Zwijmelen op Zaterdag


Dé Blog-Muziek-Uitdaging op zaterdag bij Tasja

#editie 622 op zaterdag 5 oktober 2024

Doe je ook (weer) swingend, zingend, dansend en zwijmelend mee?

1 = Marja 17-11-2012 / 04-11-2017 (nr. 1 t/m nr. 260) ~ / ~ 2 = Trees 11-11-2017 / 13-07-2019 (nr. 261 t/m nr. 347) ~ / ~
3 = ikzelf 20-07-2019 / 25-01-2020 (nr. 348 t/m nr. 375)~ / ~  4 = Tasja 01-02-2020 (vanaf nr. 376)

2 heel verschillende nummers, omdat deze blogpost al klaar stond toen ik hoorde van een overlijden en ik het aanvulde.




Vandaag, een week geleden, 28 september, overleed hij op 89-jarige leeftijd. De in Texas geboren (en op het Hawaiïaanse eiland Maui gestorven) Kris Kristoffersen. Hij was niet alleen een countryzanger maar ook tekstschrijver en acteur en -voor mij althans- is zijn naam, gezicht noch stem geen onbekende. 
Ik kan kiezen uit tal van nummers die er zijn, die ik ook mooi vind... 







In 1996 ging -soort van- een nieuwe wereld voor mij open toen iemand me ten gevolge van een weddenschap meenam naar het theater naar een muziekvoorstelling. Toentertijd had ik geen flauw idee wat het was, ik kende de naam niet eens en het was ook niet iets dat tot mijn 'normale' bezoekjes in theater/schouwburgen behoorde. Dat dat zou veranderen bevroedde ik niet laat staat dat het een behoorlijk impact kreeg en het fan zijn ertoe leidde om -met anderen- een fanclub op te zetten. Inmiddels is dat allemaal al weer lang geleden maar de herinneringen zijn er natuurlijk nog wel. Zo zat ik laatst in de auto en kwam op de radio een lied voorbij dat ik acuut herkende. Tegelijjkertijd ging er in mijn hoofd een luikje open en zag ik mensen in muziekkorpsuniformen uit de coulissen komen. Harold verwoert, Jurgen Stein, Marije Zwaard, Loraine Kammeron, Sasha Rosen, Roeselien Wekker, Claudia van Donkelaar, én Edwin Gerritsen natuurlijk. Die laatste is helaas al weer 8 jaar niet meer onder ons, hij overleed in september 2016 nadat mede-Jeansje==Karel een jaar eerder overleed. Edwin is bij velen ook bekend omdat hij ruim 25 jaar de Sinterklaas van Amsterdam was. Hoe dan ook... onderstaand nummer in een JEANS-jasje was e=één van de vele heerlijke momenten uit die show; Jeans-7 The One and Only. Die versie kan ik hier helaas niet laten zien/horen maar het origineel natuurlijk wel...






Fijn Zwijmelweekend iedereen! * ~ *






Heb én hou het goed  
ps. als je reageert met instellingen anoniem, zet dan alsjeblieft je naam in de reactie erbij zodat ik weet dat jij het bent. Bedankt!

4 opmerkingen:

  1. mogge Melody
    mooi nummer van Rita en Kris , zij mij bekender dan hem
    prachtig nummer ook dat die oude sinterklaas hier brengt
    ga jij fijn zwijmelen vandaag , ik ga een rondje fietsen

    fijn weekend groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hè.. ik ken hem dan weer beter, zowel uit de muziek als uit de films

      Ik ga me wel weer vermaken.... Straks even met buuf naar een rommelmarkt bij het dierenasiel en vqanmiddag gaat J fietsen, ik blijf thuis omdat ik niet genoeg conditie heb

      Fietseeeeeee en let op de stoeltjes voor mij aub ;-)

      Verwijderen
  2. Hop daar gaat weer een luikje open. Dit keer een lastige periode waarbij de eerste song een belangrijke rol speelde. Nou ja allemaal geweest en het is goed gekomen! Doe het rustig aan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jah, dat doet muziek... en er is zo veel, er zijn zoveel luikjes ook... welke door welke opengaat of niet... is niet te weten hè. Gelukkig maar!!

      Jah...sal wel mottuh hè...

      Verwijderen