Bijwerking


Mijn vele lijstjes vergen regelmatig aandacht... geen halszaak maar toch. De laatste weken heb ik daar geen aandacht, op het hooghoognodige na dan, aan besteed. Alles omtrent Vanyar en Senna en met Kai in mijn achterhoofd, zat mijn hoofd te vol om hier de rust voor te vinden. Ik 'moet' er de de komende dagen maar even 'voor gaan zitten' van mezelf.... De laatste wijziging vond gisteren plaats op de lijst van de neushoorns in ons land.


jst 1: Dierenparken in Nederland
Lijst 2: Verjaardagen Olifanten

Lijsten 3 t/m 14: (op volgorde van meest recent geüpdate... en met de verhuizing van Gainda uit Dierenrijk (oeps... Eindhoven Zoo moet ik zeggen) naar het Duitse Nürnberg wijigde het aantal in Mierlo / Nederland

     Neushoorns
Update 20-9-2024
     Okapi
Update 08-09-2024
     Tijgers
Update 06-09-2024
     Olifant
Update 28-6-2024
     Giraffes
-Update 26-06-2024
     Chimpansees
Update 13-6-2024
     Orang Oetan
Update 13-06-2024
     Bonobos
-Update 28-5-2024
     Nijlpaarden
Update 7-5--2024
     Gorillas
-Update 26-04-2024
     Hyena's
Update 25-4-2024
     Luiaards
Update 25-4-2024
     Tapirs
Update 25-4-2024
     IJsberen
Update 25-4-2024

Als ik zo naar de weersvoorspellingen kijk van de komende week kan ik me dus op mijn lijstjes hierboven wel uitleven want het weer zal niet al te veel aantrekken om naar buiten te gaan. De plu moet maar mee tijdens de -waar mogelijk gekozen droge- rondjes die ik met buuf doe om haar herstel van de knie-operatie te bevorderen. Vandaag en morgen zijn de voorspellingen gelukkig nog goed. Dat betekent dus dat de fietsclub "Frie Wielie" vanmiddag weer een mooie route van een kleine 30km op de trappers gaat draaien... en morgen natuurlijk met mijn geliefd schoonkind en onze grote vriend Karel Dierenpark Amersfoort maar onveilig gaan maken. Mooie vooruitzichten dus die me vast wel de nodige afleiding zullen beiden. Karel neemt morgen ook weer aanvulling voor mijn Jan van Haasteren Verzameling mee, altijd extra feest. Ook zijn er een paar nieuwe onderweg... Het Kruidvat had een aanbieding die ik niet kon laten liggen, eerst al 50% korting op 1 puzzel en toen nog 50% op elke 2e puzzel. Ze hadden 3 die ik nog niet had dus jullie snappen wel, die heeft Kootje besteld om zichzelf maar even te trakteren.

Over lijstjes gesproken... omdat de Stichting Mijnbouwschade de schade van de gaswinning aan ons huis had goedgekeurd kwamen wij in aanmerking voor een 'waardevermeerderingssubsidie'. Na het doorworstelen van veel info - - - moest ik mijn weg weer zoeken op de diditale snelweg van de roverheid (makkelijker kunnen we het niet maken, mooier wel...ehhhh) maar goed... je moet wat als je wat wilt of niet dan - - - werd eea in werking gezet en gisteren is de helft van de zonnepanelen geplaatst. Er was bij het productiebedrijf een foutje gemaakt waardoor dus een lading zonnepanelen niet geleverd kon worden. Het werkt allemaal al dus dat is dik in orde... de overige platen worden gelegd en aangesloten over enkele dagen, zodra ze binnen zijn. We zijn heel benieuwd wat het ons gaat schelen in de maandelijkse 'zo niet vrijwillige' financiele bijdrage aan het energiebedrijf. Grappige bijkomstigheid, gisteren dus de zonnepanelen geplaatst, binnen de komende week moet de afrekening op de mailbocmat vallen dus bijna 1 op 1 kunnen we een nieuwe start maken op gebied van 'vaste lasten voor energie'. En nee, ik klaag zeer zeker niet, we redden ons van J's pensioen maar verlaging van de vaste lasten door een subsidie is voor ons dus pure winst en daar zijn we blij mee. Grappig en bizar tegelijkertijd ook wel want behalve die 'winst' op energiekosten zijn natuurlijk ook de medische en dieetvoedingkosten voor Vanyar weggevallen. De beurs werd/wordt dus ietsjes ruimer... totdat er weer een hond over de vloer komt natuurlijk al hopen we uiteraard dat die 'extra' kosten op medisch en speciale voeding met zich mee zal brengen. Tijd zal alles leren. Bij leven en welzijn krijg ik mijn pensioen per 26 februari 2030 dus ik moet nog effekes wachten. Mooi vooruiticht toch.

Wens iedereen een fijn weekend toe... geniet nog ff van het mooie weer voordat het echt herfst gaat zijn.




Heb én hou het goed  
ps. als je reageert met instellingen anoniem, zet dan alsjeblieft je naam in de reactie erbij zodat ik weet dat jij het bent. Bedankt!

10 opmerkingen:

  1. ha die Melody
    dus een zwaar transport van Dierenrijk naar Tiergarten Nürnberg , en hopen op baby's
    je hebt gelijk vandaag een fijn fietsritje , verzet net als morgen een dagje DPA de zinnen een klein beetje
    en als je de plu nodig hebt is het goed weer voor de lijstjes

    fijne rit
    en oant moarn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja nou... hij weegt er wel in.... Naryani gaat ook nog verhuizen en in Eindhoven Zoo komt een nieuw fokkoppel, verdere detils weet ik nog niet

      Ja klopt... dikke 30km ... pas thuis... en nu in de rust.... en morgen weer een feestje maar dan ff anders ;-)

      tot morgen...

      Verwijderen
    2. aha een hele nieuwe opzet

      mooi ritje , nu energie stoppen in rust nemen :)
      heel ander maar net zo mooi feessie

      Verwijderen
    3. Ja klopt... . we gan het beleven hè... tot straks

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Haha ja best wel hè.... nee joh, ben je mal, iededr zijn hobby's toch

      Verwijderen