Ze zijnnnn errrrrrrr

Vanochtend vroeg zijn twee oudere olifantenvrouwtjes vanuit Belfast Zoo, na een reis per boot en over land, in Burgers’ Zoo gearriveerd. Een transport op deze schaal heeft veel voeten in de aarde, al maandenlang zijn de dierverzorgers en curatoren bezig met de voorbereidingen. Daarnaast zijn er ook aanpassingen gedaan aan het verblijf en aan de stallen én is een team van 4 mensen vanuit Burgers’ Zoo een aantal dagen in Belfast geweest om de dieren te leren kennen en van de dierverzorgers daar te leren over deze dieren. In de weken vooraf aan het transport hebben de vrouwtjes een uitgebreid kisttraining gevolgd, waar door ze rustig en vertrouwd in en uit de transport kist zijn gelopen. Het transport is, mede daardoor, erg goed verlopen. Voor nu blijven de olifanten nog even op stal om te wennen, en om (op afstand) kennis te maken met de andere olifanten. Zij zullen langzaam geïntroduceerd worden aan elkaar. Ze zijn dit weekend wel via de nieuwe bezoekersgang, in de stallen te zien!



Ik had er al een paar keer over geblogd want dat dit zou gebeuren speelt al een dik jaar... Ierse media meldde dit al maar Arnhem ontkende ... (communicatie is een dingetje hè)... kort geleden werd het dan toch bevestigd... Dunja en Yheeto zouden de reis aanvaarden en gezelschap gaan houden met Pinky en Saba. Burgers Zoo heeft dus vanaf vandaag 4 van die prachtige wezens... Nu zorgen dat ik ze uit elkaar kan houden zodat ik -wanneer we er weer zijn- de dames met juiste namen via foto's kan doorsturen naar Petra



Pinky 01-01-1963
Saba 01-01-1968
Dunja 01-01-1977
Yjeetoo 01-01-1977


Nu nog een datum prikken... en dan weer gaan genieten ... met een vleugje extra door bovenstaand kwartet en de resultaten zien van de verbouwingen van hun verblijven. 



16 opmerkingen:

  1. Wat schitterend, he? Een verzoginghuis voor de ‘golden girls’. Hoe mooi is dat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou en of.... ik had die term niet bedacht maar vind m inderdaad heel toepasselijk ... es ff kijken (als ik daar weer ben) ik die dames stuk voor stuk kan koppelen aan "Ma", Rose, Blanche en Dorothy

      Verwijderen
  2. Burgers Zoo is een mooi paradijs voor de dieren, de verzorger praat ook over lief dier.
    Vooral voor oudere gepensioneerde olifanten krijgen de rust om oude te worden. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig. Het elkaar aanraken, be-slurfen zeg maar, roerend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met liefde en inzet is veel bereikt. Laat de dames maar in alle rust in Burgers Zoo wennen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut.... Egbert ken ik, hij is de zoon van iemand met wie ik samen heb gewerkt hier in de stad... toen die man overleed kwam vanuit BZ een heel team naar de begrafenis hier... die band die men daar als personeel onderling heeft incl directie heeft mij toen enorm ontroerd weet ik nog.

      Verwijderen
    2. @Karel... je bent de enige niet .... maar ja wat niet gaat gaat niet hè

      Verwijderen
    3. @ Melody , je hebt gelijk , zag haar reactie , en moest het ff kwijt :(

      Verwijderen