Zoo zit dat #4

Ik blogde al een aantal keren over schildpadden die aanspoelden op onze kust en door Diergaarde Blijdorp in Rotterdam opgevangen werden in de hoop ze op te laten knappen en terug uit te4 kunnen zetten... Voor een deel is dat helaas niet gelukt maar voor een ander deel wel en over dat 2e deel kwam een update:


De onlangs uitgezette zeeschildpadden kunnen we nog steeds volgen dankzij hun zenders. We zien dat het goed met ze gaat en waar ze zwemmen. Zo is Brick redelijk snel noordwaarts gezwommen en is hij nu zo'n 1000 kilometer ten noorden van de Azoren. Bodhi heeft het wat rustiger aan gedaan en is bijna 800 kilometer ten oosten van de Azoren, bijna halverwege tussen de Azoren en de kust van Portugal. De zenders die zij dragen zijn mede mogelijk gemaakt door de Vrienden van Blijdorp. Dankzij deze technologie kunnen we belangrijke informatie, zoals hun zwemgedrag, aan wetenschappers doorgeven.


Ik blijf nog even in het Rotterdamse want er werd ook een video geplaatst in het kader van 'Vraag van de week' die over Karuna gaat, de Indische neushoorndame:

Indische neushoorn Karuna heeft een afgesleten hoorn. Dat viel meerdere bezoekers op en daarom is het de 'Vraag van de Week'. Dierverzorger Melle geeft antwoord.

Mijn thuispark -Wildlands- kreeg een paar dagen terug een nieuwe koppel zeehonden: We hebben er twee nieuwe bewoners bij! Deze jonge vrouwtjeszeehonden van één jaar oud zijn verhuisd vanuit een dierenpark in Duitsland en verkennen nu hun nieuwe onderkomen Dock16. Het duurde niet lang voordat ze het strand opgingen en het water indoken. In totaal leven er negen zeehonden in WILDLANDS!


De nieuwe zeehonden kwamen in Nortica... maar ook Jungola kreeg nieuwe bewoners: Vol enthousiasme gingen deze twee nieuwe dwergotters op verkenning in hun buitenverblijf vanmorgen! De twee kwamen eind september in WILDLANDS aan. Al eerder was het oude koppel vertrokken naar een ander dierenpark. Eerst hebben zij achter de schermen aan elkaar kunnen wennen en zojuist was dus de Otterbeek aan de beurt voor een flinke inspectie door het nieuwsgierige tweetal. We hopen dat dit jonge koppel in de toekomst ook samen jongen krijgt en een familiegroep zal vormen.


Even terug naar Nortica voor nog meer leuks:
Nu het eerder donker wordt, zien we de bevers in Raccoon Creek aan het einde van de dag 'tot leven komen'. Zo zien we ze in dit filmpje alle vier (de ouders met hun twee jongen) op zoek naar voedsel. Dit rustige tijdstip geeft hen de kans om ongestoord hun omgeving te verkennen. Zoals je kunt zien, zijn de jongen flink gegroeid en kunnen ze inmiddels ook al net zo goed zwemmen! Bevers zijn vooral bekend als schemer- en nachtdieren, wat betekent dat ze het meest actief zijn net na zonsondergang.





Heb én hou het goed  
ps. als je reageert met instellingen anoniem, zet dan alsjeblieft je naam in de reactie erbij zodat ik weet dat jij het bent. Bedankt!

12 opmerkingen:

  1. O prachtig Melody
    we troffen de zeehonden en otters net an
    de bevers zag ik de vorige x nog onder de warme lamp binnen liggen
    Karuna heeft de hoorn gelukkig niet nodig om te vechten
    mooi om te kunnen volgen waar de schilpadden zitten , zijn betere zwemmers dan wij hé :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja precies.... ja weet ik nog, was nu ff een stap te ver...

      haha nee gelukkig niet, die redt zich wel

      haha ja ik doe het ze niet na in ieder geval

      Verwijderen
    2. andere x een net ff ander rondje of wie weer een stap meer
      ik was een echte waterrat , haalde 4 diploma's deed waterpolo en wedstrijdzwemmen , maar dat was wat dagen terug :)

      Verwijderen
    3. Alles op zijn tijd... het is een hele geruststelling dat mijn scoot weer oké is ...en ik die dus mee kan nemen naar de grotere parken

      Zwemmen heb ik nooit leuk vgevonden, integendeel.

      Verwijderen
    4. zo is dat , ik neem vandaag de tijd en doe wat ik wil en alles mak an :)
      ff zien voor een droge periode om de wijkkrantjes ff rond te brengen , verder geen plannen
      ja fijn dat scoot het weer naar behoren doet
      ik heb ook al jaren niet meer echt gezwommen

      Verwijderen
    5. Ja hier niet anders...

      Ach ja...zou nu goed zijn voor zowel jouw longen als mijn tikker ... zouden onze dokters zeggen... maar doen wat zij zeggen is stap 2... eentje die ik niet ga zetten...geen zin in..

      Verwijderen
    6. lekker mak an ook dus
      ik heb mijn dokter er nog niet over gehoord , en ik denk dat ik dan ook oost indisch f=doof ben plots :)

      Verwijderen
    7. Zo is het .... ik heb net ffr een hemaworst gehaald, hadden we zin in ;-)

      Verwijderen