Stoeltjes 2

In plaats van dat ik nu onderweg zou zijn om met Karel Wildlands onveilig te maken... moest ik hem helaas gisterenavond al waarschuwen dat die afzegging eraan zat te komen. De fibromyalgie viert helaas de laatste dagen een feestje in mij dus lopen gaat echt op 'paralympisch niveau' sak mar segguh en dus haalde ik mijn scootmobiel weer van 'zolder'. De accu's waren leeg, ja duhuh, tuutje stond immers al een tijdje stil, maar ja eenmaal aan het stroom gebeurde er niet genoeg. Man peuterde de oplader uit elkaar, niks aan de hand, die deed het gewoon. Daarna de accudoos en daar leek alles oké maar ja opladen deed ie niet. Op zeker moment ontdekte ik dat de accu's wel de melding van 'vol' weergaven maar dat de scoot geen zin had om te rijden dus tja. Vanochtend, na de hele nacht aan het stroom, nog geen steeds geen sjoege dus ging ik maar, balend als een stekker, Karel appen dat hij thuis mocht blijven omdat ik dat ook zou moeten doen. Man gaat dus vandaag verder kijken of hij iets kan ontdekken van de 'weiger-te-doen-wat-ie-moet-doen-oorzaak' en dát hopelijk ook op te lossen zodat ik er wel gebruik van kan maken want tja de 13e, over een dikke week dus, staat Beekse Bergen in de agenda. Dat is al eens verplaatst ivm ziekte en het weer verzetten is toch echt iets dat ik graag wil voorkomen....zuchtttttt -(kappen nou met zelfmedelijden, hoppa, schop onder het minderedele deel en ga weer wat doen...).




Ook deze week ontmoetten we weer het één en ander aan stoeltjes tijdens onze wandelingen als we of de buuf hielpen met haar revalidatie of als we met de hond(en) gingen wandelen. 




Buuf en ik vonden oa: Gewoon Hertenzwam
Geweizwam
Goudhoed
Oranje Rode Stropharia
Glimmerinktzwam
Gewone Krulzoom
Honngzwam
Platte Tonderzwam
Parelamaniet
Beukwortelzwam




Karel kwam onderweg ook van alles tegen...
en maakte een eigen album aan waarin je veel leuks
en dus ook veel paddenstoelen kunt vinden: KLIKKERDEKLIK



Ik jatte er eentje om jullie alvast een beetje lekker te maken: Oranje Dooiermos


Mijn album van "Stoeltjes 2024" bevat nu dus 48 foto's. - - - plus aannvulling van 4.10.24 om 15.45 naar 119 foto's




Heb én hou het goed  

20 opmerkingen:

  1. Stoelen genoeg, het mos vind ik ook mooi. Er zijn veel soorten van.
    Pech dat je geplaagd wordt door fibromyalgie, een nare aandoening. Die gaat ook niet over, sterkte ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je had wel pech zo te lezen en dan beter even de scooter goed na laten kijken want kan een andere oorzaak hebben. Nu het koude weer aanvangt merk ik het ook wel aan been spieren dat wandelen me helemaal niet goed af gaat. Niet met mijn rolly als met de stokken. Toch wil ik morgen kleine wandeling proberen te doen om mijn verzameling van stoeltjes of zwammen aan te vullen zodat ik er een filmpje van kan maken. Die is nog niet echt goed gevuld. Helaas zie ik hier in de omgeving niet zoveel soorten zoals die jij al had gezien en gepost hier en in de map. Moet even zien hoeveel kilometer ik nog over hebt van de Valys taxi want die gebruik ik nu veel. Wil wat verder weg ditmaal. Hoop dat je scooter het snel weer gaat doen. Gr, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja effe wel... mijn man heeft het euvel gevonden... .de batterijen waren overleden, nieuwe accu's zijn besteld en onderweg

      Er is veel te zien nu in de natuur, met de zon van gisteren en vandaag gaat t snel... heb net 70 toevoegd na een wandeling zopas

      Verwijderen
  3. ha die Melody
    ja het wil niet altijd zo we het plannen , we houden beiden altijd al de bekende slag om de arm , en je ziet het dat is niet voor niets
    het is zo het is en niet anders , J is handig genoeg , dus als het is op te lossen zou het goed komen , het ding kan ook gewoon op zijn natuurlijk hé

    ja het is genieten buiten , ik was echt blij er weer ff op uit te kunnen , en ja zag wat stoeltjes , maar het slangetje was de echte bonus

    rustige middag groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zo is het... we weten het onderhand en passen ons aan.... grenzen overschrijden is dom

      Dat is waar

      Verwijderen
    2. conditie opbouwen en hopen op goede dagen als we op pad gaan

      Verwijderen
    3. Ja zo iets ....conditie opbouwen is niet zo zeer mogelijk met fibromyalgie helaas, ik zal me moeten redden met wat er aan energie is (of niet) . Het enige dat ik wel wil blijven proberen is zelf zoveel mogelijk bewegen want anders gaat mijn conditie nog verder omlaag en verstijf ik nog meer en neemt de pijn alleen maar toe.. en ik wil ook niet weer een zombie worden met een pijnmedicatieverslaving.

      Verwijderen
    4. mogge Melody
      dat opbouwen mag dan niet kunnen , je zegt het al blijven bewegen en vasthouden wat je hebt

      fijn weekend groet

      Verwijderen
  4. Wat jammer dat de scoot niet mee werkte en je Karel moest afzeggen! Veel mooie paddenstoelen zagen jullie al! , Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut... maar ja het is zo het is hè... ver zijn ergere dingen.... ja zeker... net weer thuis van een wandeling en 70 foto's aan het album toegevoegd

      Verwijderen
  5. Oh ja, goed te merken dat het kouder en vochtiger wordt. Ik heb de infrarood sauna weer in gebruik genomen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt... wij hebben onze sauna jaren terug al weggedaan omdat we de ruimte nodig hadden toen Daphne hier kwam wonen... dus die optie heb ik niet meer maar ik heb wel een elektrisch kacheltje en die doet het heel goed, is mijn lijf heel blij mee ;-)

      Verwijderen
  6. J. zal hopelijk het euvel van de scoot vinden, want ie mout'n toch dr'oet kunn ja. Het wordt stiekempjes aan toch alweer herfst, hoewel het vandaag een heerlijke dag was. In Haren vandaag (nog) ijs én oliebollen in de kraam! :-) (Combinatie?) Gisteren werd ik bijna getroffen door een vallende eikel. Uit een eikeboom bedoel ik. Pok! Je zal zo'n ding op je harses krijgen. Ook zag ik een kastanje vallen, nog in de stekelhoes. Pok! Dan nog liever een eikel. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is hem gelukt gelukkig... .de accu's bleken te zijn overleden, namen de stroomaanlevering niet op ....dus heb ik nieuwe besteld ....
      Het is inderdaad prachtig weer... ben wel wezen wandelen want wilde natuurlijk weer paddenstoelenfoto's scoren... en ondertussen pitamientjes D.
      Jaaaaaaaaaaa hoor, wrijf het erin ;-) Oliebollen... ik ben al een paar keer expres omgefiets/omgereden om te kijken of onze favoriete kraam er al staat maar tot op heden nog steeds 0,0
      Oeps... jaha inderdaad.... om een eikel te zijn hoeft ie niet in een boom te hangen hè... eikels en kastanjes zijn leuk voor op de herfsttafel... heb er al een paar verzameld en hier liggen.
      en nee jouw harses zijn gelukkig goed beschermd onder dat pruikie haar :-)

      Verwijderen