Met de tijd mee

Dat dierenparken met de tijd mee (moeten) gaan spreekt voor zich... en in veel parken zie je daar ook de resultaten van gelukkig. Één van die parken die ook werkt aan verbetering van leefomstandigheden voor haar dieren zodat het dierenwelzijn verhoogd kan worden is Dierenpark Amersfoort. Momenteel staat een deel van dat park in de steigers want er wordt gewerkt aan een spiksplinternieuw verblijf voor de 9-koppige chimpanseegroep.
Gisteren plaatste men een video met de 2e bouwupdate en in die video stelt dierenverzorger Willem de chimpansees ook aan de kijkers voor: Bibi (1996), Chura (1997), Mahale (2004), Willy (2009), Wingu (2009), Kumi (2010), Malaika (2019), Obi (2023) en Madu <2024 br="">
Op de website legt men alles mbt deze verbouwing uit: https://dierenparkamersfoort.nl/in-het-dierenpark/chimpanseevallei/. Ergens komende herfst (na de opening van dat verblijf) zullen we er wel eens een kijkje gaan nemen, neem ik aan enne oh voor ik het vergeet... de video hebben ze 'bouwupdate #2" genoemd. Nr. 1 heb ik nooit gezien, ook nu niet kunnen vinden dus tja... 




Heb én hou het goed  

Wil je aub je naam in de reactie achterlaten wanneer je gebruik maakt van de instellingen 'anoniem', dan kan ik zien dat jij het bent. Dank je wel!

6 opmerkingen:

  1. O leuk dat je het zo bekendheid geeft
    leuke banner heb je ook , net een doolhof zo met die mooie muurtjes

    ik moet via reader zien of er wat nieuws is , kreeg voorheen een mailtje ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja toch

      ja hè... zei ik gisteren al jhè ... ja beetje wel, is het ook toch

      Jah ik weet het, kan er niks aan doen, sorry... je bent niet de enige die het meldt

      Verwijderen
    2. absoluut
      is een mooi brugje zo
      het is zo het is

      Verwijderen
  2. Het chimpansee gebouw is jaren terug al een bouwvergunning aangevraagd en tevens een plan om uit te breiden van de dierentuin.
    Gelukkig gaat het nu gebeuren, goed voor de groep. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja dat had ik meegekregen toen inderdaad.... corona heeft veel stilgelegd, dan wel vertraagd... op tal van fronten

      Verwijderen