Nigels Chicago Funk

Ergens vorig jaar zou ik met Daphne naar het theater bij haar in Emmen om Nigel op te zoeken, die sinds enige tijd deel uit maakt van de tributeband voor Earth, Wind and Fire. Dat feestje ging niet door want ik werd ziek, dus gaf ik mijn kaartje aan de moeder van Daphne en gingen zij samen. Enige tijd daarna meldde Daphne dat Chicago Funk zou optreden in haar geboorteplaats, Appelscha dus, in het openlucht theater en wel op 6 juli. Tja... 6 juli, de verjaardag van Karel... die 76 zou zijn geworden als hij niet in 2015 was overleden; het voelde alsof het zo moest zijn.
Daphne boekte de kaartjes en al gauw bleek het om ongenummerde stoelen te gaan, met andere woorden, als we vooraan willen zitten moeten we zorgen er op tijd te zijn. Niet zo'n groot probleem want zover is Appelscha hier niet vandaan.
En toen kwam de ballenzotheid, ...................zwijgt.... wil netjes blijven........
Kortom, in plaats van er rond de klok van 6.30 heen te tuffen, tuften we er rond 4.30 al heen. En met regencapes in de tas want de voorspellingen waren niet zo heel feestelijk.


We namen onze plaatsen in en enkele seconden later viel hemelwater omlaag dus moest de poncho om... en in het kader van: 'ik zie er toch niet uit dus kan ik dat wel delen...'

Ik maakte een aantal filmpjes en ook een aantal foto's. De filmpjes zet ik hieronder en de foto's staan in een album, dat kun je bekijken door op de foto hieronder te klikken. (mijn aantal aangevuld met die van Daphne) 

Het was een doorlopende voorstelling, geen pauze voor het publiek, wel even voor de heren die zich 2x verkleedden en de band hun 'leegtes' dan opvulden. Op zeker moment dacht ik: "waarom bel ik niet ff met die en die want dit life meemaken zit er voor haar nooit in natuurlijk. ZO slim van mij, zit ik hier met een lamme arm ... maar oké... er werd genoten, daar gaat het maar om *grijns. Zo handig dat je met beeld kunt bellen tegenwoordig en via whatsapp kost het geen puntjepuntje, alhoewel een beetje stroom maar oké dat mag best.

Rond 8.30 was het afgelopen en zochten we de auto weer op weer een dik half uur later kon ik in mijn eigen huis de trap op om droge kleding aan te doen terwijl man mij een bak hete leut ging zetten. Eenmaal weer beneden zette ik het spul van mijn foon over op de pc en ging hier aan de slag. Dan weten jullie dat ik mijn zaterdagavond welbesteed heb toch? Geniet van de beelden, al dan niet met geluid, ik heb mijn best gedaan de irritantste egoÏsten die helaas ook deel vh publiek waren buiten te sluiten maar dat is niet geheel gelukt, mijn excuses daarvoor. Ohja... de filmpjes nog:


Gelukkig lukte het ook nog even een babbeltje met Nigel te maken en Daphne graaide mijn gsm uit mijn handen, de hare was leeg inmiddels *grinnik, en legde het momentum even vast voor het nageslacht. Ik hintte hem nog even op de speciale datum en hij wist gelijk wat ik bedoelde... "bakker bussen"... "Onze" Karel, onvergetelijk als hij was en bleef, herinneringen schieten dan als pijlen door het hoofd van links naar rechts... zowel Nigel als ik zullen hem nooit vergeten.




Heb én hou het goed  
ps. als je reageert met instellingen anoniem, zet dan alsjeblieft je naam in de reactie erbij zodat ik weet dat jij het bent. Bedankt!

10 opmerkingen:

  1. gezellige boel daar ondanks de regen
    zo ook een mooie ode aan Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor ... het swingde de pan uit , soort van ;-)

      Dat verdient hij ook,

      Verwijderen
    2. dus het was genieten , dat is wat telt
      mooi zo dan

      Verwijderen
    3. Ja hoor... op enkele momenten na waar ik aanvaringen had met egoïsten maar die tref je overal hè

      Verwijderen
    4. Wij zaten op rij 1... en zoals je weet kan ik niet zo goed staan... achter mij zaten meerdere mensen de kennelijk hetzelfde probleem hebben... en op zeker moment kwam een groepje puntjespuntjes nog net niet hun slipjes voor de heren het podium opgooien... voor ons staan te dansen. Alsof wij geen recht hadden om te zien wat er op het podium gebeurde. Alsof wij kaartjes hadden betaald om grijze-wijven-konten te zien... dus tja daar heb ik wel iets van gezegd... belachelijk hoe het egoÏsme van sommige mensen hoogtij viert bah

      Verwijderen
    5. dat is vreemd volk , die horen bij een concert niet thuis , die horen bij zo'n zware cross festival

      Verwijderen
  2. Zo ging ik zaterdag nog snel even naar Xenos om poncho's te scoren voor het optreden van Rosa da Silva tijdens Zomer op het Plein, ze bleken niet nodig want haar optreden werd naar binnen verplaatst. Jammer voor haar want daar kon minder publiek bij aanwezig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat snap ik .... ja jammer inderdaad .... bij ons werd het concert vervroegd ivm voetbal ....grmbl

      Verwijderen