Een tijd later...

Alweer een dik jaar terug... 53 weken ruim... 28 augustus 2023 om precies te zijn, liepen we in Leeuwarden in Aqua Zoo. Het stond toen al op meerdere plekken in het park in de steigers... en HIER blogde ik over het gereedkomen van één van de grotere klussen, Churchill. Hoogste tijd dus om een datum te prikken en met eigen ogen te gaan aanschouwen hoe het eindresultaat eruit ziet.
Dus... tufte ik vanochtend naar het station hier in de stad om Karel op te pikken. Zonder vertraging kwam hij in Assen aan en een klein half uurtje later stonden wij op de carpoolplaats op Daphne te wachten die wel iets verlaat was. Tegen elven parkeerden we de auto voor het park en weer even later zaten we aan de koffie.

De zon scheen volop en het was al snel heel warm... niet zo heel handig als je een lijf hebt dat even 'nergens zin in heeft' en zich dus moet aanpassen aan iets dat de geest wil... menig bankje werd dan ook even bezeten om vervolgens weer verder te stappen. Wat men in AquaZoo ook doet, net als in veel andere parken... men blijft bezig en dus verandert het met regelmaat het eea. Ook nu weer ontdekten we afgesloten paadjes en nieuwe en zo zagen we het park in haar bekende waterschapsallure in zowel oude als nieuwe setting en dat is niet verkeerd.
Het nieuwe deel Churchill, waar ik al meermalen over geblogd had, was een aangename verrassing. Prachtig opgedeeld en mooi aangelegd waarin alle dieren ruimschoots de ruimte hadden gekregen in een zo goed mogelijk passende natuurlijke omgeving. Ijsberen Felix en Rocky bleken door de slaap bevangen... Felix stond, of beter gezegd, zat, op het punt naar dromenland te vertrekken om Rocky, die daar al vertoefde te volgen. De wasberen, de boomstekelvarkens en de bevers hadden het prima naar hun zin, de ene actiever dan de andere. De raven en zee-arenden lieten zich gewillig fotograferen vanachter een stukje glas of door het net van hun vlucht. Kortom, alle lof voor de bouwers! Nou had ik niet anders verwacht maar toch was ik aangenaam verrast.

Familie tijger liet zich helaas niet zien dus daar hopen we dan een volgende keer maar weer op.
Eenmaal rond waren we terug bij de ingang, waar ook het restaurant zich bevindt en even later vulden we onze magen met een lekkere warme hap en uiteraard ruimschoots vocht want dat verlies je wel als je wandelt in de zon...ondanks de vele schaduwplekken. Weer even later stapten we de auto in, dropten we Karel een kwartier later op het station en keerden Daphne en ik terug naar Beilen, alwaar wij een kleine 3 kwartier later afscheid namen en zij naar het oosten tufte en ik noordwaarts.
Weer even later... (ik val in herhaling, sorry), werd ik nog net niet ondersteboven gelopen door een onstuimige Senna en ving man mij op met een bak dampende leut, altijd fijn zo verwelkomd te worden of niet dan.
Kortom... ondanks dat het niet helemaal ging zoals ik gehoopt had... was het wel weer een dag om in te lijsten... ik kwam thuis met zo'n 130 foto's, waarvan een deeltje in de prullenbak belandde en er 125 in een album werd gezet, dat album kunnen jullie indien gewenst uiteraard, bekijken door op onderstaande foto te klikken:








Heb en hou het goed

20 opmerkingen:

  1. Je oogt wat vermoeid op de foto, maar je hebt toch een leuke dag gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat ben ik ook.... teveel met Vanyar bezig geweest, te weinig geslapen, teveel zorgen gehad... schade inhalen duurt langer als je geen 20 meer bent hè
      ja hoor, gelukkig wel. komt goed

      Verwijderen
  2. Het was een betere dag dan gister. Toen regende het de hele dag, maar het was warm, drukkend warm. Ik had een dienst in WLands en na 10.30 werd het ook daar snel erg warm.

    Jullie hebben veel moois gezien. Weer een mooi album

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is ook zo .... de warmte kan ik op zich wel aan... maar niet als het lijf in standje oorlog staat en de geest niet sterk genoeg is om het te overheersen.
      Hoe dan ook... komt goed....binnenkort

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Dank je wel. Ja :-) Rocky was niet geïnteresseerd in het publiek...zelfs niet in de verzorger die rond liep met haar kar

      Verwijderen
  4. Ook bij Aqua Zoo is men druk bezig.
    Karel staat vrolijk op de foto.
    Het nieuwe deel Churchill gaat vast heel mooi worden. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat klop.
      ja leuk hè
      Churchull is klaar, is prachtig geworden. De melding dat het klaar was, was voor ons ook het sein om een datum te prikken en te gaan

      Verwijderen
    2. dat doe ik altijd en overal Hans
      ik vond dit een mooie plek , ooit woonde ik op zeg 3 dagen reizen van dat gebied , vandaar :)

      Verwijderen
  5. ha die Melody
    ondanks dat je geen 100 punten was , hadden we een fijne dag , met wat geluksmomentjes , mooi weer ook nog , ja wat warm hé
    mooie serie maakte je , je kan beter scherp stellen dan ik hihihi
    nu maar goed uitrusten
    😴😴😴

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Morguh Karull

      ZO is het maar net... haha ja ik had iets meer geluk dan jij... vmisschien is het een idee om een leesbrilletje mee te nemen ?
      Ja dat is ook zo ... vandaag en morgen Senna nog voordat ze een weekjke gaat logeren

      Verwijderen
    2. ja nemen zo het komt , en de dag genieten
      daar zeg je zo wat :)
      Senna gaat uit logeren ?

      Verwijderen
    3. Dabedoelik

      Ja ... 1 vd zonen van buuf heeft vakantie na vandaag en Senna is daar vaker een paar dagen, dus vanavond morgenavond een week

      Verwijderen
    4. Ja :-) Senna gaat regelmatig een tijdje bij J. logeren J is ook 1 van de kinderen die het gekst is met Senna

      Verwijderen
    5. dat is mooi , Dirkje ff tijd voor haar zelf

      Verwijderen
    6. Ja is ook zo... en met ingang van maandag is het voor haar ook handiger

      Verwijderen