Zing Zo #619




Limerick op Zondag

sinds 29 januari 2012

#619e editie op zondag 13 oktober 2024

Zing mee met:  









Je moet je ogen goed gebruiken
kleins scoren, dat niet is te ruiken
Kijk zorgvuldig, goed
plaatsen ook je voet.
Ieniemienie onder de struiken.











Daarna kwestie van focus leggen
niet trillen, tegen jezelf zeggen
Bewogen foto
echt niet leuk, zo zo
Sta stil, stel scherp, naast wandelweggen.






't Geluk Amethistzwam te scoren
Die kleintjes die jou zo bekoren
Deze paarse pracht
is ook fluweelzacht
Ik hou ervan en zeg: Amore!





Heb én hou het goed  
PS. Als je reageert met instellingen anoniem... laat dan in de reactie aub je naam achter zodat ik weet dat jij het/hier was, dank je well.

24 opmerkingen:

  1. mogge Melody
    dat heb je weer mooi gezongen :)
    ik heb deze schoonheid onlangs ook gespot en er niet opgestapt
    jij zingt maar fijn verder , ik zal straks op reis

    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze foto is zeker heel mooi. Ik heb dit nooit eerder gezien.
    Heel apart. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn ook klein ... vaak bij de voet van bomen
      Dank je wwel, gelukig, bekaf weer thuis

      Verwijderen
  3. Hier heb ik tijdens mijn wandelingen veel 'stoeltjes' gezien, maar die amethistzwam heb ik nog nooit gezien , jammer want het is wel een mooie paddenstoel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat geloof ik graag.... ze zijn klein hoor, je kijkt er heel gemakkelijk overheen ook

      Verwijderen
  4. Die stoeltjes kwam ik nog niet tegen
    misschien moet ik meer gaan bewegen
    wat meer naar het bos
    daar groeien ze los
    maar het loopt niet zo fijn in de regen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heb je gelijk in... en ze zijn klein, dus je kijkt ze gemakkelijk over het hoofd

      Verwijderen
  5. Er was eens een meisje uit Maarsen
    Die vond een kleine paddestoel, een paarse
    Deze was wel heel klein
    Ze vond het niet fijn
    Hij plakte in ineens aan haar laarzen

    Ze schrok zoch natuurlijk een hoedje
    Want ja, zo'n misstap, wat moet je
    Snel keek ze rond
    Zag gelukkig geen hond
    Trok daarom een gezicht als een doetje

    Ze pullekte het paarse stoelte wat los
    Uit het platgetrapte groene mos
    Dat lukte aardig
    Weer paddenstoel waardig
    En sloop toen weer stil weg als een vos

    Ze huppelde weer vrolijk terug naar Maarsen
    Op haar rood met witte stippen laarzen
    Haar lesje geleerd
    Beslist niet verkeerd
    Nooit trappen op paddenstoelen, zeker geen paarse.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. prachtiggggggggggg dnk je welllllllllllllllll ..... foutjes geeftr niks, ik snap het

      Verwijderen
  6. Er was eens een meisje uit Maarsen
    Die vond een kleine paddenstoel, een paarse
    Deze was wel heel klein
    Ze vond het niet fijn
    Hij plakte in ineens aan haar laarzen

    Ze schrok zoch natuurlijk een hoedje
    Want ja, zo'n misstap, wat moet je
    Snel keek ze rond
    Zag gelukkig geen hond
    Trok daarom een gezicht als een doetje

    Ze pullekte het paarse stoeltje wat los
    Uit het platgetrapte groene mos
    Dat lukte aardig
    Weer paddenstoel waardig
    En sloop toen maar stil weg uit het bos

    Ze huppelde vrolijk terug naar Maarsen
    Op haar rood met witte stippen laarzen
    Haar lesje geleerd
    Beslist niet verkeerd
    Nooit trappen op paddenstoelen, zeker geen paarse.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zeker weten Karel. Het is goed hoor Neeltje :-) Zo streng ben ik niet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt prachtig. Ik ga eens kijken of ik ze ook ergens zie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat vind ik ook ;-) Ze zijn heel klein dus je kijkt er heel gemakkelijk over heen... ze staan vaak onder stukken boomstam die op de grond in bladeren liggen rondom de voet van een boom. Succes

      Verwijderen