Leren door te proberen #11



Met deze post voor categorie -leren door te proberen binnen blogspot na de verhuizing in maart vanaf wordpress- kom ik nog even terug op wat ik afgelopen zondag (14-7) HIER schreef. De 4 punten die overgebleven waren in mijn leesproces, sag mar segguh, hadden me al heel veel tijd gekost en toen ik er niet uit kwam nam ik contact op met de Helpdesk die Blogger heeft en legde mijn punten daar voor. Ik kreeg een uitgebreid antwoord terug waaruit bleek dat mijn 4 punten systematische zaken zijn waarop die medewerkers geen invloed hebben helaas.

Het feit dat abonnementen niet goed werken heeft tal van oorzaken, iets waarop blogproviders nog steeds niet volledig de grip kunnen krijgen. Dit wordt hoofdzakelijk geweten aan de 'updates' van browsers van de gebruikers. Ook spelen de beveiligingssystemen een rol mee en natuurlijk het apparaat dat de bezoeker gebruikt. Daarom zijn er ook enkele omwegen, zoals een (feed)reader of het werken met css (feed) zoals ik zelf doe.

Een ander punt dat ik meldde heeft betrekking op de weergave van het thema dat ik gebruik. Het thema dat ik hier gebruik... en al langere tijd ook... vind ik heel erg mooi. Het geeft mij bij een 1e blik wat ik zien wil... (ook in de schermen bij het reageren ziet het eruit zoals ik het het mooist vind). De inleiding naar het bericht in kwestie, met diens titel, diens datum en het aantal reacties dat er op kwamen. Ik heb al veel thema's bekeken (er staan 1000-en online, gratis ook nog) en uitgeprobeerd op mijn testblog maar geen één geeft mij de mogelijkheden die ik graag wil met het resultaat zoals mijn blog er nu uitziet. Het enige dat ik graag anders had gezien is de volgorde... maar daarvoor is mijn kennis niet toereikend. Dit 'probleem' kon de helpdesk ook niet oplossen, dat mogen zij ook niet, dat moet de themabouwer doen. En tja... die heeft al vanaf het begin een aantal mails van mij gehad met telkens een tussenpauze maar die reageert nergens op tot mijn spijt. Kortom dat 'probleem' blijft dus vooralsnog bestaan maar is (incl de andere punten) voor mij verreweg niet genoeg reden om terug te gaan naar wp. Ik merk aan sommige reacties soms dat de volgorde niet op het 1e oog gelijk duidelijk is en omdat de mailabo's dus niet goed werken kan dat best lastig zijn om op een 'recente' post te reageren. Ik maakte dus een afbeelding om het te duiden (klik op de afbeelding voor een grotere weergave)

1) De meest recente post staat altijd als 1e in beeld, dus boven links, zowel horizontaal als verticaal.
2) Post 2, 3, 4 staan daar dan weer onder. Posten 5, 6, 7, 8 staan dan in de 2e verticale rij. Posten 9, 10, 11 en 12 en de 3e rij en posten 13, 14, 15, en 16 in de 4e rij
3) De horizontale volgorde is dus: 1-5-9-13 / 2-6-10-14 / 3-7-11-15 / 4-8-12-16
4) Uiteraard staat ook altijd de datum erbij, ook daaraan kan je zien wat de meest recente post is.

Wil je meer uitleg of heb je andere vragen (ook mbt wp) vraag het dan gerust, dat wat ik weet leg ik je graag uit...




Heb én hou het goed  

22 opmerkingen:

  1. Je bent er maar druk mee, maar je vindt dat gepruts nou eenmaal leuk en dát zal niet veranderen. Ieder z'n pleziertje hoor want het is en blijft joúw site en we komen hier vrijwillig. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha druk? Nee hoor, ik maak me niet druk.... te oud (en wijzer ook?) voor inmiddels . Ik vind het inderdaad heerlijk om 'uren' tijd te verliezen aan het zoeken naar oplossingen van dingen die ik graag anders wil. Waar de één een boek leest doe ik dit gezoek/gepuzzel dus liever... .mijn honger naar kennis blijft onverminderd groot.

      gelukkig maar ;-)

      Verwijderen
  2. Ik vind die volgorde best wel duidelijk. Zoals je zelf zegt: de datum staat er telkens bij.
    Heb je 't nog gehad over 'likes'?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig maar... niet iedereen is dat met jou (en mij) eens ;-) vandaar mijn extra uitleg....

      Ja ook... is een systeemtechnisch dingetje... naar ik aanneem eentje met een prijskaartje en waarvoor men dus niet kiest (in tegenstelling tot wp die kosten dekt met reclame die je als blogger in je puntjepuntje geduwd krijgt... wat bij blogspot niet het geval is. Dat is voor mij de hoofdreden van de overstap.

      Verwijderen
  3. ik heb gelukkig genoeg aan m'n eigen eten , heb die feed niet nodig
    het duizelt je gewoon als je al die termen en mogelijkheden ziet
    laat mij maar wat fietsen en wandelen , en zoals nu wat koers kijken en ondertussen wat puzzelen
    suc6

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zie mijn reactie niet terug, nog maar een keer.
    Het is duidelijk genoeg hoor, we kunnen best zonder likes. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh oke, ik ga kijken.... dank je wel voor je extra moeite ;-) Dat is fijn! Ja vind ik ook, al ben ik graag mijn volgers tot hun dienst

      Verwijderen
  5. Gelukkig is het hobby en iedereen vult dat op zijn manier in.
    Het leukste is dat men reageert op je schrijfseltjes. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het knap dat je al zoveel hebt uit gevoeld.Die likes is jammer maar dat is dan maar zo.Ik heb nu twee maal weer een mail van je gehad met je nwe post maar lang niet allemaal....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel... is niet knap hoor, eerder een kwestie doorzettingsvermogen ;-)

      Dat is fijn, beter iets dan niets toch. Ik kan het zelf niet oplossen hèlaas. Volgens de helpdesk achter Blogger is het een systeemtechnisch verhaal waarbij de oorzaak voornamelijk bij de browsers ligt.,.. hoe/wanneer zij updaten etc is medebepalend voor de werking van dingen zoals het abonneesysteem.

      Verwijderen