Zing Zo #620




Limerick op Zondag

sinds 29 januari 2012

#620e editie op zondag 20 oktober 2024

Zing mee met:  









Kijk jij, net als ik, naar beneden
omdat je niet verkeerd wilt treden
Argeloze stap
dan mis je de grap
waarvoor eens met krijt werd gestreden






En kom op nu, doe eens wat wilder
Zie jij daar ook een bodybuilder?
Met verfstroken sterk
schiep hij dit kunstwerk
Nee 't was 'slechts' een gespierde schilder.





Heb én hou het goed  
PS. Als je reageert met instellingen anoniem... laat dan in de reactie aub je naam achter zodat ik weet dat jij het/hier was, dank je well.

19 opmerkingen:

  1. mogge Melody
    je was al vroeg aan het zingen , en de klanken mogen er zijn
    het poppetje is een waar kunstwerk
    die sterke schilder zag vissen vliegen tussen de bloemen in z'n tuin

    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Altijd hè

      Ja toch.... ik vind zulke plaatjes zo leuk.... eigenlijk had ik ze moeten bewaren toen ik de 1e zag jaren terug

      Verwijderen
    2. is ook het beste

      ja als , we bewaren al zo veel
      ik zit soms in oer oude mappen te bladeren , soms toch het bewaren waard soms gelijk weg er mee 😁

      Verwijderen
    3. Ja toch ... ja dat is ook zo ... ja dat herken ik ook... heb ook al heel veel weggegooid vanaf losse schijven

      Verwijderen
    4. ik ruim nu ook af en toe weer eens wat op :)

      Verwijderen
    5. Logisch ook ... wat moeten we er mee.. .en bovendien, wie ruimt het op tzt als we jeweetwel zijn

      Verwijderen
  2. Ene Lodewijk uit Koog aan de Zaan
    Is ooit aan het schilderen gegaan.
    Met kwasten en verf
    Ging hij aan de zwerf
    Voor onderweg wat water en een banaan

    Hij kocht geen enkel schildersdoek
    Maar ging naar lege muren op zoek
    Om de wereld te kleuren
    En letterlijk wat op te fleuren
    Zo gaf hij alles een geheel nieuwe look

    Veel mensen genieten van deze kunst
    Dat hij dit tevoorschijn toverde is een gunst
    Prachtige werken
    Op kantoren en kerken
    En je ziet dat hij echt niet zomaar wat aanklunst.

    Er zijn denk ik echter veel Lodewijken
    Die de steden en dorpen met kleuren verrijken
    Dus geniet er maar van
    Zolang als het kan
    En fijn dat ons ook mee laat kijken

    Neeltje


    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kijk meestal ook rond m'n voeten
    de straten zijn slecht, dus is "moeten"
    maar ik heb steeds pech
    geen tekening zeg,
    dus doe ik jou zondagse groeten

    BeantwoordenVerwijderen