Zwijmelen Op Zaterdag


Dé Blog-Muziek-Uitdaging op zaterdag bij Tasja

#editie 619 op zaterdag 14 september 2024

Doe je ook (weer) swingend, zingend, dansend en zwijmelend mee?

1 = Marja 17-11-2012 / 04-11-2017 (nr. 1 t/m nr. 260) ~ / ~ 2 = Trees 11-11-2017 / 13-07-2019 (nr. 261 t/m nr. 347) ~ / ~
3 = ikzelf 20-07-2019 / 25-01-2020 (nr. 348 t/m nr. 375)~ / ~  4 = Tasja 01-02-2020 (vanaf nr. 376)



15/16 was ik ergens in '78 toen dit nummer veelvuldig in de discoteek voorbij kwam. Menigeen was iets jonger/ouder dan ik maar de hormonen gierden over de dansvloer natuurlijk. Leuke jongens en meiden, enkelen irritant/vervelend maar écht lastig was eigenlijk niemand. Wellicht dankij de uitsmijters die in elke discotheek in die tijd wel een zakcentje bijverdienden. Één van die kleerkasten was die gozer met wie ik over iets minder dan 3 maanden 41 jaar getrouwd ben. Er is weinig voor nodig om te herinneren hoe het er toentertijd aan toe ging als iemand het waagde zich te misdragen. 
Hoe dan ook.... onderstaand nummer roept natuurlijk probleemloos dat soort herinneringen op en dat werkt bij ons beiden zo want van de week, in de auto, kwam het op de radio voorbij en tegelijkertijd begonnen we te praten over "De Waage" ... (de betreffende discotheek dus). 





Fijn Zwijmelweekend iedereen! * ~ *






Heb én hou het goed  
ps. als je reageert met instellingen anoniem, zet dan alsjeblieft je naam in de reactie erbij zodat ik weet dat jij het bent. Bedankt!

26 opmerkingen:

  1. Muziek zorgt ook voor herinneringen. Heerlijk nummer waar Kitty en ik de hele dansvloer voor nodig hadden, ook dat is een hele fijne herinnering die ik met haar deel. En Liefde hangt er nog steeds in de Lucht... Een machtig mooi iets!! ❤️ Fijn weekend samen met die kleerkast😉😊

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker weten.

      Ik danste in die tijd veel met kleerkasts zus, die 2 maandjes ouder dan ik was... hij was immers aan het werk ;-)

      Dank je wel, jullie ook

      Verwijderen
  2. Goede morgen, ook ik wens jou met je kleerkast een heerlijk weekend toe. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mogge Melody
    J een uitsmijter , nu eet ie er wel eens 1 denk ik , maar toen vrat ie vervelende ventjes en deerntjes 😁
    bekend nummer is het zeer zeker
    fijn weekend groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Neem ik aan van wel ...is niet meer mijn wereld, dus ik heb geen idee

      Verwijderen
  5. Lekker nummer! Ik ga morgen voor het eerst op een date, dus wie weet.Haha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tja, wie kent het niét dit nummer. Zo komen we nog eens iets aan de weet, jij hebt dus een "beveiliger " thuis....ttjjssss, het moet niet gekker worden hé! ! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen