Zwijmelen Op Zaterdag

Jullie hebben er vast al wel van gehoord... die 'samenwerkende hulporganisaties van dat ene gironummer' zijn al weer een feestje aan het bouwen. Ze weten immers dat er nog steeds heel veel goedgelovige mensen in ons land zijn die met alle liefde de portemonnee zullen trekken om die actie financieel te steunen. Het is toch de uitdaging van elk onweldenkend mens jezelf trots op de borst te mogen kloppen omdat een deel van dat bedrag op die oplopende teller, van jou afkomstig is. Leuk onderwerp voor elke volgende verjaardagspartijtje toch?! Onderwijl steggelen tv- en radiozenders over wel of niet mee doen. Er zijn er die vinden dat 1 deelnemer (die het minst ontvangt) teveel krijgt en er zijn er die vinden dat 1 deelnemer (die het minst ontvangt) te weinig krijgt. Die actie as woensdag -voor de bühne: oh oh oh wat is het erg, zoveel slachtoffers dus geef aub- geldt ALLE slachtoffers in het Midden-Oosten. (wat hun definitie van ALLE is vraag ik me serieus af, gezien de vele voorbeelden in het verleden waarin miljoenen zijn bij elkaar gehaald en alleen de organisaties zelf daar letterlijk en figuurlijk door 'geholpen' werden.). Men heeft in ieder geval al wel besloten het zo eerlijk mogelijk te verdelen en dus: luisturt ende huivurt:: 60% - - - > Gaza. 35% - - - > Libanon ,,,, én de resterende 5% mag naar Israël. 

Gelukkig zijn er stichtingen die wel goed werk doen en waarbij de strijkstok beduidend kleiner én véél minder plakkerig is. Nog gelukkiger is het feit dat de synagoge hier in de stad op 2 km afstand is.  Wij keuren terrorisme af en geven vrijwillig geen cent om dat wel te ondersteunen. Als we konden, zouden we zelfs ons deel van de staatssteun terug halen. Via de belastingen zijn er al miljoenen geschonken. De EU gaf (stand per augustus) 841 miljoen en het Nederlandse deel is 61 miljoen. Oftewel wij als Nederlanders faciliteren moord en uitroeiing door het goedkeuren van verspreiding/uitbreiding van #Jodenhaat.  'Nooit meer is NU' heeft geen waarde meer... het zijn slechts 4 woorden.
We zijn 80 jaar terug in de tijd. Over enkele maanden weer keurig op een volgepakte dam de Holocaust herdenken, hoe schijnheilig kun je als land zijn. Buiten 4/5 mei om mogen de Joden alle haat open en bloot ongestraft ervaren maar op 4/5 mei hebben 'we' medelijden met ze en roepen 'we' om verdraagzaamheid..... 

Wie het snapt mag het mij uitleggen... 






Fijn Zwijmelweekend iedereen! * ~ *






Heb én hou het goed  
ps. als je reageert met instellingen anoniem, zet dan alsjeblieft je naam in de reactie erbij zodat ik weet dat jij het bent. Bedankt!

12 opmerkingen:

  1. mogge Melody
    ik zie het bordje in het halletje bij pake en beppe , " nooit meer oorlog " in tekst onder het gebroken geweertje
    er is sinds 5 mei '45 geen dat geweest dat er niet ergens in de wereld oorlog was
    de wereldpolitiek wordt geregeerd door de wapenindustrie
    te veel stammen te veel geloofjes en wat al niet worden door die industrie gevoed
    is er einde in zicht , in mijn ogen niet
    en toch blijf ik het zeggen

    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou precies dat! Ik probeer het zoveel mogelijk niet te doen maar af en toe erger ik me groen en geel aan hoe nieuws gebracht wordt...

      Dat einde is wel in zicht... voor jou en mij en velen met ons... onze generatie sterft uit dus over een 'paar' jaar merken we er niks meer van.

      Uiteraardddddddddddddddddddddddddddd , zeker als de zon schijnt... straks weer het bos in, op zoek naar stoeltjesscores

      Verwijderen
    2. het mooiste voorbeeld dat het kan vind ik , de stammenstrijd tussen de Friezen en de Hollanders , dus zeg maar tussen mijn voorouders
      die zijn al een tijdje geschiedenis , dus het kan

      ga jij maar fijn aan de wandel , ik ga vissie halen

      veel wandel plezier

      Verwijderen
    3. Helemaal waar.... was met Groningers tegenover de Friezen niet anders... v.

      isse goe

      Verwijderen
  2. Als ik in deze tijd kinderen zou willen, zou ik daar nog maar eens goed over nadenken of ik ze in deze wereld wil laten opgroeien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh joh, nou echt wel.. Man en ik hebben het met enige regelmaat over hoe blij we zijn dat ze groot zijn.... maar achteraf, hadden we 40 jaar terug slimmer moeten zijn. Klinkt naar wellicht maar gezien wat onze kinderen voor de kiezen kregen hadden we ze dat liever bespaard. En in deze tijd... met al diet ellende die er nu gaande is, zovele malen groter en impactrijker dan bijv 40 jaar terug... ik zou nu zeker geen kinderen willen, dus ja ik snap je wel!

      Verwijderen
  3. Het moet vreselijk zijn. Maar dankzij geen televisie in huis en een nog altijd kapotte autoradio krijg ik bijna niks mee.
    Is dat slecht? Ik weet het niet. Ik kan het toch niet oplossen. En als ik die vreselijke beelden zie, dan gaat het ook niet beter worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het ook! De kans op een verandering ligt sinds gisteren nu om de hoek....

      Je mist weinig denk ik... of juist wel, kan ik niet inschatten... dat is persoonlijk.

      Veel hartverwarmends is er inderdaad weinig op tegenwoordig...

      Verwijderen