan (niet in de context maar je snapt me wel)

      Verwijderen