Zing Zo #616




Limerick op Zondag

sinds 29 januari 2012

#616e editie op zondag 22 september 2024

Zing mee met: 






Bij het ziekenhuis hier in Assen
is het steeds een kwestie van passen
Door ruimtegebrek
op de parkeerstek
Is het verzoek: zoen en opkrassen





Natuurlijk maak ik hier een grapje
Daar geldt dit bord niet voor, dat snap je
Halen en brengen
Taxi's vermengen
Kijk steeds goed uit, vermijdt een klapje





Moerstaal, mogen we best meer eren
De anderen kunnen we leren
De taal van je hart
Voel je toch apart
Laat je dialect maar floreren





Heb én hou het goed  
PS. Als je reageert met instellingen anoniem... laat dan in de reactie aub je naam achter zodat ik weet dat jij het/hier was, dank je well.

16 opmerkingen:

  1. mogge Melody
    Ja, wy moatte fansels ús memmetaal boppe-oan hâlde
    en sa'n ferkearsboerd tútsje ik hielendal net

    genietsje fan de dei

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moi hè Karel

      Doe snapst ut... en hest hailndaal geliek ook... goan we doun ja... haha nee dat zou ik ook nait, iekss wat n smerighaid ja, mot noit in de mond

      Verwijderen
  2. Ik vind hele vreemde bord te zien. Ik heb dit niet eerder gezien. Ik weet niet wat er inhoud is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit bord zie je vaak op locaties waar auto's alleen maar stoppen om mensen uit te zetten.... bij het station bijv, bij een bushalte, bij het vliegveld en noem maar op.
      In dit geval staat het op enkele meters vanaf de ingang van het ziekenhuis hier in de stad. Kiss and ride.. .oftewel 'kus en rij' ... niet parkeren dus... alleen heel ff stoppen... en het staat er ook op in het Drents dialect

      Verwijderen
  3. Leuk! Staan die bij jullie in twee talen? Wel mooi initiatief om dialect te bewaren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hè. Jah klopt, in de stad kom je ze meer en meer tegen... vind ik ook

      Verwijderen
  4. Het ABN kan ons wel binden
    maar hoeft ons ook niet te niet verblinden
    de taal van de streek
    soms vreemd voor een "leek"
    maar ik kan me er wel in vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het geweldig. Beetje humor kan geen kwaad en trots zijn op de streektaal al helemaal niet. Ik ben voor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik ook hoor... heerlijk toch zulke dingen...dat vind ik bijv ook met de Friesche plaats- en straatnaambordjes etc.... mogen van mij meer plekjes in NL doen.

      Verwijderen
  6. Daar miste ik bijna het smakken
    Je hart zou er van gaan verzakken
    Maar hier ben ik weer
    Net als een vorige keer
    Om hier een paar woorden neer te kwakken

    Want ieder vogeltje zingt zo het gebekt is
    Of voelt zich in de zee als een vis
    En met ieder zijn taal
    Wordt alles een verhaal
    En dan snel eindigen met een kiss

    Maar hier gaat het om smokken en doorrieden
    Daar is mijns inziens weinig aan te verbieden
    Het is voor allemaal
    Duidelijke taal
    Dus laat het maar lekker geschieden

    Neeltje







    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geeft niks hoor... altijd welkom hier maar graag omdat je het wilt ipv je verplicht voelt ;-)

      Helemaal met je eens dus

      Verwijderen