Foto Thee #31





#31 ~ sinds 6 januari 2024


De vraag op woensdag 31 juli 2024 is:


"Hoe zou een vriend(in) jou omschrijven?"


De vraag beantwoorden is niet te doen. Ik weet heel goed hoe ik ben maar hoe een ander mij ziet weet ik dan weer niet, ga dat ook niet veronderstellen. 

Van de vriend(in)nen die ik heb is de Anita er het langst. Zij kent al mijn kanten, heeft mij zien 'vallen', klimmen en terugvallen, klimmen en de rand halen, bodem onder de voeten verliezen en herwinnen. Zij is de enige nog uit mijn niet-blog-wereld. Zij was (met Niels) 1 van de 4 koppels, die wisten waar we heen gingen toen we in 2007 onze vorige woonplaats ontvluchtten na meerdere aanslagen en jarenlang gestalkt te zijn. (koppel 2 is overleden inmiddels en koppels 3 en 4 zijn blogkoppels) dus tja ik kan wel stellen dat zij mij het beste kent.  Hoe zij mij zou omschrijven? Dat moet je echt aan haar vragen

Dit is niet een recente foto maar eentje uit september 2018... toen we, vanuit Duitsland met een kofferbak vol boodschappen, een tussenstop maakten in Oude Pekela bij Geesje want we wilden iets bij haar afgeven ivm haar verjaardag. Zij bleek 'm echter gesmeerd te zijn dus lieten we cadeau met een briefje achter in haar voortuin. 







Heb en hou het goed

22 opmerkingen:

  1. Ik heb het mijn vriendin dus gewoon gevraagd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De foto laat zien dat jullie in ieder geval dikke pret samen kunnen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jawel hè.... ja dat is ook zo... veelal ook omdat menigeen onze humor niet snapt en wij bij elkaar aan een half woord genoeg hebben

      Verwijderen
  3. Een foto verteld meer dan 1000 woorden, maar samen met je woorden is het dik oké bij jullie. Hans

    Voelt niet goed als je er bijna tussen staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is dus een echte hartsvriendin.
    Ik zou het nooit vragen maar moet er bij zeggen dat ik nooit diepgaande vriendschappen had en ook nu niet heb, alleen 'gewone'.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt.

      Nee, snap ik wel, is ook niet in mij opgekomen.

      Ik heb er ook weinig meer hoor... ik heb nogal moeite met 'vertrouwen' na een paar -minder leuke (om jhet netjes te houden) ervaringen

      Verwijderen
  5. pracht foto Melody
    ik heb haar en Niels mogen ontmoeten in Apenheul al weer ff terug , goed volk zo ik het zeg , spontaan ook
    ja zij zouden het je wel kunnen vertellen , maar ze moeten natuurlijk wel weten , dat jij het wilt weten :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja toch .

      Ja is ook zo.... haha ja dat ook.... hun hoofdlijn samen is altijd dat ze het aan mij te danken hebben dat ze getrouwd zijn, ik heb ze nl gekoppeld net na de eeuwwisseling

      Verwijderen
    2. zeker wel

      ojee heb jij hen gekoppeld , dan is het maar goed , dat ze het goed samen kunnen vinden :)

      afsluiten en fietsen

      Verwijderen
    3. Ja ik was bevriend met beiden.... niels woonde in voorschoten en anita bij mij in hoogezand.... en ze waren beiden alleenstaand... ik vond ze bij elkaar passen...

      Zwaaaaaiiii

      Verwijderen
    4. eind uit elkaar , maar toch samen :)

      terug zwaai , ben weer thuis

      Verwijderen
    5. Jah ... dat duurde nog geen jaar, toen ging Anita met haar kinderen naar het westen ... in 2003... en in 2008 kwamen ze terug naar hier en niet naar Hoogezand maar ook naar Assen omdat wij daar ondertussen ook waren gaan wonen

      Verwijderen
    6. ja zo gaat het dan hé , en is het rondje gemaakt

      Verwijderen
  6. Goede morgen , ik heb nu nog wel vriendinnen, maar twee die ik als het nodig was midden in de nacht zou kunnen bellen, zijn beiden veel te jong overleden. Eentje was 62 en de ander nog jonger die was halverwege de vijftig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedemorgen Haba.... dat herken ik als geen ander.... ik weet hoe dat voelt! Knuffel van mij

      Verwijderen
  7. Als hartsvriendinnen heb je een één blik genoeg. En ook een hartsvriend. Bofferd! (Het is je zo gegund ♥️)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je schrijft weer aangrijpend. Jij benoemt alles zo 'gewoon', terwijl het hier wel binnen komt. Fijn dat je zo'n goede vriendin hebt👍

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja... dat dat zo overkomt snap ik wel, daar denk ik op voorhand nooit over na... het is wat het was/is en voor mij is het deel vh verleden dat er 'gewoon' is omdat ik me het herinner maar niet omdat ik er nog last van heb. Eerder om toe te lichten waarom iets is zoals het is.
      Zeker weten!!

      Verwijderen