Stoeltjes 24-1

De herfst is een week geleden begonnen... alhoewel de metereologische versie al eerder startte maar dat even terzijde... en dus schieten de 'stoeltjes' weer als (letterlijk) paddenstoelen uit de grond. Dat betekent dat ook de foto's weer beginnen te komen. Uiteraard kom ik ze zelf tegen bij het wandelen maar ook anderen zorgen voor toevoer... en dus is het weer de hoogste tijd om mijn 'Wild-actie' op te starten. Na enige overweging heb ik besloten het foto-album Wild-Paddenstoelen, dat ik bij WP gestart was, te laten voor wat het is... en een album te maken waarin de foto's van deze herfst dan komen te staan, oftewel "Stoeltjes 2024".

Ik had in de 1e week van september al de biefstukzwam gescoord: 
bovenkant:
onderkant:

Ook buuf en Karel deden een duit in mijn 'beginnend' stoeltjesdoosje:

Buuf vond oa: Geschubde Inktzwam


Karel kwam onderweg de "Echte Tonderzwam" tegen en ook de "Reuzenzwam":


Met buuf op krukken in de revalidatie nadat ze de 9e een nieuwe knie kreeg
wandelen we dagelijks een paar rondjes en dan komen we natuurlijk ook wel het eea tegen...
Hieronder 2x dezelfde paddenstoel maar dan in verschillende leeftijden... Gele Aardappel Bovist
Net als Karel, kwam ook ik een Reuzenzwam tegen... de foto's zijn wat flets, komt door de zonneflair die mij)n lens bestraalde... (overigens, ik zie er het gezicht van een gorilla is... ben ik de enige?
Kortom... het begin is er... aanvulling mag natuurlijk altijd... ik zet er uiteraard je naam bij als je me foto's stuurt om mijn album aan te vullen... het album van "Stoeltjes 2024" bevat nu dus 38 foto's.




Heb én hou het goed  

16 opmerkingen:

  1. wat zijn ze mooi hé , jaar in jaar uit
    ik had plan vanochtend ff een rondje te lopen , maar mijn neus en de thermometer buiten weerhielden mij
    komt wel weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker weten,,,

      Ik was ff met buuf naar het bos voor een klein rondje... een aantal foto's gescoord, dus volgende week verder

      Heel goed, eerst beter worden... .geen herhaling van 21

      Verwijderen
    2. ja ja ja maar jij snapt wel dat ik dat niet bedoelde

      Verwijderen
  2. Je hebt er al aardig wat gezien. Album is ook al mooi gevuld. Hier niet echt veel gezien nog alleen de overbekende en een tondelzwam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja best wel... maar ja ik rij er dan ook graag een blokje voor om... en ik woon natuurlijk in een stad waarvan BOS/Natuur het grootste deel in beslag neemt

      Verwijderen
  3. Goh, wat zag jij al mooie exemplaren! Jij woont wellicht in een bosgebied?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hè.. . ja dat klopt...Drenthe hè, heel veel bos-veen-water-heidegebied... de stad waarin ik woon mag dan wel een provinciehoofdstad zijn maar het groen overheerst gelukkig nog steeds

      Verwijderen
  4. Ik zal deze week ook eens op pad gaan(margriet)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Altijd goed als je er zin in hebt... het is zo leuk maar dat hoef ik jou niet te vertellen

      Verwijderen
  5. zonneflair is ook mooi , net als de kop , van gorilla of andere schoonheid

    BeantwoordenVerwijderen