Zwijmelen Op Zaterdag


Dé Blog-Muziek-Uitdaging op zaterdag bij Tasja

#editie 624 op zaterdag 19 oktober 2024

Doe je ook (weer) swingend, zingend, dansend en zwijmelend mee?

1 = Marja 17-11-2012 / 04-11-2017 (nr. 1 t/m nr. 260) ~ / ~ 2 = Trees 11-11-2017 / 13-07-2019 (nr. 261 t/m nr. 347) ~ / ~
3 = ikzelf 20-07-2019 / 25-01-2020 (nr. 348 t/m nr. 375)~ / ~  4 = Tasja 01-02-2020 (vanaf nr. 376)



Het zal jullie niet ontgaan zijn... als je het nieuws volgt tenminste... dat eergisteren de 31-jarige zanger Liam Payne bij een val om het leven is gekomen. De geruchtenmachine draait op volle toeren dus wat de werkelijke oorzaak van die val is wordt nu door de politie onderzocht.
Ik ken de band verder niet, ik ken de naam maar daar blijft het dan ook bij. Wikepedia vertelt me onder meer dit: Horan, Malik, Payne, Styles en Tomlinson meldden zich in 2009 aan als solokandidaat voor The X Factor. Ze konden uiteindelijk niet doorstromen naar de categorie 'Jongens', maar nog op het podium werd hun voorgesteld verder te gaan als groep, waarmee ze akkoord gingen. Hun coach werd Simon Cowell. Na vier weken waren ze Cowells laatste act die nog meedeed. One Direction eindigde als derde. Na The X Factor lekte hun single Forever young uit, die uitgebracht zou zijn als ze gewonnen zouden hebben. Social media, in combinatie met een uitgekiende marketingstrategie, zorgde vervolgens voor een heuse wereldwijde hype rond de band. - - - > Lees meer 

Kortom.... ik vond het wel toepasselijk dat ik een nummer van die groep zou plaatsen en na het beluisteren van enkele stukjes van enkele nummers bleef ik bij onderstaand nummer gelijk langer hangen. 

RIP LIAM PAYNE






Fijn Zwijmelweekend iedereen! * ~ *






Heb én hou het goed  
ps. als je reageert met instellingen anoniem, zet dan alsjeblieft je naam in de reactie erbij zodat ik weet dat jij het bent. Bedankt!

28 opmerkingen:

  1. Gain verkeerd laidje. Ik had niet eerder van deze jongen, noch van de band gehoord. (Dat zegt niks trouwens, ik hoorde onlangs dat iemand van een bandje dat Beetles ofzo heet is doodgeschoten, iets met Len... Lenard, zo'n soort klank) Maar dankzij je onvolprezen rubriek weet ik nu waar het over gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. doarom zette ik dei hier ook hin. De band's naam kende ik maar daar hield het ook gelijk weer mee op.

      ohjah, nu je t zegt... staat me vaag iets van bij dat ik dat ergens hoor.... volgens mij in H. toen ik daar even doorheen wandelde *grijnsss

      Verwijderen
  2. Klinkt mooi. Vreselijk ongeval. Hoewel we de ware toedracht niet kennen, hij was onder invloed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hè. Jah... er gaan vele geruchten inderdaad. wat er werkelijk gebeurd is zullen we wel nooit te weten komen. Hij was in ieder geval veel te jong

      Ja niet de 1e, noch de enige, zeker niet de laatste.... .velen kunnen de roem niet aan en verliezen zich dan in tal van troep-soorten

      Verwijderen
  3. mogge Melody
    nooit van gehoord , maar dat is bij deze muziekbarbaar niet zo vreemd
    passend lied bij die jonge man die is overleden

    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja zo is het , ik ga op pad en hoop dat het wat opklaart

      Verwijderen
    2. ohja zeker weten.... het fietsen hier ging niet door vanwege de regen, dus hebben we de voortuin winterklaar gemaakt. daarna met buuf bos in en weer mooie score gedaan met stoeltjes die we nog neit hadden

      Verwijderen
    3. aha dus morgen schaatsen in de tuin :)
      ik trof toen ik weg ging demk een uur of 11 vanochtend enkele spetters , nadien lekker weer , zag zelfs nog blauwe lucht
      scoorde enkele vliegende zwammen
      jullie dus geluk

      Verwijderen
    4. Nee hoor

      Heel de dag miezerregen hier maar we smolten niet

      heel goed van je

      Verwijderen
  4. Van de Band One Direction heb ik zeker gehoord, maar niet meer dan dat. Toch weer triest wat er gebeurd is, nog zo jong. Wel een mooie Zwijmel die je gplaatst hebt. Geniet van je weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hier idem dus. Ja dat vind ik ook... triest inderdaad, het vergt sterke schoenen weelde te dragen..

      Dat vind ik ook wel ja... ;-) dank je wel, wens ik jullie ook uiteraard

      Verwijderen
  5. Wel bekend, en zeker door wat nu gebeurd is maar niet echt mijn zwijmelmuziek. Toch leuk om deze nieuwtjes te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De naam van de band ken ik wel maar ik zou er geen muziek bij kunnen bedenken. Te jonge band voor mij om te herkennen, ik ben meer van de jaren 60/70 maar ieder jong leven dat zo eindigt is jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. idem hier hoor.
      precies en ik van 70/80

      Ja is zondermeer het geval

      Verwijderen
  7. De band kon ik wel maar ja de namen van de leden ook dus niet. Totdat ik het hoorde wat er gebeurd was. Drugs kunnen rare dingen met mensen doen en als er alcohol er bij zal wezen dan helemaal. Triest voor de nabestaande en ook voor de fans wel. Maak maak van dit weekend mooi invullende gezellige dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is hier niet anders hoor.... ja dat klopt... Dat gaan we maar gewoon doen hè, het leven gaat door

      Verwijderen
  8. Ik had dit nieuws gelezen maar ik kende de band niet direct. Ik vind het een droevig lied maar dat past wel bij de droevigheid van inderdaad zo'n veel te jong overlijden. Ik vraag me af of dat klaprozen (poppies) zijn die ze dragen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoorde het op tv... kende hen verder ook niet... weet nu iets meer, kennelijk zijn alle leden ook solo succesvol geworden.... Ja klopt daarom koos ik het ook.
      Ja dat klopt... elk jaar rond 11 november doen Britten dat... om de 1e wereldoorlog te gedenken en de gevallenen te honoreren. "Lest we forget" ... noemen ze het ook wel

      Verwijderen